Kompiuterinių žaidimų kūrimo moduliai – nuo šiol ir Lietuvos universitetuose

Publikuota: 2012 m. rugpjūčio 15 d. trečiadienis

Nors Europoje gausu stambių įmonių, besispecializuojančių į simuliatorių ir kompiuterinių žaidimų, animacijos, grafinio dizaino produktų kūrimą, šių profesijų mokymo kursų ar švietimo institucijų beveik nėra. Ypač į geimifikaciją/sužaidybinimą (angl. gamification) orientuotų mokyklų trūkumas jaučiamas Baltijos bei rytų šalių kaip Rusija, Baltarusija, Ukraina rinkose.

Visuomenėje yra plačiai paplitusi nuomonė, esą kompiuterinių žaidimų kūrimas yra tolygus programavimui. Tai klaidingas požiūris, žinant, kad tiesioginis programavimas sudaro vos 10% viso kompiuterinio žaidimo kūrimo proceso. Svarbesni etapai sužaidybinto produkto kūrime yra scenarijų rengimas, žaidimo mechanika, animacijos ir grafikos kūrimas, psichologinė strategija. Šiuo metu Lietuvoje galima rasti tik programavimo kursų, tačiau mokyklų, kurios orientuotųsi į animacijos, kompiuterinių žaidimų garso kūrimo specifiką, Rytų Europoje beveik nėra. Lietuvoje šiuo metu yra tik dvi stambesnės kompanijos, profesionaliai kuriančios garso ir grafikos platformas kompiuteriniams žaidimams, tai „Iron Digital” ir „Okta”.

Tendencingai populiarėjanti simuliacinių žaidimų industrija jau dabar užima dominuojančias pozicijas rinkoje ir turi didelį potencialą dar augti ir vystytis. Esant žaidimų kūrimo specialistų trūkumui, nuo šio rudens trijose Lietuvos aukštosiose mokyklose: Vilniaus Gedimino technikos, Mykolo Romerio ir Kazimiero Simonavičiaus universitetuose startuos nauji moduliai, kuriuose studentai bus mokomi kompiuterinių žaidimų ir simuliatorių grafikos, animacijos, garso kompozicijos, sužaidybintos erdvės mechanikos, žaidimų scenarijų kūrimo, socialinių mokslų dalykų.

Nors pasaulyje vis daugiau žaidimų kūrėjų atranda tam tikras psichologines sistemas, kurių taikymas gali prisidėti prie žaidimo sėkmės (kaip kad N. Lozanovo „4 keys 2 fun” teorija, R. Bartlio žaidejų archetipai), Lietuvoje vargiai galima sutikti tokias praktikas, nors žymiausi kompiuteriniai žaidimai pasaulyje yra sukurti remiantis būtent šitomis metodikomis. Pasak Užupis Creative Cluster vadovo Vytauto Ratkevičiaus, dalį naujųjų modulių gali studijuoti ir moksleiviai: „Ir keturiolikmetis gali būti kompiuterinių žaidimų ekspertu. Yra nustatyta, kad 14–16 metų amžius yra pats kūrybiškiausias žmogaus gyvenime ir šis etapas dažniausiai yra visiškai neišnaudojamas.” V. Ratkevičius pernai Vilniuje vykusioje konferencijoje „Cross media zen 2011″ susipažino su tokių kompiuterinių žaidimų kaip „Wanted – Weapons Of Fate”, „Alone In The Dark – The New Nightmare”, „Fighters Uncaged” dizaineriu, sukūrusiu pirmąją žaidimų dizaino studiją Prancūzijoje „AMA studios”, Pascal Luban . Nors įprastai viena diena P. Luban dėstymo kainuoja 1000 eurų, jis sutiko dėstyti dalį paskaitų Lietuvos universitetuose nemokamai tik todėl, kad jį sužavėjo nauja UCC organizuojamų modulių dėstymo sistema. Pats mokymas vyks per trimačio žaidimo platformą, todėl šiuose kursuose nuotoliniu būdu profesionalaus žaidimų kūrimo žinių galės įgyti ir užsienio lietuviai, ir neįgalieji. Kompiuterinių žaidimų ir simuliatorių kūrimo moduliai įtraukia tiek studentų, tiek dėstytojų savišvietą, kas vis populiarėja Vakarų šalių aukštosiose mokyklose, o Lietuvoje horizontalios hierarchijos sistemos organizacijose dar tik pradeda atsirasti.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

VGTU studentai kels Vilnių į virtualią realybę

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) jau trečią kartą vieši Žilvinas Lilas – Kelno (Vokietija) medijų meno akademijos profesorius, vienas iš Paidia instituto Kelne įkūrėjų, ketverius metus dirbęs kompanijoje „Disney“, nuo 2004 m. dėstantis akademinei bendruomenei, verslo ir vyriausybinėms institucijoms daugiau nei dešimtyje šalių. skaityti »

7 patarimai abiturientams, kaip pasirinkti tinkamas studijas

Jau greitai Lietuvos abiturientai ne tik laikys brandos egzaminus, bet ir darys vieną svarbiausių sprendimų savo gyvenime – rinksis studijas ir kartu ir būsimą karjeros kelią. skaityti »

„LOGO“ olimpiada atskleidė tendenciją: vis daugiau merginų renkasi IT mokslus

Programavimą renkasi vis daugiau merginų. Tokią tendenciją išryškino šių metų „LOGO“ konkursas ir olimpiada, kurioje dalyvavo 106 antrų-aštuntų klasių mergaitės. skaityti »

Garsiniai skaitymai supažindins su geriausiomis 2016 m. knygomis vaikams

Pasakos prieš miegą – įprastas dalykas. O jei pasaka pradėtume rytą? skaityti »

Vaikų knygos dieną bus apdovanoti labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai

Nacionaliniame dramos teatre, iškilmingai bus apdovanoti 2016 m. labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai: rašytojai, iliustruotojai, vertėjai, taip pat skaitymo skatinimo specialistai ir tyrinėtojai. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

VDU bus įkurtas pirmasis Lietuvoje Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras

Bendradarbiaujant su italų mokslininkais ir sekant Australijos, D. Britanijos ir kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvoje bus steigiamas pirmasis Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras – Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) laimėjo šio centro kūrimui skirtą Europos Komisijos (EK) remiamą projektą, finansuojamą pagal Europos tyrimų ir inovacijų programą „Horizon 2020“. skaityti »

VU profesorius – pirmasis Lietuvos mokslininkas, gavęs prestižinę Europos mokslo tarybos dotaciją

Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro Biotechnologijos instituto profesoriui Sauliui Klimašauskui paskirta prestižinė, 2,5 mln. eurų siekianti Europos mokslo tarybos (EMT) dotacija patyrusiems mokslininkams (angl. European Research Council Advanced Grant). skaityti »

Vilniaus universitete gimsta tradicija teikti Atminties diplomus

„Grįžtanti atmintis – Recovering Memory“. Taip pavadintas Vilniaus universiteto (VU) projektas, kuriuo siekiama prisiminti ir pagerbti tuos bendruomenės narius, studentus ir darbuotojus, kurie dėl permainingos Lietuvos istorijos, totalitarinių režimų ar vietos žmonių kolaboravimo buvo pašalinti iš universiteto, neteko galimybės baigti studijas, įgyti išsilavinimą, tęsti mokslinius tyrimus, pedagoginę ar kitą su universitetu susijusią veiklą. skaityti »

Tautinių mažumų departamentas skelbia baigiamųjų mokslo darbų konkursą

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbia baigiamųjų mokslo darbų Lietuvos tautinių mažumų tematika konkursą. skaityti »