Švietimo ir mokslo ministerijoje bus aptariami ir apibendrinti šiuo metu akademinėje aplinkoje bei švietimo visuomenėje diskutuojami siūlymai dėl Nacionalinės mokytojų rengimo koncepcijos nuostatų.
Švietimo ir mokslo ministerijoje bus aptariami ir apibendrinti šiuo metu akademinėje aplinkoje bei švietimo visuomenėje diskutuojami siūlymai dėl Nacionalinės mokytojų rengimo koncepcijos nuostatų. Renginyje kviečiami dalyvauti pedagogus rengiančių aukštųjų mokyklų atstovai, švietimo politikos ekspertai.
„Švietimas yra viena pagrindinių šios Vyriausybės programos prioritetinių sričių. Mokytojų darbo sąlygos, karjeros patrauklumas ir pedagogų rengimo bei kvalifikacijos tobulinimo sistemos pertvarkymas yra kertiniai švietimo atnaujinimo programos elementai. Pirmas žingsnis į darnios mokytojų rengimo, kvalifikacijos tobulinimo ir karjeros sistemos sukūrimą yra susitarimas dėl nacionalinės mokytojų rengimo koncepcijos“, - sako švietimo ir mokslo viceministras dr. Giedrius Viliūnas.
Siūlymus šiai koncepcijai aktyviai teikia šalies aukštosios mokyklos, ji buvo diskutuojama keliose nacionalinio lygmens darbo grupėse.
„Koncepcijos įgyvendinimas turi būti pagrįstas patikima pedagogų poreikio per artimiausius keliolika metų prognoze ir susietas su šiuo metu vykstančia sistemine aukštųjų mokyklų tinklo pertvarka“, - sako viceministras.
Vyriausybės programoje yra įtvirtintos svarbiausios pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos gairės. Numatoma, kad mokytojus turi rengti stipriausi mūsų šalies universitetai, turintys didžiausią mokslo potencialą ir patraukiantys geriausius studentus. Mokytojų rengimo sistema turi būti mišri, derinanti lygiagrečiojo ir nuosekliojo modelio privalumus. Švietimo sistemoje dirbantys pedagogai turi įgyti universitetinį išsilavinimą, kuris laiduotų tiek aukščiausio lygio dalykinį pasirengimą, tiek reikiamą švietimo ir ugdymo veiklos supratimą bei įgūdžius.