Mokyklos dalyvaus Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime

Publikuota: 2017 m. sausio 18 d. trečiadienis

Šiemet, prieš baigdami mokslo metus, bendrojo ugdymo mokyklų antrokai, ketvirtokai, šeštokai ir aštuntokai galės dalyvauti Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime, – tai padės įsivertinti žinias ir gebėjimus, laiku suteikti mokymosi pagalbą mokiniams, kokybiškiau ugdyti. Mokiniai galės pasitikrinti savo rašymo, skaitymo ir matematikos gebėjimus, ketvirtokai – ir pasaulio pažinimo, o aštuntokai – gamtos ir socialinių mokslų. Nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas organizuojamas švietimo ir mokslo ministrei Jurgitai Petrauskienei patvirtinus Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą.

Pasiekimų patikrinimo duomenys reikalingi priimant sprendimus, kaip toliau galėtų būti tobulinamas mokymas mokinio, mokytojo, klasės, mokyklos, savivaldybės ir nacionaliniu lygiu. Tai nėra egzaminas, mokiniai nevertinami pažymiu. Pasiekimų patikrinimo tikslas – gavus duomenis numatyti, kaip tobulinti ugdymą, kad kiekvienas mokinys pasiektų geriausių rezultatų.

„Ir švietimo politikams, ir mokykloms, tėvams, ir patiems mokiniams labai svarbu žinoti realią mokinių pasiekimų situaciją. Šie duomenys apie mokinių mokymosi rezultatus itin svarbūs, jeigu norime priimti rimtus sprendimus, išties padedančius tobulinti mokymą, profesionaliai ir laiku padėti mokiniams. Tad kviečiu mokyklas dalyvauti Nacionaliniame pasiekimų patikrinime, įsivertinti, išanalizuoti rezultatus, laiku suskubti padėti mokiniams, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. – Gera mokykla yra tokia, kuri sugeba sukurti pridėtinę vertę, tai yra, išugdyti, sudominti, įtraukti visus vaikus, atsižvelgti į kiekvieno individualius gebėjimus“.  

Patikrinimą atlikusiems mokiniams ir jų tėvams Nacionalinis egzaminų centras parengs individualias ataskaitas apie jų mokymosi rezultatus. Tėvai galės sužinoti, kurį pasiekimų lygį mokinys pasiekė, kaip jam sekėsi parodyti ir taikyti įgytas žinias, pademonstruoti mąstymo gebėjimus. Ši informacija padės išsiaiškinti konkrečius mokymosi sunkumus ir problemas, kurias galima įveikti suteikiant tinkamą pagalbą.

Kuo anksčiau mokytojai pastebi mokymosi spragas, tuo lengviau jas įveikti laiku suteikus mokiniui pagalbą, kad jis be didelių trikdžių galėtų sėkmingai ugdytis toliau. Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos apraše numatyta, kad informacija apie mokymosi rezultatus seks paskui mokinį: bus matoma Mokinių registre, tad ja galės pasinaudoti ir mokytojai, kurie mokys mokinį, perėjus jam į aukštesnę klasę.

Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatai nėra naudojami mokykloms reitinguoti. Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo analogas – anksčiau buvę standartizuoti testai. 

Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo užduotys rengiamos iš 1–2 klasės pradinio ugdymo programos (gali dalyvauti 1–3 klasių mokiniai), 1–4 klasės pradinio ugdymo programos (gali dalyvauti 3–5 klasių mokiniai),  5–6 klasės pagrindinio ugdymo programos (gali dalyvauti 5–7 klasių mokiniai), 5–8 klasės pagrindinio ugdymo programos (gali dalyvauti 7–9 klasių mokiniai).

Už Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimą administravimą ir mokinių darbų vertinimą atsakingos savivaldybės, mokyklos ir mokytojai. Nacionaliniam egzaminų centrui paraiškas dalyvauti patikrinime pateikė 57 savivaldybės.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »