Dėmesys senjorams aštuntos klasės mokiniams pelnė pergalę

Publikuota: 2012 m. gruodžio 4 d. antradienis

Tradicinės Finansinio raštingumo olimpiados, kurioje varžėsi 5–9 klasės, prizines vietas bei specialiąsias nominacijas pasidalijo skirtingo amžiaus vaikai iš Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio bei Šilalės mokyklų. Įveikę tris etapus, surinkę daugiausiai taškų ir pelnę palankiausius komisijos įvertinimus pirmąją vietą laimėjo Vilniaus Pilaitės gimnazijos 8a klasė („Pilaitukai“), antrąją – Klaipėdos „Verdenės“ progimnazijos 6b klasė („Protingieji vaikai“), o trečiąją – Vilniaus Simono Daukanto progimnazijos 5c klasė („Daukantukai“). Nugalėtojai bus įvertinti ne tik medaliais, diplomais, tačiau ir piniginiais prizais klasės svajonei įgyvendinti.

Finaliniame Olimpiados etape dalyviai turėjo sukurti savo misiją – idėją, kuri atskleistų pirmuosiuose etapuose įgytas žinias – planavimą, biudžeto sudarymą, išlaidų valdymą, prioritetų skirstymą. Į trečiąją Olimpiados užduotį komandos žvelgė kūrybiškai – nagrinėjo socialines temas, organizavo mokyklos aplinkos atnaujinimą, klasės bei mokyklos renginius. Olimpiados komandos prizininkės savo misijose planavo, kaip paįvairinti senjorų gyvenimą pensionate, padovanojant jiems televizorių ir namų kino sistemą, kaip ekonomiškai įrengti patogią laisvalaikio erdvę mokykloje ir kaip nupirkti naujus skambučius mokyklai.

„Galiu drąsiai teigti, kad šiais metais mokiniai pademonstravo ypatingą išradingumą, žinias bei aktyvumą. Komisijai teko didelė atsakomybė vertinant Olimpiados finalinę užduotį, nes kiekvienas balsas buvo svarbus komandoms, o konkurencija – labai didelė. Planuodami savo misijos įgyvendinimą mokiniai parodė, kad galėtų uždirbti pinigų įvairiais būdais – parduodami savo padarytus daiktus, organizuodami parodas ar priduodami surinktas antrines žaliavas. Mus labai džiugina toks augančios kartos iniciatyvumas, atsakingumas ir neribota fantazija, kuri, tikimės, paskatins toliau didinti savo žinių bagažą“, – įspūdžiais dalinasi vertinimo komisijos narė, „Danske Bank“ Socialinės veiklos ir aptarnavimo kokybės skyriaus vadovė Gerimanta Stankutė.

Finansinio raštingumo olimpiados dalyviai taip pat varžėsi ir dėl specialiųjų nominacijų. Socialinė taurė atiteko Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijos 6b klasei („6B“) – jų pristatyta misija labiausiai atskleidė idėją prisidėti prie socialinės problemos sprendimo. Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos 7 klasei („Ekomanija“) buvo skirta Fantazijos taurė, kadangi komandos atlikta užduotis, vertintojų nuomone, pasižymėjo išskirtiniu originalumu ir kūrybiškumu. Bendruomeniškumo taurė atiteko Panevėžio „Vilties“ pagrindinės mokyklos 5b klasei („Spalviukai“) – šios komandos darbas geriausiai atspindėjo visų narių įsitraukimą, indėlį ir bendradarbiavimą tarpusavyje bei įtraukiant mokyklos bendruomenę.

Olimpiados metu dalyviai žaidė naują edukacinį žaidimą „Misija: Pinigai“, kuriame įveikė 8 įvairaus sudėtingumo misijas. Kiekviena misija – tai sumodeliuota finansinė situacija, kurios metu žaidėjai turėjo priimti sprendimus, atsakinėti į klausimus, įveikti užduotis – taip padėdami misijų herojams įgyvendinti savo svajonę. Pasak G. Stankutės, Olimpiados organizatoriai tikisi, kad mokomasis žaidimas „Misija: Pinigai“ taps vis labiau naudojamu finansinio raštingumo ugdymo įrankiu mokyklose bei namuose.

Trečiojo etapo Olimpiados dalyvių atliktas užduotis vertino iniciatyvos partnerių ir organizatorių atstovų komisija: Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, Lietuvos Respublikos finansų ministrė Ingrida Šimonytė, Lietuvos edukologijos universiteto Socialinės komunikacijos instituto prof. dr. Giedrė Kvieskienė bei „Danske Bank“ Socialinės veiklos ir aptarnavimo kokybės skyriaus vadovė Gerimanta Stankutė.

Antrus metus iš eilės Finansinio raštingumo olimpiadą organizuoja „Danske Bank“ kartu su partneriais: Lietuvos banku, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija bei Lietuvos edukologijos universtitetu

Šaltinis: danskebankas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »