Visi populiariausi BMW modeliai turės modernias hibridines versijas

Publikuota: 2014 m. gruodžio 17 d. trečiadienis

Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ paskelbė, kad ketina sukurti visų populiariausių BMW modelių hibridines versijas su iš tinklo įkraunamu elektros varikliu. Koncernas pademonstravo populiariausio sedano – 3 serijos BMW – hibridinį  prototipą bei koncepcinį hibridinės pavaros mechanizmą. Kurdamas naujuosius hibridus gamintojas naudos „BMW i“ modeliuose įdiegtas inovacijas ir technologijas.

„Visi BMW modeliai gaus naudos iš „BMW i“ – su šia serija pristatytos esminės elektros variklių, baterijų ir elektronikos mechanizmų technologijos bus panaudotos mūsų ateities hibridiniuose modeliuose. Dirbame, kad pasiūlytume klientams tobulą elektrifikuotos pavaros sprendimą“, – sakė BMW valdybos narys plėtrai Herbert Diess.

Oficialios BMW atstovės Lietuvoje, įmonės „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk mano, kad pademonstruota hibridinė ateitis – jau netoli. „Mes tikimės, kad jau 2015 metais Lietuvoje sulauksime pirmųjų BMW modelių su „eDrive“ sistema, kurie bus dinamiški, kaip įprasta BMW, tiksliai valdomi, komfortiški ir, svarbiausia, galės judėti visiškai neteršdami aplinkos“, – sakė O. Martyniuk.

Prototipinis „BMW 3“ sedanas

Prancūzijoje gamintojas pademonstravo iš tinklo įkraunamą hibridinį „BMW 3 Series“ prototipą, kuris turi itin efektyvų keturių cilindrų „TwinPower Turbo“ benzininį variklį ir elektros motorą, maitinamą iš elektros tinklo įkrautos aukštos įtampos baterijos. Elektros variklis ir pavara naudoja „BMW eDrive“ technologiją, kuri įdiegta elektromobilyje „BMW i3“ ir sportiniame hibride „BMW i8“.

Dinaminiais parametrais šis sedanas gali būti lyginamas su tradiciniu BMW „trečiuku“, turinčiu 6 cilindrų variklį: 245 AG (183 kW) pajėgumas ir 400 Nm sukimo momentas. Tačiau prakalbus apie degalų sąnaudas prototipas atrodo, kaip ateivis iš kitos planetos – 100 kilometrų kelią jis gali įveikti vidutiniškai sunaudodamas apie 2 litrus degalų ir palikdamas 50 g/km CO2 pėdsaką. Važiuojant elektriniu režimu prototipas gali įsibėgėti iki 120km/val. greitį ir nuvažiuoti apie 35 kilometrus.

Pagrindas – „EfficientDynamics“ technologijas

Tokias neįtikėtinas BMW automobilių savybes koncernas pasiekia plėtodamas hibridines technologijas pagal „EfficientDynamics“ programą, kuria siekiama elektrifikuoti pavarą ir didinti atstumą, kurį galima nuvažiuoti vien elektra. Tuo pačiu BMW siekia užtikrinti, kad koncerno modeliai būtų tokie pat ar net dar dinamiškesni, nei versijos tik su vidaus degimo varikliais. Koncernas pastebi, kad hibridinės technologijos leidžia net itin galingiems ir dinamiškiems automobiliams anglies dvideginio emisijas sumažinti iki 100 g/km ribos.

BMW sukurtos hibridinės pavaros koncepcija pagrįsta preciziška vidaus degimo ir elektros variklių sinchronizacija. Spaudžiant akceleratorių varančiuosius ratus padeda sukti elektros motoras, o stabdant baterija įkraunama. Beje, ličio-jonų baterijų blokas, aprūpintas aukšto efektyvumo vėsinimo sistema. Visi jėgos elektronikos elementai sudaro sudėtingą integruotą sistemą. Svarbu tai, kad hibridinės versijos lygiai tiek pat praktiškos, kaip ir šiandien įprasti automobiliai – jų bagažinės tūris yra tik šiek tiek mažesnis nei BMW 3 serijos sedano.

