Į mokyklinuko kuprinę – ne tik sąsiuvinis, bet ir kompiuteris

Publikuota: 2016 m. rugpjūčio 12 d. penktadienis

Artėjant mokslo metų pradžiai, į mokyklas vaikus išleidžiantys tėvai skirstosi į dvi barikadų puses. Vieni skuba mokyklinuko kuprinę sukrauti iki rugsėjo 1-osios, kiti kantriai laukia, kol praėjus bumui mokykliniams reikmenims bus pradėtos taikyti nuolaidos, tad prieš mokyklą įsigyja tik pačias būtiniausias priemones. Kasmet aktyvėjančios elektroninės prekybos atstovai tvirtina taip pat jaučiantys tėvų ir mokyklinukų antplūdį, tačiau priešingai nei fizinėse parduotuvėse, pas juos į krepšelį vis dažniau keliauja ne tik pieštukai ir kuprinės, bet ir kompiuteriai, planšetės. Telekomunikacijų pramonės asociacijos (CTIA) tyrimų duomenimis, tarp mokyklai vaiką ruošiančių tėvų net 45 proc. planuoja ar jau yra vaikui nupirkę mobilųjį įrenginį, skirtą mokymuisi.

„Iškilmingas pasiruošimo mokyklai procesas, prasidedantis dar rugpjūčio pradžioje, bando ir tėvų, ir vaikų kantrybę – su mokyklų išduotais sąrašais tėvai apeina daugybę parduotuvių, kol randa geriausius kainos ir kokybės variantus, kurie dar turi praeiti ir paskutinį, svarbiausią – „patikimo vaikui“ kriterijų. Ieškodami efektyviausio būdo apsipirkti, tėvai vis dažniau šį procesą atlieka išmaniai – prisėdę prie kompiuterio ar mobiliojo telefono, kartu su vaikais virtualiai apsipirkinėja vis daugiau tėvų. Rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais mūsų elektroninės parduotuvės kompiuterių pardavimai įprastai į viršų šokteli net iki 52 proc.“, – sako 1a.lt direktorius Vaidotas Rutkauskas, pastebintis, kad pirkinių krepšelyje kartu su kuprine ir pieštukais vis dažniau nugula ir kur kas solidesnė prekė – kompiuteris.

2015 m. rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais parduotuvė skaičiavo apie 52 proc. paaugusius nešiojamų ir stacionarių kompiuterių, 36 proc. – monitorių pardavimus, lyginant su įprastais vidutiniais pardavimų rezultatais kitais metų mėnesiais, o šiemet planuojamas 20–30 proc. augimas. Šių dviejų mėnesių pardavimai įprastai sudaro apie 26 proc. visų metinių kompiuterių pardavimų.

Anot e. prekybos specialisto, tokia tendencija kasmet turėtų tik stiprėti, kadangi jaunėja ir vaikų, kuriems pirmą kartą nuperkamas kompiuteris, amžius. CTIA tyrimų duomenimis, net 71 proc. tėvų sutinka, kad mobilieji įrenginiai atveria vaikams daugiau galimybių mokytis, o 32 proc. mano, kad tokie įrenginiai turi būti privalomi ir klasėse, tad savo atžalą kompiuteriu aprūpina vis ankstesniame amžiuje.

Nors apsipirkimas mokyklai – vienas iš svarbesnių mokyklinuko įvykių, o visas procesas vyksta su atidžiu vertinimu „patinka-nepatinka“, tendencijos rodo, kad būtent kompiuterio pirkimą tėvai palieka sau ir tikėtina, kad su vaiku šio pirkinio išvis nederina. Anot V. Rutkausko, tai galima pastebėti iš apsipirkimo laiko: „Išanalizavę savo pirkėjų įpročius, pastebėjome, kad rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais vykstantis kompiuterių pirkimo procesas dažniausiai atliekamas darbo dienomis jau po darbo valandų, mėgstamas laikas – po 20 val. Galima spėti, kad tokiu metu nemaža dalis mokyklinio amžiaus vaikų jau ruošiasi nakties miegui, tad tėvai turi puikią progą patys atsakingai išsirinkti geriausiai poreikius atitinkantį kompiuterį, kuris dažnai būna skirtas visai šeimai, ne tik mokinukui“. Panašios tendencijos pastebimos ir užsienio šalyse, CTIA duomenimis, po 20 val. kompiuterį ar planšetę perka 20 proc. tėvų, tarp 17 ir 20 val. – 29 proc.

Lygindamas pardavimų rezultatus visose Baltijos šalyse, V. Rutkauskas pastebi, kad Latvijoje prekyba kompiuteriais tais pačiais mėnesiais aktyvesnė ne tik „1a“, bet visose e. parduotuvėse. „Pardavimai Latvijoje aktyvesni nei, pavyzdžiui, Estijoje dėl paprastos priežasties – elektroninių prietaisų pardavimai šioje šalyje užima didžiausią dalį visų internetinėse parduotuvėse nuperkamų prekių, todėl ir taip aktyvūs pardavimai pasiruošimo mokyklai metu dar padidėja“, – pastebi V. Rutkauskas. Tuo metu Estijoje daugiausiai internetu įsigyjama su mada susijusių daiktų, elektronikos pardavimai įsitvirtinę antroje vietoje.

Stiprėjančią tendenciją prekes internetu bet kokiu metų laiku įsigyti patvirtina ir Lietuvos statistikos departamentas, kurio duomenimis, 2014 m. šalyje internetu pirko ar užsisakė prekių ir paslaugų 25 proc. visų interneto vartotojų, 2015 m. – jau 29 proc., tad augimo tikimasi ir šiemet. Teigiama, kad namų ūkio reikmenis įsigyja 40 proc. mėgėjų apsipirkti internete.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »