Ministrė J. Petrauskienė: aukštųjų mokyklų tinklo konsolidacija – prielaida kilti dėstytojų atlyginimams

Publikuota: 2017 m. sausio 13 d. penktadienis

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimo (LAMPSS) atstovais. Per susitikimą aptarti aukštojo mokslo pertvarkos ir bendradarbiavimo klausimai.

Ministrė J. Petrauskienė pakvietė profesines sąjungas kaip vieną iš svarbių suinteresuotų šalių aktyviai dalyvauti aukštojo mokslo pertvarkos svarstymuose ir teikti siūlymus dėl aukštųjų mokyklų konsolidacijos.

Susitikime švietimo ir mokslo ministrė pabrėžė tris pagrindinius uždavinius aukštojo mokslo srityje siekiant kokybinių permainų: tai aukštųjų mokyklų tinklo, finansavimo ir kokybės užtikrinimo sistemos pertvarka siejant finansavimą su kokybe ir rezultatais.

„Esame tarptautinės aukštojo mokslo erdvės nariai, tad mums galioja bendri mokslo ir studijų kokybės standartai“, – sakė ministrė J. Petrauskienė.

„Tinklo pertvarka būtina siekiant sustiprinti potencialą ir efektyviai panaudoti išteklius, kuriuos turime. Išbarstytas potencialas nesudaro galimybių didinti dėstytojų atlyginimų ir į mokslą pritraukti gabiausiųjų“, – pabrėžia švietimo ir mokslo ministrė.

Ministrė pažymėjo, kad į pertvarką reikia žiūrėti kompleksiškai. Būtina užtikrinti, kad povidurinio švietimo grandinė atskiruose miestuose veiktų atsižvelgiant į valstybės ir regiono poreikius. „Mes inicijuojame dialogą. Tai yra startas tolimesnei diskusijai ir siūlymai gali būti įvairūs“, – sakė ministrė J. Petrauskienė.

Švietimo ir mokslo ministrė taip pat akcentavo siekį pereiti prie nemokamų studijų. „2018 metai galėtų būti posūkio pradžia“, – sakė ministrė J. Petrauskienė.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »