Inovatyvūs ikimokyklinio ugdymo modeliai atskleidžiami filme

Publikuota: 2015 m. balandžio 30 d. ketvirtadienis

Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas filmas, pasakojantis apie inovatyvius, atliepiančius skirtingų vaikų ir šeimų poreikius ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelius. Šis filmas sukurtas remiantis ikimokyklinio ugdymo įstaigų bendruomenių, dalyvavusių ES remtame projekte „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra“, patirtimi ir įžvalgomis.

Projekte dalyvavusios ikimokyklinio ugdymo įstaigos išbandė kitokias, nei įprasta, ugdymo organizavimo formas – keitė įstaigų darbo laiką, pedagogų ar kitų darbuotojų skaičių grupėje, vietą, kurioje vykdomas ikimokyklinis ugdymas, pvz., privačiame name, daugiafunkciame centre, profesinėje mokykloje ir kt. Projekto įgyvendinimo metu surengtas viešas konkursas inovatyviems ikimokyklinio ugdymo organizavimo modeliams įgyvendinti. Buvo atrinkti  32 įdomiausi modeliai. Konkurse dalyvavo visos pageidavusios valstybinės, savivaldybių ir  nevalstybinės  įstaigos, vykdančios ikimokyklinio ugdymo programas. Filme kalbinami ir savo patirtimi dalijasi atstovai iš konkursą laimėjusių ir iš kitų, inovatyvių ugdymo organizavimo sprendimų ieškančių, ugdymo įstaigų.  

Iki 2012 metų, kai projektas prasidėjo, apie 97 proc. visų ikimokyklinio ugdymo įstaigų vis dar siūlė įprastos 10,5 val. trukmės ugdymo grupes, retai buvo atsižvelgiama į šeimų bei vietovės bendruomenės poreikius. Vykdant projektą buvo sukurti lankstesni, kūrybiškesni ugdymo organizavimo variantai, suteikiantys įvairesnių pasirinkimo galimybių ir šeimoms, ir pačioms  ugdymo įstaigoms, siekiančioms užtikrinti kokybišką vaikų ugdymą.

Pavyzdžiui, grupės gali būti sujungiamos rytinėmis ar vakarinėmis valandomis pailginant vienos iš jų darbo laiką. Didmiesčiuose, kuriuose aktualus vietų trūkumas ikimokyklinio ugdymo įstaigose, siūloma steigti filialus kitose patalpose, pvz., daugiabučiuose. Tokį sprendimą prieš kelerius metus jau įgyvendino, pvz., Vilniaus vaikų lopšelis-darželis „Lazdynėlis“, įkūręs filialą viename iš Lazdynų mikrorajono daugiabučių.

Lietuvoje populiarėja ugdymo organizavimo modelis, kai grupėje kartu su auklėtoju dirba menininkas ar užsienio kalbos specialistas, atsiranda ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų, kelioms valandoms priimančių kūdikius nuo gimimo iki vienerių metų amžiaus.

Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro vykdytas projektas „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra“ truko nuo 2012 m. iki 2015 m. Jo pagrindiniai tikslai – plėtoti institucinį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, ypač kaimo vietovėse, gerinti sąlygas ir teikti kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, plėtoti kompleksinės pagalbos teikimą ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams, stiprinant pozityviąją tėvystę.

Daugiau apie projektą

Sutrumpintą filmo variantą galima peržiūrėti čia

Visas filmas – interneto svetainėje www.ikimokyklinis.lt.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »