e. VMI – į pagalbą taupantiems laiką

Publikuota: 2014 m. birželio 26 d. ketvirtadienis

Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, jog sparčiai populiarėja gyventojų bei įmonių patogumui sukurtos e. VMI paslaugos, o mokesčių mokėtojai, taupydami savo laiką bei resursus vis dažniau renkasi e. būdą bendrauti su mokesčių administratoriumi. Tai parodo VMI statistiniai duomenys: Mano VMI vartotojų skaičius per metus išaugo dvigubai, vien dėl verslo liudijimų išdavimo, pratęsimo e. būdu kreipėsi daugiau kaip 350 tūkst. - 30 proc. visų verslo liudijimų turėtojų.

„Elektroninis gyventojų aptarnavimas sumažina ne tik mokesčių mokėtojų, bet ir mokesčių inspekcijos specialistų darbo laiko sąnaudas. Toks būdas užregistruoti savo verslą ar sumokėti mokesčius yra daug efektyvesnis, greitesnis ir net pigesnis“, - teigia VMI Paslaugų mokesčių mokėtojams departamento direktorės pavaduotoja Virginija Ginevičienė.

Palaipsniui augantį gyventojų susidomėjimą e. VMI paslaugomis rodo ir kitų paslaugų vartojimo statistika: praėjusiais metais 88 proc. gyventojų klausimus VMI teikė e. būdu, šiemet šių paslaugų skaičius šoktelėjo iki 94 proc. Pernai 40 proc. fizinių asmenų veiklą registravo, išregistravo ar keitė duomenis mokesčių mokėtojų registre elektroniniu būdu, o šiais metais paslaugų užsakymas elektroniniu būdu padidėjo iki 50 proc.

„Mano VMI labiausiai populiarėja pradedančiųjų verslininkų gretose. Dažniausiai tai jauni žmonės, kuriems informacinės technologijos jau tapusios jų gyvenimo būdo dalimi, o naudojimasis elektroninėmis paslaugomis jų nevargina ir neapsunkina, bet atvirkščiai – palengvina visus formalumus. Įregistruoti individualią veiklą, išsiimti verslo liudijimą ar susimokėti mokesčius jie gali elektroniniu būdu neišeidami iš namų ar bet kur kitur, kur tik yra interneto prieiga“, - tikina Virginija Ginevičienė.

Prisijungti prie Mano VMI labai paprasta, tereikia VMI svetainėje esančioje skiltyje Mano VMI, pasirinkti patogiausią prisijungimo būdą: per savo banko paskyrą, su VMI priemonėmis arba naudojant el. parašą. Tapti Mano VMI vartotoju yra naudinga kiekvienam mokesčių mokėtojui, nepriklausomai nuo to, ar jis vykdo veiklą ar ne. Prisijungęs prie šios sistemos kiekvienas gyventojas gali matyti savo asmeninę mokesčių mokėtojo informaciją. Atsivertęs savo elektroninę apskaitos kortelę, jis gali peržiūrėti visą VMI turimą aktualią informaciją: neapmokėtas ir pradelstas VMI administruojamų mokesčių prievoles, susidariusias VMI administruojamų mokesčių permokas (skirtumus), VMI neadministruojamus mokesčius.

Gyventojai, prisijungę prie Mano VMI, gali aktyvuoti autentifikavimo telefonu funkciją ir gauti unikalų kodą. Paskambinę į Mokesčių informacijos centrą numeriu 1882 ir jį pateikę mokesčių konsultantams, jau netrukus telefonu galės gauti visą (net ir konfidencialią) informaciją apie jų mokėtinus mokesčius ar susidariusias mokesčių permokas: pavyzdžiui, kiek jam reikia mokėti žemės mokesčio.

Projektas Mokesčių mokėtojų elektroninio švietimo, konsultavimo ir informavimo paslaugų sistemos (ESKIS) sukūrimas finansuojamas Europos Sąjungos (ES), įgyvendinamas pagal Lietuvos 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721), „Informacinė visuomenė visiems“ prioriteto įgyvendinimo priemonę „Elektroninės valdžios paslaugos“, projekto Nr. VP2-3.1-IVPK-01-V-01-011.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »