Lietuva – tarp pažengusių valstybių pagal e. paslaugų naudojimą

Publikuota: 2013 m. rugsėjo 13 d. penktadienis

Europos Komisijos (EK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2012 m. 46 proc. internetą naudojančių Europos Sąjungos (ES) piliečių, tvarkiusių reikalus viešosiose institucijose, tai darė internetu; 38 proc. respondentų liko patenkinti e. paslaugų kokybe. Lietuvoje per 12 mėnesių atitinkamai e. valdžios paslaugomis naudojosi 49 proc., o liko patenkinti – 48 proc. respondentų.

Remiantis EK užsakymu bendrovės „CapGemini“ atlikta studija „Viešosios paslaugos internete: skaitmeninės kaip prioritetas ar kaip nukrypimas?“, 87 proc. lietuvių (ES vidurkis – 86 proc.), išbandžiusių e. valdžios paslaugas, ir toliau jomis naudosis.

Ataskaitoje kaip gerosios praktikos pavyzdys plėtojant bendrą institucijų technologinę infrastruktūrą išskirta Lietuva – minima Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) valdoma Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma, kuri sudaro galimybę operatyviai keistis skirtingų institucijų registruose ir informacinėse sistemose saugomais duomenimis, reikalingais įvairioms e. paslaugoms, o Elektroniniai valdžios vartai suteikia patogią prieigą piliečiams ir verslui prie visų e. valdžios paslaugų.

Studijos rengėjai pastebi, kad vis tik didžioji piliečių dalis Europoje vis dar vengia naudotis e. paslaugomis ir rekomenduoja ES valstybėms kuriant viešąsias e. paslaugas labiau orientuotis į vartotojus, gerinti paslaugų dizainą, aktyviau naudoti socialinius tinklus ir daugiau dėmesio skirti institucijų bendradarbiavimui.

36 proc. potencialių Lietuvos e. paslaugų naudotojų teigia nesirenkantys elektroninių kanalų todėl, kad jiems stinga reikalingų gebėjimų, pavyzdžiui, neturi reikalingų įgūdžių, neranda reikalingos informacijos, paslauga atrodo pernelyg sudėtinga, paslauga netinkamai techniškai veikia ar pan. (ES vidurkis – 24 proc.). 

Dar 21 proc. viešosiomis e. paslaugomis nesinaudojusių žmonių Lietuvoje ir visoje ES teigė apie jas tiesiog nežinoję.

Pagrindinė priežastis, kodėl žmonės renkasi tradicinius paslaugų gavimo kanalus – pirmenybė teikiama asmeniniam kontaktui, nes manoma, jog tradiciniais kanalais reikalus sutvarkyti yra lengviau, arba kad, norint gauti pilną paslaugą, vis tiek teks vykti į instituciją.

Pagrindiniai e. valdžios paslaugų privalumai, kuriuos įvardina Europos valstybių gyventojai – laiko taupymas ir naudojimo lankstumas, taip pat – procedūrų supaprastinimas ir pinigų taupymas.

„Studijos rezultatai patvirtino, kad ypatingai svarbia užduotimi visose ES valstybėse išlieka tinkamas informavimas apie e. paslaugas. O jas kuriant labai svarbu orientuotis į kompleksines e. paslaugas, apimančias eilę skirtingų institucijų teikiamų procedūrų, susijusių su tam tikrais paslaugų gavėjų gyvenimo įvykiais – kūdikio gimimu, verslo steigimu ar studijomis aukštojoje mokykloje“, – sako IVPK l. e. p. direktorius Rytis Kalinauskas.

Tyrimą „Viešosios paslaugos internete: skaitmeninės kaip prioritetas ar kaip nukrypimas?“ EK užsakymu atliko bendrovė „CapGemini“ kartu su partneriais. Jo metu apklausti 28 tūkst interneto naudotojų 32 Europos valstybėse. Jų buvo klausiama apie 19 gyventojams svarbiausių paslaugų. Šią naują metodiką, orientuotą į e. paslaugų paklausos vertinimą, ES mastu tyrėjai taikė pirmą kartą.

Šaltinis: ivpk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »