Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre susirinkę projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ Šiaulių, Vilniaus ir Panevėžio regionų karjeros konsultantai ir įvairių mokyklų mokiniai diskutavo apie mokinių rengimą(si) ateities profesinei veiklai
2014 m. sausio 24 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre susirinkę projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ Šiaulių, Vilniaus ir Panevėžio regionų karjeros konsultantai ir įvairių mokyklų mokiniai diskutavo apie mokinių rengimą(si) ateities profesinei veiklai.
Karjeros konsultantai pasakojo apie pagalbą mokiniams, rengiantiems karjeros planus, mokiniai kalbėjo apie karjeros plano rengimo procesuose kylančius iššūkius. Projekto vadovas R. Pranskaitis apžvelgė 2013 m. antroje pusėje projekte atliktus darbus ir jų naudą efektyvinant profesinio orientavimo paslaugas bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose.
Vėliau renginio dalyviai susitiko su akademiku, visuomenės veikėju, Europos Parlamento nariu Leonidu Donskiu, kuris skaitė pranešimą „Karjera tautinio mentaliteto ir globalizacijos kontekste“.
L. Donskis dalinosi mintimis apie Lietuvos švietimo sistemos problemas ir perspektyvas naujųjų technologijų akivaizdoje, iššūkius, su kuriais planuodami būsimas studijas ir karjerą globaliame pasaulyje susiduria jauni žmonės ir juos ugdantys pedagogai.
Pasak akademiko, šiandien pagrindinis pedagogų uždavinys – paruošti jaunus žmones intensyviai besikeičiančiam pasauliui. Kad ateityje mokiniai galėtų sėkmingai pasirinkti savo kelią, jiems būtina suteikti kuo daugiau informacijos. Taip pat labai svarbu ugdyti bendrąsias kompetencijas ir įdiegti mokiniams žinojimą, kad sėkmė nėra galutinė ir ilgalaikė, todėl, norint įgyvendinti savo profesinius tikslus, būtina mokėti reaguoti į kasdien besikeičiančią situaciją ir būti pasiruošusiems naujiems iššūkiams.
„Karjeros sėkmės formulė – dalykinis manevringumas ir lankstumas, gebėjimas priimti kūrybingus sprendimus ir, žinoma, kalbų mokėjimas. Šiandien sėkmė didele dalimi priklauso ne tik nuo profesinių žinių ir įgūdžių, bet ir nuo gebėjimo prisitaikyti kitoje kultūrinėje terpėje, gebėjimo reaguoti į pokyčius“, – sakė L. Donskis.
Projektą „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ vykdo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.