„Re–Misija™“ – vaizdo žaidimas vėžiui gydyti

Publikuota: 2012 m. spalio 7 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Re–Misija™“ (liet. Re–Misija) yra vaizdo žaidimas, sukurtas specialiai paaugliams, jauniems ir suaugusiems žmonėms, sergantiems vėžiu. Žaidime žaidėjai valdo nano robotą Roxxi, kuris keliauja per vėžiu sergančio paciento kūną, naikindamas vėžines ląsteles, kovoja su bakterinėms infekcijoms ir valdo šalutinius poveikius, susijusius su vėžiu ir ligos gydymu. Tyrimai rodo, kad „Re–misija“ yra veiksminga priemonė jauniems vėžiu sergantiems pacientams, ir „HopeLab“ (pasaulinė laboratorija, kurianti naujus lėtinių ligų gydymo būdus) dabar kuria naują žaidimo versiją, grindžiamą šių teigiamų rezultatų.

Medicininiai tyrimai padarė didelę pažangą, siekiant užkirsti kelią, nustatyti ir gydyti vėžį per pastaruosius 25 metų, tačiau šie rezultatai neįtraukia paauglių ir jaunų žmonių. Vėžys išlieka pirmaujanti mirties priežastis tarp žmonių nuo 15 iki 39 metų amžiaus.

„Re–Misija™“ žaidimas yra pagrįstas „HopeLab“ įkūrėjos ir valdybos pirmininkės Pam Omidyar vizija. Savo karjeros pradžioje, Pam dirbo mokslininke imunologijos laboratorijoje. Kaip vaizdo žaidimų entuziastė, ji turėjo idėją, kad vaizdo žaidimai paaugliams, sergantiems vėžiu, gali turėti teigiamą įtaką, padėti jiems kovoti su savo liga. Buvusi „HopeLab“ prezidentė ir generalinė direktorė dr. Pamela Kato, vadovaudama „HopeLab“ mokslininkų būriui, ilgą laiko dirbo su vaizdo žaidimų kūrėjais, vėžio ekspertais, psichologais ir jaunais žmonėmis, sergantiems vėžiu. Taip ir buvo sukurtas novatoriškas žaidimas.

Prieš paleidžiant „Re–Misija™“, „HopeLab“ atliko atsitiktinių imčių tyrimą, skirtą žaidimo veiksmingumui įvertinti. Rezultatai parodė, kad specialiai sukurtas vaizdo žaidimas iš tikrųjų gali turėti teigiamą poveikį jauniems žmonėms, sergantiems lėtinėmis ligomis. Žaidžiant „Re–Misija™“, pasiekiamas geresnis gydymo rėžimo laikymasis, stipresnis asmens tikėjimas, kad jis gali pasveikti, o tai nulemia aktyvesnį priešinimąsi ligai.

„HopeLab“ platina „Re–Misija™“ jauniems žmonėms, sergantiems vėžiu, jų šeimoms bei asmenims, juos slaugantiems, nemokamai. Iki šiol daugiau nei 185 000 žaidimo kopijų jau buvo išplatintos 81 šalyje visame pasaulyje.

Pasaulyje susidomėjimas žaidimais, padedančiais gydyti ligas, sparčiai auga. Šių metų lapkričio 5 – 6 dienomis Amsterdame įvyks kasmetinė „Games for Health“ (liet. Žaidimai sveikatai) konferencija. Konferencijos tikslas – suburti medicinos specialistus, žaidimų kūrėjus, verslininkus ir visus susidomėjusius į vieną erdvę. Šiais metais pagrindinis dėmesys skiriamas naujųjų technologijų, ypač mobiliųjų prietaisų ir žaidimizacijos (angl. gamification) metodikų platinimui. Vyks įvairūs seminarai, vieną jų ves gerai žinomas žaidimų dizaineris Ben Sawyer, jis informuos klausytojus apie įvykius sveikatos žaidimų kūrimo pasaulyje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Bilas Gatesas siūlo apmokestinti robotus

„Microsoft“ įkūrėjas Bilas Gatesas pareiškė, kad dirbantys robotai turi taip pat mokėti mokesčius kaip ir įprasti darbuotojai. skaityti »

Valentino dieną žmonės išlaidauja vis daugiau

Per paskutiniuosius trejus metus pasaulio žmonių išlaidos prieš šv. Valentino dieną išaugo 49 proc., o finansinių operacijų skaičius padidėjo net 73 proc. skaityti »

„Skype“ kviečia siųsti meilės sveikinimus

Valentino dienos proga „Microsoft“ pasiūlė savo pokalbių programos „Skype“ naudotojams naujus vaizdo atvirukus, kurie padės išreikšti savo mintis per nuotolį. skaityti »

Išmanųjį laikrodį bus galima valdyti kvėpavimu

Džordžijos technologijos instituto mokslininkai sukūrė technologiją „Whoosh“, kuri leidžia žmogui kontroliuoti išmanųjį laikrodį savo kvėpavimu. skaityti »

Robotų kūnas jus šilumą

Grupė inžinierių iš Italijos, JAV ir Šveicarijos sukūrė temperatūrai jautrią medžiagą, kuri leidžia robotams justi šilumą visu kūno paviršiumi. skaityti »

Australijos oro uostuose nebebus tikrinami pasai

Australijos valdžia nusprendė šalies oro uostuose atsisakyti pasų tikrinimo procedūros. skaityti »

Kinijoje sukurtas robotas-žurnalistas

Kinijoje sukurtas robotas-žurnalistas parengė pirmą straipsnį žurnalui „Southern Metropolis Daily“ apie Naujųjų metų keliones. skaityti »

Ateityje automobiliai tieks elektrą ir augins daržoves?

Šiuolaikiški automobilių gamintojų pasiūlymai ir ateities prognozės. skaityti »

Dangoraižis valys miestą nuo smogo

Tarptautinė inovacijų technologijų bendrovė „Arconic“ sukūrė 4,8 km aukščio dangoraižio projektą, kurio tikslas – pastatyti pastatą, gebantį „sugerti“ miesto smogą. skaityti »

Sukurta planšetė silpnaregiams

Pradedančioji įmonė BLITAB sukūrė planšetę, skirtą silpnai matantiems ir akliesiems. skaityti »