Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Publikuota: 2017 m. kovo 15 d. trečiadienis

Pastaruoju metu daug kalbama apie empatiją kaip apie neįkainojamą žmogaus bruožą. Empatiškas žmogus sugeba atjausti, suprasti kitą ir dėl šios savybės yra kitų mėgiamas ir mylimas. Tačiau empatija nėra įgimtas reiškinys, ją laikui bėgant reikia išugdyti. Deja, šiame procese yra ir itin nepalankių veiksnių. Pavyzdžiui, ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai?

Kaip rodo naujas tyrimas, tokia nuostata neturėjo rimto pagrindo. Nustatyta, kad nuolatinis žaidimas kompiuteriu, net jei žaidžiami smurtiniai žaidimai, empatijos atžvilgiu neturi jokių rimtų ilgalaikių pasekmių. Tai iš esmės paneigia nusistovėjusį požiūrį. Nors tyrimai buvo atliekami ir anksčiau, tačiau kaip dabar tapo aišku, jie turėjo rimtų metodologinių trukumų.

Vis dėlto neneigiami tyrimų rezultatai, teigiantys, kad tarp kompiuterinių žaidimų ir empatijos stokos egzistuoja tam tikras, tačiau tik trumpuoju laikotarpiu pasireiškiantis ryšys.

Pastarojo tyrimo metu, buvo bandoma įvertinti kompiuterinių žaidimų ilgalaikes pasekmes.  Tyrime dalyvavo 30 žmonių, iš kurių 15 smurtinius kompiuterinius žaidimus žaidė reguliariai (vidutiniškai po keturias valandas kiekvieną dieną), likę 15 priklausė kontrolinei grupei ir kompiuterinių žaidimų nežaidė.

Siekiant išvengti pašalinių veiksnių ir trumpalaikių žaidimų poveikio, žaidžiančiųjų grupė privalėjo nežaisti žaidimų mažiausiai tris valandas prieš eksperimentą. Tada abi grupės: tiriamųjų ir kontrolinė buvo prašomos atlikti psichologinius testus ir atsakyti į tam tikrus užduodamus klausimus. Galiausiai abi grupės buvo tiriamos magnetiniu rezonansu ir stebėti tam tikrų smegenų regionų aktyvumo pokyčiai. 

Įdomu tai, kad abi grupės parodė iš esmės vienodus rezultatus: tiek tiriant magnetiniu rezonansu, tiek ir atliekant psichologinius testus. Taigi atitinkamai ir rezultatuose publikuotuose žurnale „Frontiers of Psychology” teigiama, kad jokių koreliacijų tarp empatijos stokos ir nuolatinio žaidimo kompiuteriu, nėra.

Tyrimams vadovavęs profesorius Gregor’as Szycik’as iš Hanoverio medicinos mokyklos Vokietijoje teigia, kad desensibilizacija gali būti ūmi tačiau labai trumpa. Jo nuomone, ją gali sukelti ne tik videožaidimai, bet ir pavyzdžiui žiniasklaida aprašanti kraupius įvykius.

Beje, remiantis mokslininkų išsakytomis mintimis, panašu, kad kaip tik žiniasklaidos vaidmuo ir bus vertinama šios mokslininkų grupės tyrimų metu.

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »