Lietuvos moksleiviai laimėjo prestižinį JAV diplomatijos konkursą

Publikuota: 2012 m. gruodžio 12 d. trečiadienis

 Lietuviai triumfavo devintojoje Tarptautinėje Čikagos Jungtinių Tautų modelio konferencijoje CIMUN (Chicago International Model United Nations conference).

Geriausios Delegacijos (pirmosios vietos) apdovanojimą JT Nusiginklavimo ir Tarptautinio Saugumo komitete laimėjo Justas Zaborovskis iš Vilniaus Gabijos gimnazijos ir Karolis Armonas iš Kauno jėzuitų gimnazijos.

Vyriausiasis komandos delegatas Justinas Mickus iš Kauno jėzuitų gimnazijos ir Žygimantas Kapočius iš Vilniaus licėjaus užsitarnavo Garbingo Pasirodymo (trečiosios vietos) apdovanojimą pagrindiniame Generalinės Asamblėjos komitete, kuriame šiemet varžėsi 266 dalyviai.

Rinktinė suformuota dar pavasarį, po pirmą kartą Lietuvoje tokiu pačiu principu organizuotų Jungtinių Tautų Modelio konferencijų LIMUN Kaunas ir LIMUN Vilnius, subūrusių daugiau nei 200 moksleivių. Komandos vadovo Justino teigimu, „naujokams sėkmingai varžytis prieš mokyklas, kurių klubai gyvuoja jau daugiau nei 15 metų – tai net svarbiau nei patys apdovanojimai“.

LIMUN projekto vadovas Dominykas Milašius džiaugėsi, kad Lietuvoje pagaliau buriasi intelektualaus jaunimo grupė, savo autoritetais laikanti ne garsius sportininkus ar pop–žvaigždes, o tarptautinio lygio politikos, ekonomikos ir tarptautinių santykių specialistus. „Dar kartą įrodėme, kad ir mažiausios šalys gali priblokšti savo intelektu ir gebėjimu spręsti problemas“, – teigė dabartinis SciencesPo–Paris pirmakursis. Jis šią konferenciją laimėjo 2009 metais, atstovaudamas Čikagos Saint Ignatius College prep mokyklą, kurioje tuo metu mokėsi kaip mainų programos moksleivis. Pernai taip pat sėkmingai pasirodė ir projekto bendraautorius Justinas Mickus, dalyvavęs toje pačioje mainų programoje. Sužavėti lietuvių talentu diplomatijai, konferencijos organizatoriai pakvietė suburti ir Lietuvos delegaciją.

Čikagos konferencija, kasmet pritraukianti daugiau nei tūkstantį tris šimtus dalyvių iš viso pasaulio, ypač garsėja savo simuliuojamų situacijų realumu ir painumu, kadangi vienu metu vyksta apie 20 JTO ir specialiųjų komitetų sesijų, kuriose simuliuojamos realaus laiko krizės ir galvosūkių scenarijai.

Delegacijai į konkursą išvykti padėjo privatūs rėmėjai, o pasiruošti – taip pat tarptautine politika besidomintys moksleiviai ir studentai.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »