Inžinerijos specialistų ugdymas – jau nuo mokyklos suolo

Publikuota: 2015 m. rugsėjo 25 d. penktadienis

Šiuo metu Lietuvoje vieno darbuotojo per valandą sukuriama vidutinė pridėtinė vertė siekia 11 eurų ir, nors 2000-aisiais ji smarkiai išaugo, vis dar 2,3 karto atsiliekame nuo  Europos Sąjungos šalių vidurkio, o juo labiau nuo jos senbuvių: Vokietija mus lenkia 3,9, o Danija – net 4,9 karto. Šis atotrūkis siejamas su aukštos kvalifikacijos inžinierių stoka ir dabartine švietimo sistema, pagal kurią moksleiviai  inžinerinių mokslų mokosi iš vadovėlių ir turi mažai galimybių praktiškai išbandyti šiuolaikines inžinerines technologijas. Kol formuojama Lietuvos STEAM strategija, į pagalbą mokykloms skuba universitetai.

Vilniaus Gedimino technikos (VGTU) universitete prasideda Vilniaus inžinerijos licėjaus moksleiviams skirti kompleksiniai inžinerinio ugdymo mokymai, kurie bus paremti mokymusi per praktiką bei gamtos mokslų, technologijos, inžinerijos, menų ir matematikos mokslų (angl. science, technology, engireering, art, maths STEAM) integracija.

„Vaikui jau nuo mažų dienų reikia duoti pabandyti įvairių dalykų. Šiuo metu dažniausiai lavinami  meniniai ar sportiniai talentai, tačiau labai svarbu sudaryti galimybes lavintis tiksliųjų mokslų, technologijų bei techninės kūrybos srityse. Dabartinis technologijų mokymas savo turiniu bei forma Lietuvos mokyklose dažniausiai yra gerokai atitolęs nuo šiuolaikinių technologijų poreikių bei galimybių. Mes sieksime žengti koja kojon su šiandiena ir kartu kurti ateitį“, – sako VGTU inžinerinio ugdymo projektų plėtros vadovas Henrikas Mykolaitis.

Prieš keletą metų įvairiose šalies mokyklose pradėjęs steigti sustiprinto inžinerinio mokymo klases, VGTU tapo ir nuo šio rugsėjo duris atvėrusio Vilniaus inžinerijos licėjaus pagrindiniu partneriu. Tai – pirmoji mokykla Vilniuje, savo mokiniams suteiksianti ne tik stiprų bendrojo lavinimo dalykų žinių bagažą, bet ir iš arti supažindinsianti su įvairiomis inžinerijos rūšimis. 912 klasės Vilniaus inžinerijos mokyklos moksleiviai su inžinerijos sritimis susipažins universiteto erdvėse vyksiančiuose užsiėmimuose, o jaunesnieji (18 klasių mokiniai) tokių žinių įgis per pamokas mokykloje.

„Ar moksleiviai ir jų tėvai patenkinti tokiais pokyčiais? Be abejo, iš bendrojo ugdymo mokyklos tapti specializuota mokslo įstaiga buvo visos mūsų bendruomenės – tiek tėvų, tiek vaikų, tiek pedagogų – siekis ir svajonė. Daugelis tėvų ir pačių moksleivių yra itin patenkinti glaudžiu ryšiu su VGTU, kuris jaunuoliams ne tik leidžia nuo pat mažų dienų gilintis į inžineriją, bet ir suteikia galimybę išbandyti studento amplua, dalyvauti neformaliame ugdyme“, – džiaugiasi Vilniaus inžinerijos licėjaus direktorė Regina Mikalauskienė.

Pedagogė neslėpė, jog vienas iš realių ateities tikslų – 80 procentų mokyklos absolventų, pasirinkusių inžinerijos specialybių studijas. Siekti nusistatytų tikslų padės VGTU inicijuojama inžinerinio ugdymo programa. Svarbiu momentu tampa mokymosi kompleksiškumas, apjungiant įvairias mokslo sritis, reali veikla, mokymasis iš savo klaidų, bei, žinoma, kūrybiškumo ugdymas.

„Didelė dalis Lietuvos inžinierių tampa vykdytojais. Tai, aišku, nėra blogai, bet šiai sričiai labai reikia ir kūrėjų, kurie ne tik mokėtų pagaminti kitų suprojektuotą detalę ar gaminį, bet ir, puikiai išmanydami šiuolaikines technologijas bei vartotojų poreikius, patys siūlytų naujas idėjas ir gebėtų kurti sėkmingus, rinkoje naujus, aukštos pridėtinės vertės gaminius. Juk kūrybiškumas – šių laikų raktas į sėkmę, tad kartu su mokyklomis sieksime išugdyti kvalifikuotus specialistus-kūrėjus“, – neslepia H. Mykolaitis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »