Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė su švietimo ir mokslo ministru Dainiumi Pavalkiu aptarė svarbiausius ministerijos ateities darbus.
Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė su švietimo ir mokslo ministru Dainiumi Pavalkiu aptarė svarbiausius ministerijos ateities darbus. Prezidentė su ministru kalbėjo apie Valstybinės švietimo 2013-2020 m. strategijos įgyvendinimą, profesinio mokymo programų tobulinimą, mokslo ir verslo bendradarbiavimo stiprinimą.
Prezidentė pabrėžė, kad prieš Lietuvą vykdomo informacinio karo kontekste būtina daugiau dėmesio skirti pilietiniam ir patriotiniam vaikų ugdymui, lietuvių kalbai. Todėl šalies vadovė įpareigojo ministrą sukurti ir vykdyti nacionalines lituanistikos mokslo, informacinių technologijų lituanistinio raštingumo, mokinių kultūrinės ir istorinės edukacijos programas.
Pasak Prezidentės, labai svarbu stiprinti švietimo įstaigų ir verslo bendradarbiavimą. Glaudesnis tiek profesinių, tiek aukštųjų mokyklų dialogas su verslu paskatins modernizuoti Lietuvos ekonomiką, pagerins studijų kokybę ir leis sumažinti jaunimo nedarbą, kuris vis dar lieka viena didžiausių mūsų šalies problemų. Šiuo metu Lietuvoje darbo neturi 19,6 proc. žmonių iki 25 metų.
Taip pat svarbu modernizuoti sustabarėjusią profesinio mokymo sistemą. Būtina nedelsiant įgyvendinti profesinio mokymo reformą, profesinėse mokyklose plėtoti naujas mokymosi formas: modulinį mokymą, pameistrystę, daugiau laiko skirti praktikai įmonėse. Be to, turi būti atkreiptas ypatingas dėmesys į aukštojo mokslo kokybės gerinimą, taip pat į regionines aukštąsias mokyklas, kurios gali ir turi tapti savo regiono verslo, mokslo, kultūros ir vystymo intelektiniais bei kultūriniais centrais.
Šalies vadovė atkreipė ministro dėmesį ir į darželių problemą, pabrėždama būtinybę kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ieškoti sprendimų, kaip užtikrinti, kad tėvai galėtų suderinti darbą ir vaikų auginimą. Tam, pasak Prezidentės, būtina investuoti ir efektyviai išnaudoti Lietuvai skirtas ES lėšas.
Pasak Prezidentės, taip pat svarbu, kad į mokslą investuoti pinigai virstų konkrečiais mokslo rezultatais. Kuriamos inovacijos turi būti ne popierinės, o pritaikomos realiame gyvenime.
Šalies vadovė taip pat pabrėžė švietimo sistemos skaidrumą. Švietimo įstaigų vadovų atranka turi vykti skaidriai, užkertant kelią politinėms vadovų postų dalyboms. Taip pat ministerija privalo užtikrinti skaidrų ir tikslingą ES paramos paskirstymą, kad mokslo įstaigos būtų modernizuojamos, būtų gerinami rezultatai, ugdomas kūrybiškumas.