Perspektyvoje – 500 kW galios hibridai

Pasak BMW atstovų, iš tinklo įkraunamo BMW hibrido technologija yra lengvai pritaikoma kitiems koncerno modeliams. Tobulėjant technologijoms BMW hibridai pasižymės daug galingesniais varikliais ir dvigubai talpesnėmis baterijomis: bendra elektros ir vidaus degimo motorų galia hibriduose sieks 500 kW, vien elektra bus galima nuvažiuot dukart toliau – iki 100 km. Tai leis praktiškai kasdien miesto kelionėse važiuoti neteršiant aplinkos, vien elektros režimu, o vidaus degimo variklį naudoti tik tolimesniems atstumams įveikti.

Beje, demonstruodamas hibrido koncepciją automobilių gamintojas ir Bavarijos taip pat numatė, kad elektros variklis galėtų būti derinamas su vandenilio variklių technologijomis. Tiesa, kol kas plėtojant pavaros mechanizmą su vandenilio kuro elementais kyla tvarios gamybos problemų.

Paskelbusi apie plėtojamas hibridines technologijas „BMW Group“ pranešė, kad nuo kitų metų pradžios visų svarbiausių „eDrive“ technologijų ir komponentų gamybą vykdys BMW gamykloje Dingolfinge. Šioje gamykloje bus sukurta 200 naujų darbo vietų, susijusių su elektros technologijų transporto srityje plėtojimu. Per artimiausius penkerius metus į gamyklą bus investuota dešimtys milijonų eurų.

UAB „Krasta Auto“ yra oficiali BMW ir „Mini“ atstovė Lietuvoje. Įmonė užsiima naujų ir naudotų BMW ir „Mini“ automobilių, motociklų prekyba bei teikia visas techninio aptarnavimo paslaugas ir turi oficialias atstovybes bei techninio aptarnavimo servisų tinklą Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. „Krasta Auto“ priklauso tarptautinei įmonių grupei „Modus grupė“.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Informacija klientams (6)

Nuo š. m. sausio 29 dienos yra sutrikusi el. pašto @post.skynet.lt veikla. Šiuo metu problema yra šalinama. skaityti »

Vilnius ir šiemet sulauks daugiau nei milijono turistų

2017 m. pirmąjį ir antrąjį ketvirtį Vilnius sulaukė atitinkamai 7 ir 5 proc. daugiau turistų nei praėjusiais metais. skaityti »

Vilniuje susitinka Lietuvos ir Suomijos centrinių bankų vadovai

Lapkričio 2–3 dienomis Vilniuje vieši Suomijos bankų valdybų nariai. skaityti »

Japonijoje aptartos pasaulio ekonomikos aktualijos ir geroji „FinTech“ praktika

Tokijuje ​Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas su Japonijos centrinio banko vadovu Haruhiko Kuroda aptarė FinTech sektoriaus raidą, rizikas pasaulio ekonomikos augimui, Japonijos ir euro zonos ekonomikos aktualijas. skaityti »

5 pagrindinės kliūtys, pradedant verslą Lietuvoje

Baimė bankrutuoti, nepasitikėjimas savo galimybėmis, nedraugiškas valstybės požiūris – anot dr. Austės Kiškienės, tai pagrindinės problemos, su kuriomis susiduria pradedantieji verslą Lietuvoje. skaityti »

Inovacijos tapo iškalbinga Lietuvos vizitine kortele JAE

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė oficialaus vizito JAE metu su Dubajaus Emyru ir šalies Premjeru Mohammedu bin Rashidu Al Maktoumu aptarė bendradarbiavimą aukštųjų technologijų, inovacijų, komunikacijų, atsinaujinančiosios energetikos, gyvybės mokslų srityse. skaityti »

Lietuvoje vyrams verslo pradžiai reikia daugiau pinigų nei moterims

Norėdamas pradėti verslą, dažnas lietuvis startui pageidautų gauti vidutiniškai 33 tūkst. eurų dydžio lengvatinę paskolą. skaityti »

Ar tikrai mane palies ketvirtoji pramonės revoliucija?

Ketvirtoji pramonės revoliucija, dar vadinama daiktų internetu – jau ne ateitis, tai šių dienų realybė. skaityti »

V. Vasiliauskas: palanki reguliacinė aplinka gali padėti Lietuvai įsitvirtinti pasauliniame FinTech žemėlapyje

Finansinių technologijų (FinTech) sektorius gali suteikti ES kapitalo rinkų sąjungos projektui papildomą postūmį, o šalims naujų plėtros galimybių, įsitikinęs Lietuvos banko vadovas Vitas Vasiliauskas. skaityti »