Aukštosios mokyklos naudoja „Starcraft 2“ kaip alternatyvų mokymosi įrankį

Publikuota: 2012 m. gruodžio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt 

Ką bendro gali turėti aukštosios mokyklos kursas, kuriame dėstomos sunkiai suvokiamos diferencialinės lygtys, tiesinė algebra ir skaičiavimai, su kursu internete? Buvo atsisakyta įprasto vadovėlio, o vietoj jo naudojamas „Blizzard“ žaidimas „StarCraft“.

„StarCraft“ – strateginis žaidimas realiu laiku, kur žaidėjai turi rinkti mineralus ir kurti gamybos įmones, kad nugalėtų savo varžovą. Pasaulyje technologijos jau seniai pakeitė įprastus procesus, pavyzdžiui, žemėlapių naudojimą ar daiktų įsigijimą. Tradiciniai mokymo metodai, ypač universitetinio lygio, vis dar išlaiko rašiklį ir popierių kaip teisingą požiūrį į mokymą. Tačiau pavyzdys su „Starcraft“, neminint mokslinių tyrimų įrodymų, suteikia viltį, kad perėjimas prie naujų, įdomių ir aktualių mokymosi metodų jau yra labai arti.

2009 metų pavasarį Kalifornijos universitete pasiūlytas demokratiškas ugdymo kursas, pavadintas „Game Theory with Applications to Starcraft“, kurio metu teoriniu ir skaičiavimo būdu buvo nagrinėjami žaidybiniai mūšio procesai ir daromi strateginiai sprendimai. Nors daugeliui gali būti keista, kaip sudėtingas vaizdo žaidimas gali būti naudojamas paskaitose, profesorius Alan Feng žaidimo analizei greitai pritaikė įvairias aukštesniojo lygio matematines sąvokas, įskaitant vektorius ir matricas, diferencialinį skaičiavimą, grafikus trijų dimensijų erdvėje.

Tačiau būtų klaidinga manyti, kad toks vaizdo žaidimo naudojimas yra tiesiog smagus būdas mokytis. Iš tikrųjų mokymosi procesas išlieka pakankamai sudėtingas, tačiau tokio mokymosi esmė – sprendžiat matematiką, derinamas praktiškumas. Daug laiko profesorius Feng tyrinėjo problematiką, kurią kiekvienas žaidėjas turi išspręsti žaisdamas: ar efektyviau statyti daugiau puolančiųjų vienetų ar statyti naują mineralų gamybos bazę? Jeigu aš turiu tam tikrą puolamąjį vienetą, kiek kitų vienetų galiu nugalėti? Tokioje mokymosi aplinkoje, kurioje numeriai, duomenys ir patikrinti metodai yra įprasti, taikomasis matematinis modeliavimas tampa įdomus. Interaktyvi paskaita yra prasmingesnė, nei dauguma šiuo metu aukštosiose mokyklose siūlomų matematinių kursų.

Floridos universitetas „StarCraft“ galimybę naudoti švietimui realizavi kitaip. Siūlomas papildomas internetinis kursas „21st Century Skills in Starcraft“ be jokios matematikos. Šio kurso metu didžiausias dėmesys skiriamas adaptyviam ir greitam sprendimų priėmimui ir kritinio mąstymo įgūdžiams lavinti, analizuojant mūšių pakartojimus. Kurso aprašyme, instruktorius Nathaniel Poling pažymi, kad šie įgūdžiai neabejotinai reikalingi XXI–ojo amžiaus darbo vietoje, ir yra esminiai būtent „Starcraft“ žaidime, nes tai veiksminga priemonė, skatinti studentus analizuoti aplinką ir imtis veiksmų sudėtingose situacijose.

Taigi bandant įsiminti nesuprantamas formules ar ilgus konspektus, verta pagalvoti apie jau sukurtus ir diegiamus daug patrauklesniu metodus. Vietoj įprasto vadovėlio, kur pateikiami įvairūs klausimai, „Starcraft“ siūlo mokymą, atsižvelgiant į realaus pasaulio situacijas, kad būtų lengva naudotis ir suprasti, o įgūdžius pritaikyti ateityje savo darbo vietoje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Pasaulyje mokytojų trūkumas

Jungtinės tautos praėjusiais metais paskelbė, kad pasaulyje trūksta beveik 8 milijonų mokytojų. skaityti »

Inžinerija – ateities specialybė, kuria vis labiau domisi ir merginos

Kokią sritį rinktis studijoms? Ar tikslieji mokslai išliks populiarūs ateityje? skaityti »

100 reikšmingiausių vaikų knygų: sąrašo viršūnėje Nėris, Geda ir Maironis

Paskelbtas Lietuvos šimtmečiui skirtas geriausių vaikiškų knygų sąrašas „Šimtas knygų vaikams ir Lietuvai“. skaityti »

M.Mažvydo biblioteka kviečia Motinos dieną sutikti su knyga

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka atvers duris visoms mamoms, močiutėms ir šeimoms su mažaisiais skaitytojais. skaityti »

Vilniaus dailės akademijos studentai sukūrė pirmąją grojančią sieną Lietuvoje

Du Vilniaus dailės akademijos (VDA) studentai, panaudoję inovatyvias technologijas, sukūrė specialią grojančią sieną, simbolizuojančią vandenyno būgnus. skaityti »

Išskirtiniam pokalbiui apie meno ir mokslo jungtis susiburs Šveicarijos ir Lietuvos ekspertai

Meno ir edukacijos centras Rupert kviečia į trečiąjį edukacinės paskaitų serijos „Pažintis su šiuolaikiniu menu“ pokalbį. skaityti »

VU Fizikos fakultetas plėtoja bendradarbiavimą su „Huawei“

Vilniaus universiteto Fizikos fakultete lankėsi garbūs svečiai iš kompanijos „Huawei“. skaityti »

Penktokai mikrokompiuteriais jau kuria švieslentes, žingsniamačius ir nuotoliniu būdu valdo planšetes

Vilniuje gimusi idėja visiems vaikams padovanoti po mikrokompiuterį labai sparčiai artėja prie realybės – 110 micro:bit kompiuteriukų jau išdalinta, o vos per mėnesį penktokai jais prikūrė netikėčiausių projektų. skaityti »

Programuotojų stygius nemažėja: jų poreikis Lietuvoje dar išaugs kone du kartus

Šiuo metu šalyje veikiančios įmonės į darbą iš karto galėtų priimti per 3 tūkst. informacinių technologijų specialistų, o per artimiausius trejus metus jų poreikis rinkoje išaugs 83 procentais. skaityti »

Panevėžio studentui robotų entuziastui – kelialapis į prestižinį renginį Japonijoje

KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto magistrantas Giedrius Liaučys, sukonstravęs robotą „Ciongs“, laimėjo nacionalinį kelialapį į Japoniją. skaityti »