„Re–Misija™“ – vaizdo žaidimas vėžiui gydyti

Publikuota: 2012 m. spalio 7 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt

„Re–Misija™“ (liet. Re–Misija) yra vaizdo žaidimas, sukurtas specialiai paaugliams, jauniems ir suaugusiems žmonėms, sergantiems vėžiu. Žaidime žaidėjai valdo nano robotą Roxxi, kuris keliauja per vėžiu sergančio paciento kūną, naikindamas vėžines ląsteles, kovoja su bakterinėms infekcijoms ir valdo šalutinius poveikius, susijusius su vėžiu ir ligos gydymu. Tyrimai rodo, kad „Re–misija“ yra veiksminga priemonė jauniems vėžiu sergantiems pacientams, ir „HopeLab“ (pasaulinė laboratorija, kurianti naujus lėtinių ligų gydymo būdus) dabar kuria naują žaidimo versiją, grindžiamą šių teigiamų rezultatų.

Medicininiai tyrimai padarė didelę pažangą, siekiant užkirsti kelią, nustatyti ir gydyti vėžį per pastaruosius 25 metų, tačiau šie rezultatai neįtraukia paauglių ir jaunų žmonių. Vėžys išlieka pirmaujanti mirties priežastis tarp žmonių nuo 15 iki 39 metų amžiaus.

„Re–Misija™“ žaidimas yra pagrįstas „HopeLab“ įkūrėjos ir valdybos pirmininkės Pam Omidyar vizija. Savo karjeros pradžioje, Pam dirbo mokslininke imunologijos laboratorijoje. Kaip vaizdo žaidimų entuziastė, ji turėjo idėją, kad vaizdo žaidimai paaugliams, sergantiems vėžiu, gali turėti teigiamą įtaką, padėti jiems kovoti su savo liga. Buvusi „HopeLab“ prezidentė ir generalinė direktorė dr. Pamela Kato, vadovaudama „HopeLab“ mokslininkų būriui, ilgą laiko dirbo su vaizdo žaidimų kūrėjais, vėžio ekspertais, psichologais ir jaunais žmonėmis, sergantiems vėžiu. Taip ir buvo sukurtas novatoriškas žaidimas.

Prieš paleidžiant „Re–Misija™“, „HopeLab“ atliko atsitiktinių imčių tyrimą, skirtą žaidimo veiksmingumui įvertinti. Rezultatai parodė, kad specialiai sukurtas vaizdo žaidimas iš tikrųjų gali turėti teigiamą poveikį jauniems žmonėms, sergantiems lėtinėmis ligomis. Žaidžiant „Re–Misija™“, pasiekiamas geresnis gydymo rėžimo laikymasis, stipresnis asmens tikėjimas, kad jis gali pasveikti, o tai nulemia aktyvesnį priešinimąsi ligai.

„HopeLab“ platina „Re–Misija™“ jauniems žmonėms, sergantiems vėžiu, jų šeimoms bei asmenims, juos slaugantiems, nemokamai. Iki šiol daugiau nei 185 000 žaidimo kopijų jau buvo išplatintos 81 šalyje visame pasaulyje.

Pasaulyje susidomėjimas žaidimais, padedančiais gydyti ligas, sparčiai auga. Šių metų lapkričio 5 – 6 dienomis Amsterdame įvyks kasmetinė „Games for Health“ (liet. Žaidimai sveikatai) konferencija. Konferencijos tikslas – suburti medicinos specialistus, žaidimų kūrėjus, verslininkus ir visus susidomėjusius į vieną erdvę. Šiais metais pagrindinis dėmesys skiriamas naujųjų technologijų, ypač mobiliųjų prietaisų ir žaidimizacijos (angl. gamification) metodikų platinimui. Vyks įvairūs seminarai, vieną jų ves gerai žinomas žaidimų dizaineris Ben Sawyer, jis informuos klausytojus apie įvykius sveikatos žaidimų kūrimo pasaulyje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

A. Einšteino robotas mokys fizikos

Las Vegase vykusioje parodoje „Consumer Electronics Show“ bendrovė „Hanson Robotics“ pristatė besimokantį robotą, turintį garsaus fiziko Alberto Einšteino veidą. skaityti »

Automobilio salonas tieks namams elektrą ir pramogas

Buitinės elektronikos parodoje CES automobilių gamintoja „Hyundai“ pristatė išmaniųjų namų integracijos su bepiločiu automobiliu koncepciją. skaityti »

Kinai sukūrė televizorių, plonesnį už telefoną

JAV vykusioje parodoje „CES 2017“ pristatytas naujas televizorius „Mi TV 4“. skaityti »

„Kissenger“ per nuotolį perduos bučinį

Londono universiteto inžinieriai nusprendė padovanoti žmonėms galimybę per nuotolį dalytis bučiniais. skaityti »

Japonijoje darbuotojus jau keičia dirbtinis intelektas

Japonijos draudimo bendrovė „Fukoku Mutual Life Insurance“ planuoja daugiau nei 30 savo darbuotojų pakeisti dirbtinio intelekto sistemomis. skaityti »

Du doleriai šviesos greičio

Lenkijos monetų kalykla iškalė „Šviesos greičio“ monetą Naujosios Zelandijos salai Niujė. skaityti »

Įdomiausios lietuviškos inovacijos 2016-aisiais

Lietuviški pieno baltymo pluošto ar alijošiumi prisotinti drabužiai, išmanus žvejybos sonaras, papildytos realybės knygelės vaikams, išmaniosios termožaliuzės – jau ne naujiena. Ką unikalaus šiemet sukūrė ar pristatė rinkai lietuviai? skaityti »

Kompiuteris prieš žmogų

Ar kompiuteris tikrai pranašesnis už žmogų ir gali jį visiškai pakeisti? Palyginkime. skaityti »

Išmanusis veidrodis – tobulam makiažui

išmanusis veidrodis „Juno“ imituoja norimą apšvietimą, kad makiažas būtų kuo tobulesnis. skaityti »

Latvijos bankas išleido beveik permatomą kolekcinę monetą

Latvijos centrinis bankas pristatė kolekcinę 5 eurų monetą „Žemė“, pagamintą iš pusiau permatomos keramikos. skaityti »