ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas didins neįgaliųjų galimybes studijuoti

Publikuota: 2012 m. sausio 18 d. trečiadienis

Siekiant paskatinti neįgaliųjų žmonių integraciją į aukštąsias mokyklas, Lietuvos neįgaliųjų forumas kartu su ISM Vadybos ir ekonomikos universitetu pradėjo įgyvendinti partnerystės iniciatyvą ir didins neįgaliųjų galimybes studijuoti.

Lietuvos studentų sąjungos duomenimis, Lietuvos aukštosiose mokyklose 2010 metais studijavo 1026 studentai su specialiaisiais poreikiais. Ir nors kasmet šis skaičius didėja, augimo tempas galėtų būti spartesnis, nurodo Lietuvos žmonių su negalia sąjungos viceprezidentė Ginta Žemaitaitytė. „Švietimo ir mokslo ministerijos tyrimas parodė, kad aukštąsias mokyklas lanko 15 kartų mažiau jaunuolių su negalia nei bendrojo lavinimo mokyklas. Kadangi užsienio šalyse žmonės su negalia turi didesnes galimybes siekti aukštojo mokslo, neretai studijuoti besiruošiantys lietuviai neįgalieji renkasi ne mūsų šalies, o užsienio aukštąsias mokyklas. Lietuvos universitetams būtina gerinti studijų sąlygas neįgaliesiems: pradedant fizinės studijų aplinkos pritaikymu ir baigiant paties studijų proceso pokyčiais“, – pažymi G. Žemaitaitytė.

Lietuvos neįgaliųjų forumo ir ISM iniciatyva padės universitetui tapti dar patrauklesniu neįgaliems studentams – ne tik pritaikyta fizine aplinka, kaip buvo iki šiol, bet ir informacijos pateikimu, studijų procesu, dėstoma medžiaga, dėstytojų ir administracijos darbuotojų pagalba.

Vasario pradžioje universiteto akademiniams ir administracijos darbuotojams, studentų atstovybei prasideda specialūs mokymai. Juose bus analizuojamas požiūris į žmones su negalia, perteikiami pagrindiniai bendravimo su neįgaliaisiais principai ir tai, kaip juos geriau integruoti į bendrą universiteto gyvenimą.

„Šiuo metu ISM studijuoja du studentai su judėjimo negalia, dar 100 neįgalių studentų studijuoja pagal specialų projektą nuotoliniu būdu. Ar turime studentų su kitomis negaliomis, pavyzdžiui, klausos, sunku pasakyti – kartais mažiau pastebimą negalią žmonės stengiasi nuslėpti. Mūsų siekis yra ugdyti mūsų akademinės bendruomenės gebėjimą pastebėti, priimti ir tinkamai elgtis su įvairias negalias turinčiais žmonėmis, taip pat tokius studentus paskatinti neslėpti savo specialių poreikių, kad jie galėtų kuo kokybiškiau studijuoti“, – akcentuoja ISM Studijų dekanė prof. Viltė Auruškevičienė. Dekanės įsitikinimu, aktyvesnis neįgaliųjų įtraukimas į universiteto gyvenimą keis ir pačios akademinės bendruomenės, verslo partnerių pažiūras, ugdys didesnę toleranciją.

Lietuvos žmonių su negalia sąjungos viceprezidentės teigimu, studijos negalią turintiems studentams palengvina integravimąsi į visuomenę, sudaro geresnes sąlygas dalyvauti įvairiose veiklose, įgyti geresnį socialinį statusą, ugdytis pilietinį aktyvumą. Pasak jos, žinomas ne vienas atvejis, kai neįgalieji ne tik sėkmingai baigė studijas, bet ir nebeįsivaizduoja savo gyvenimo be darbo.

Ji atkreipia dėmesį, kad kol kas Lietuvoje trūksta informacijos neįgaliesiems apie galimybes studijuoti, taip pat nėra sudaryta bendra neįgaliųjų registravimosi į aukštąsias mokyklas sistema, mokymo medžiaga nėra pritaikyta specialiuosius poreikius turintiems studentams.

Lietuvos neįgaliųjų forumo ir ISM bendradarbiavimas vykdomas pagal Jungtinių Tautų vystymo programą, įgyvendinant projektą „Vartai: socialinės ir aplinkosauginės verslo inovacijos“. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo ir valstybės biudžeto lėšomis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »