KU žurnalistikos studentų praktiniam mokymui – moderniausia įranga

Publikuota: 2014 m. balandžio 4 d. penktadienis

Nuo šiol Klaipėdos universitete studijuojantieji žurnalistiką turės dar daugiau galimybių ugdyti praktinius gebėjimus. Prieš pusantrų metų Socialinių mokslų fakultete įkurta Medijų laboratorija papildyta moderniausia įranga, skirta profesionaliai kurti vaizdo ir garso įrašus.

Medijų laboratorijoje žurnalistikos bakalauro bei medijų ir komunikacijos magistrantūros studentai tobulina reportažų rengimo, medijų taikymo, reporterio darbo žiniasklaidoje, televizijos ir radijo montažo, fotožurnalistikos įgūdžius. Padedami Komunikacijų katedros dėstytojų ir Medijų laboratorijos vedėjo Vido Valinčiaus studentai filmuoja, įgarsina ir montuoja vaizdo ir garso reportažus.

Studento darbo vieta – kaip radijuje ar televizijoje

„Filmavimui naudojame vaizdo kamerą „Sony HVR Z5E“, kuri filmuoja aukščiausios raiškos HD kokybe, taip pat itin tvirtą kameros stovą su tolygaus vaizdo kameros padėties keitimo fluidine galva. Aukščiausiai filmavimo kokybei užtikrinti neseniai gavome papildomą, pilnai sukomplektuotą įrangą – mobilią apšvietimo lempą su reguliuojamu šviesos intensyvumu bei filtrais, skirtais filmavimui skirtingose aplinkose. Kokybiškam garsui užfiksuoti naudojame „Sennheiser“ firmos mikrofoną. Vaizdo kameros ir jos priedų transportavimui skirtas talpus, nuo vandens bei smūgų apsaugantis krepšys“, – vardija Medijų laboratorijos vedėjas Vidas Valinčius.

Medijų laboratorijoje įranga sukomplektuota taip, kad būtų panaši į reporterių darbo vietas, esančias daugelyje Lietuvos radijo stočių ir televizijų. „Kai kurios Lietuvoje veikiančios televizijos dar neturi tokių įrenginių, kokie įrengti pas mus, nes naujausia technika kainuoja nemažai. Mes, pvz. vaizdo medžiagos nuskaitymui, peržiūroms ir įkėlimui į kompiuterį naudojame profesionalų „Sony HVR-M15AE“ grotuvą, kuris atkuria HDV, DVCAM, DV formato medžiagą. Šis grotuvas geba vaizdo medžiagą iš kasetės transliuoti į televizoriaus ekraną, projektorių“, – sako V. Valinčius.

Be visa to Medijų laboratorija turi du itin pažangius kompiuterius, kurie aprūpinti naujausia vaizdo ir garso montavimo programine įranga.

Simuliacinė radijo studija

Radijo žurnalistų praktiniam rengimui Medijų laboratorijoje jau pilnai sukomplektuota garso apdorojimo sistema, skirta garso įrašymui, redagavimui: „Profesionalus diktofonas „Tascam“ su integruotais skirtingo modelio mikrofonais naudojamas ne tik kaip garso įrašymo įrenginys, bet gali būti naudojamas kaip mobili įrašų studija prie jo prijungus išorinius profesionalius mikrofonus. Dėl didelės vidinės atminties ir dviejų rūšių baterijų naudojimo šiuo diktofonu galima įrašinėti ilgą laiką be papildomos įrangos ar maitinimo šaltinio“, – aiškino Medijų laboratorijos vedėjas.

Medijų laboratorijoje nuo šiol jau yra įrengta simuliacinė radijo studija, kurioje studentai gali praktikuotis dirbti tiesioginiame eteryje, taip pat įsirašinėti garsą, montuoti radijo reportažus. „Garso valdymo pulto pagalba galima įrašyti keletą mikrofonų vienu metu, o tai labai padeda praktikuojantis imti interviu, bendrauti su pašnekovu tiesioginiame eteryje ir kt. Kiekvienas studentas pasijus tikru radijo žurnalistu naudodamasis visame pasaulyje kokybę užsitarnavusiu vokaliniu RODE mikrofonu, kuris neatsiejamas nuo lengvai padėtį galinčios keisti mikrofoninės svirties“, – pasakojo V. Valinčius.

Audio, video ir foto

Fotožurnalistikos įgūdžiams tobulinti Medijų laboratorijoje įsigytas fotoaparatas „Canon 600D“ su papildomu objektyvu, galinčiu fiksuoti tiek portretus, tiek peizažą, be to, turintis optinį stabilizatorių. „Šis fotoaparatas savo klasėje pirmauja 18 megapikselių raiška, o iki 12 800 išplečiamas ISO diapazonas suteikia galimybę laikant fotoaparatą rankose fotografuoti be blykstės bei pasiekti aukštos kokybės rezultatus esant ir silpnam apšvietimui“, – foto įrangos galimybes paaiškino Medijų laboratorijos vedėjas Vidas Valinčius.

Nuo šiol Klaipėdos universitete žurnalistiką bei medijas ir komunikaciją studijuojantys studentai turi galimybę praktiškai išbandyti visas žunalistikos kryptis. Anot V. Valinčiaus, tik praktiškai pabandę parengti vaizdo, garso ar foto reportažus studentai supranta, kokioje žurnalistikos šakoje norėtų darbuotis baigę studijas. Medijų laboratorijoje su kiekvienu studentu dirbama individualiai.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »