Paveikti komentarų internete nuomonę keičia penktadalis pirkėjų

Publikuota: 2013 m. lapkričio 4 d. pirmadienis

Elektroninėje erdvėje pateikiami vartotojų atsiliepimai apie prekinius ženklus ir jų produktus įgyja vis didesnę svarbą. Šiuo metu kas penktas mūsų šalies elektroninis pirkėjas prisipažįsta pakeičiantis nuomonę apie pirkinius, paveiktas kitų vartotojų nuomonės. Tai parodė specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas, kurį atliko didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT. 

„Auga ne tik pirkėjų, ieškančių informacijos apie prekes bei paslaugas internete, skaičius, bet ir pastebimai didėja el.pirkėjų  komentarų įtaka apsisprendimui juos įsigyti. Šiuo metu 92 proc. el. pirkėjų informacijos apie prekes ir paslaugas ieško internete, socialiniuose tinkluose ir tinklaraščiuose. Daugiau nei kas trečiam internetiniam pirkėjui perskaityti komentarai padeda apsispręsti dėl pirkimo“, – sakė TNS LT media departamento vadovas Darius Rinkūnas.

Kas antras el. pirkėjas mano, kad kitų vartotojų atsiliepimai yra patikimesni nei įmonių skleidžiama informacija apie savo produkciją. 43 proc. internetinių pirkėjų labiau pasitiki draugų ar pažįstamų komentarais apie prekes ar paslaugas nei tais, kuriuos palieka nepažįstami internautai. Nepažįstamų žmonių komentarais teigia pasitikintys ketvirtadalis perkančiųjų internetu. Kas ketvirtas el. pirkėjas prisipažino, kad bent vienas neigiamas produkto vertinimas internete gali nulemti nepalankią nuomonę apie jį.

„TNS LT tyrimo duomenys rodo, kad 90 proc. pirkėjų, kurie bent kartą pirko prekes ir paslaugas internetu, yra linkę skaityti komentarus, atsiliepimus arba tinklaraščius. Taip pat nemaža dalis dalinasi patirtimi – atsiliepimus rašo du trečdaliai bent kartą pirkusių internete. Tai turėtų būti svarbi žinia prekių ir paslaugų internete pardavėjams – net ir vieno netinkamai aptarnauto pirkėjo išakytas neigiamas komentaras gali pasiekti potencialius ir esamus el. pirkėjus“, – sakė D. Rinkūnas.

Filmai, muzika, kosmetika ir veido priežiūros produktai, apranga, mobilieji telefonai yra tos paslaugų bei prekių kategorijos, kuriomis interneto vartotojai domisi daugiausiai ir yra linkę pasidalinti jų vartojimo patirtimi. Mažiausiai patirtimi besidalinančių vartotojų internete turi tabako gaminių, alkoholinių bei nealkoholinių gėrimų kategorijos. Taip pat rečiau internete domimasi motociklais, kreditinėmis kortelėmis, konditerijos gaminiais, saldumynais ir užkandžiais, ieškoma informacijos apie gyvūnų ėdalą.

Šiuo metu prekes ar paslaugas internete įsigyja 45 proc. interneto naudotojų. Bent kartą per mėnesį tokiu būdu apsiperka maždaug penktadalis mūsų šalies internautų.  

Tyrimas atliktas 2013 m. vasario – balandžio. Jo metu apklausti 1853 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74  metų amžiaus. Tokios imties rezultatų paklaida neviršija 3 procentų.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »