Mokiniai pasirengę sutikti naująją šalies valiutą, rodo gruodį atlikta jų mokytojų apklausa.
Mokiniai pasirengę sutikti naująją šalies valiutą, rodo gruodį atlikta jų mokytojų apklausa.
Aktualios žinios apie eurą šalies mokinius dažniausiai pasiekė ekonomikos, matematikos, istorijos, geografijos ir pilietinio ugdymo pamokų metu. Daugiau nei 80 proc. visų mokytojų savo mokiniams priminė bent keletą pagrindinių su euru susijusių faktų.
68 proc. ekonomikos mokytojų savo mokiniams vedė nors vieną atskirą pamoką apie eurą, 94 proc. apie eurą dažniau kalbėjo nagrinėdami kitas temas.
64 proc. šalies matematikos mokytojų savo pamokas papildė su euru susijusiomis žiniomis, atskirą – vien tik eurui skirtą – pamoką vedė 28 proc. matematikos mokytojų. 2 iš 3 geografijos, istorijos ar pilietinio ugdymo mokytojų savo pamokų metu šiais mokslo metais eurui skyrė daugiau dėmesio.
Daugiau nei 80 proc. pradinių klasių mokytojų taip pat supažindino savo mokinius su pagrindinėmis žiniomis apie eurą, 36 proc. vedė atskirą euro pamoką.
93 proc. šalies mokytojų mano, kad informacijos apie eurą netrūko, 74 proc. įsitikinę, kad mokomosios medžiagos ir mokiniams skirtų užduočių taip pat buvo pakankamai. Trečdalis mokytojų, pamokų metu dažnai kalbėjusių apie eurą, rėmėsi iš Švietimo ir mokslo ministerijos, Finansų ministerijos, Lietuvos banko ir kitų susijusių institucijų gauta mokomąja medžiaga, trečdalis – tokią medžiagą pagal specializuotose interneto svetainėse skelbiamą informaciją pasirengė patys, likę mokytojai dažniausiai naudojosi spaudoje skelbta informacija.
Šalies mokyklose dažniausiai aptarti klausimai – kas yra euras ir euro zona, koks euro kursas bei litų perskaičiavimo į eurus taisyklės, kuo ypatinga euro banknotų ir monetų išvaizda bei apsaugos priemonės, taip pat laukiamas euro įvedimo poveikis Lietuvai ir jos gyventojams.
Beveik visi savo pamokų metu apie eurą su mokiniais kalbėję mokytojai mano, kad įgytos žinios apie eurą mokiniams yra naudingos, beveik 80 proc. mokytojų sako pastebėję, kad mokiniams kalbėtis apie eurą buvo ne tik naudinga, bet ir įdomu.
Į mokytojų apklausos „Kaip padėti mokiniams pasirengti euro įvedimui Lietuvoje“ klausimus atsakė 595 Lietuvos mokytojai. Apklausą iniciavo Švietimo ir mokslo ministerija ir Lietuvos bankas.