Tarptautinė „PwC“ apklausa: interneto parduotuvės tampa vis populiaresnės

Publikuota: 2012 m. vasario 20 d. pirmadienis

Remiantis naujausios „PwC“ atliktos apklausos duomenimis, net 53 proc. pasaulio vartotojų vis labiau linkę apsipirkti internetu. Net penktadalis (22 proc.) apklaustųjų pirmąjį savo pirkinį įsigijo per praėjusius metus, o tai rodo šiuo metu vis labiau populiarėjančią internetinio apsipirkimo paslaugą.

Atlikus tyrimą, kuriame dalyvavo daugiau kaip 7 tūkst. respondentų iš įvairių pasaulio šalių, pastebėta, jog vartotojai internete perka vis dažniau. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje žmonių, perkančių internete bent kartą per savaitę, šiais metais kiekis išaugo 14%, lyginant su tokiu pat laikotarpiu 2010-aisiais.

„Interneto parduotuvės populiarėja, tačiau patenkinti keleto šalių vartotojų poreikius darosi vis sunkiau naudojant tik vieną internetinį tinklapį ir tiekiant siaurą produktų asortimentą. Nebent kaip „Amazon” vartotojams galite pasiūlyti itin platų pasirinkimą arba kaip „Apple” – parduodate unikalų ir pasauliniu mastu patrauklų produktą“, – teigia „PwC” konsultacijų partneris Lietuvoje Vidas Venckus.

Apklausa parodė, jog įvairiose šalyse apsipirkimo internetu įpročiai skiriasi – Kinijos vartotojai internete apsipirkinėja beveik 4 kartus dažniau negu kai kurie europiečiai. Net 70% Kinijos vartotojų internete apsiperka bent kartą per savaitę palyginus su 40 proc. JAV ir 20 proc. Olandijos, Prancūzijos ar Šveicarijos vartotojų.

Pagrindiniais apsipirkimo internetu privalumais respondentai įvardino galimybę pirkti visą parą (28 proc.), geresnių pasiūlymų ir pigesnių prekių pasiūlą (25 proc.) ir tai, kad internetu apsipirkti yra ne tik greičiau (18 proc.), bet ir paprasčiau (11 proc.) nei parduotuvėje.

Priežastys, darančios įtaką elektroninių parduotuvių populiarumui skirtingose šalyse, yra gana įvairios. Vartotojai Jungtinėje Karalystėje dažniausiai renkasi tas elektronines parduotuves, kurios sudaro galimybę asmeniškai atsiimti internetu pirktas prekes parduotuvėje, tuo tarpu JAV pirkėjams – svarbu prekės grąžinimo galimybės.

Nemokamo prekės grąžinimo ir greito pristatymo paslauga yra svarbiausia pirkėjams Vokietijoje, tačiau visiškai nereikšminga prancūzams. Jie naudojasi tik ypatingais pasiūlymais interneto parduotuvėse. Kinijos ir Honkongo pirkėjai pirmenybę teikia taikomoms nuolaidoms.

Tyrimas parodė, jog socialinė žiniasklaida daro vis didesnę įtaką vartotojų sprendimams pirkti. Vienas iš trijų respondentų kasdien naudojasi bent vienu socialinės žiniasklaidos kanalu apsipirkimui (pvz. Twitter).

Net 44 proc. respondentų Honkonge, 40 proc. Kinijoje, 32 proc. JAV ir 20 proc. Jungtinėje Karalystėje seka mėgstamų prekių ženklų pasiūlymus socialiniuose tinkluose. Apklausos duomenimis, net 90 proc. Kinijos respondentų socialine žiniasklaida naudojasi dažniau nei kitų šalių respondentai.

Pasaulinės mažmeninės prekybos prognozės 2020 m.:

•Interneto parduotuvių savininkai taps vis novatoriškesni ir naudos daugiau įvairių vizualinių priemonių, o interneto puslapiai taps vis interaktyvesni ir personalizuoti tam, kad pritrauktų vartotojų dėmesį;

•Tobulėjant internetinėms technologijoms, vis labiau populiarės apsipirkinėjimas mobiliaisiais telefonais ar planšetiniais kompiuteriais;

•Socialinė žiniasklaida darys vis didesnę įtaką pardavimams;

•Vis daugiau prekių bus pristatoma į namus, populiarės užsakymai internetu ir užsakytų prekių atsiėmimo ar prekių grąžinimo galimybė parduotuvėse.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

IT sprendimų debesijai rinka siekia 70 mlrd. dolerių

Analitinė bendrovė „Synergy Research Group“ paskelbė pasaulinės IT rinkos, besiremiančios debesų infrastruktūra, rezultatus. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ investuoja į daiktų internetą

„Cisco Systems Inc.“ nusprendė įsigyti įmonę „Jasper“, teikiančią daiktų interneto paslaugas. skaityti »

Lietuvoje daugėja šviesolaidinio interneto ir IPTV naudotojų

LR ryšių reguliavimo tarnyba paskelbė 2016 m. III-iojo ketvirčio elektroninių ryšių rinkos duomenis. skaityti »

Sukurtas 10 000 kartų mažiau energijos naudojantis „Wi-Fi“

Vašingtono universiteto inžinieriai sukūrė naują „Wi-Fi“ technologiją, sunaudojančią 10 000 kartų mažiau energijos nei įprastai. skaityti »

Kokias saugumo klaidas darome internete?

Per didelis atvirumas socialiniuose tinkluose gali pritraukti kibernetinių nusikaltėlių dėmesį, o per silpni slaptažodžiai – atverti kelią įsilaužimams. skaityti »

„Plume“ pristatė naujo tipo „Wi-Fi“ sistemą

Bendrovė „Plume“ pristatė ryšio technologijų naujovę – naują „Wi-Fi“ sistemą, kuri sudaryta iš miniatiūrinių imtuvų, sujungtų į bendrą vieno namo ar vieno kambario tinklą. skaityti »

Asmenukių kiekis socialiniuose tinkluose gali pranešti apie psichologines problemas

Psichoterapeutė Tamara Kuntelija-Plieskė pasakoja apie tai, kada asmenukės – tik smagus žaidimas, o kada jos pradeda kelti grėsmę realiam gyvenimui. skaityti »

Vartotojai nepalieka socialinių tinklų, baimindamiesi prarasti draugus

Aštuoni iš devynių interneto naudotojų norėtų uždaryti savo paskyras socialiniuose tinkluose, tačiau nuo šio žingsnio juos sulaiko baimė prarasti ryšį su draugais ir vertingus prisiminimus. skaityti »

Ar vaiko teisė į pagarbą internete egzistuoja?

Lapkričio 18 d. LR Seime buvo surengta vaiko teisių kontrolierių konferencija „Vaiko teisė į pagarbą“. Joje buvo kalbama apie socialinių tinklų vaiko pasauliui daromą žalą, ir ar egzistuoja pagarba vaikui, esančiame socialiniuose tinkluose. skaityti »

Iki 2020 m. srautas iš debesijos išaugs beveik keturis kartus

Kompanija „Cisco Systems“ prognozuoja debesų architektūros augimą. skaityti »