Muziejų lankymas – ir mokyklų programose

Publikuota: 2012 m. rugpjūčio 13 d. pirmadienis

Dauguma Lietuvos gyventojų mano, kad muziejų lankymas turėtų būti įtrauktas į mokyklų bendrojo lavinimo programas. Šiai idėjai pritaria 83 proc. respondentų, dalyvavusių Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus" apklausoje, skirtoje Lietuvos muziejų edukacinei veiklai įvertinti ir poreikiams tirti.

Tyrimas atliktas Lietuvos muziejų asociacijos užsakymu įgyvendinant projektą „Muziejus – mokykla – moksleivis. Muziejų ir bendrojo lavinimo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas" (SFMIS Nr. VP1-2.2-ŠMM-10-V-02-012) pagal 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą" VP1-2.2-ŠMM-10-V priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“.

Kaip rodo Lietuvos gyventojų reprezentatyvios apklausos ir mokyklų bendruomenių tyrimo rezultatai, pagrindinė apsilankymo muziejuose priežastis – noras sužinoti kažką naujo, naudingo ir įdomaus (69 proc.). Kitos priežastys – maloniai praleisti laiką (43 proc.), pabūti su šeima (36 proc.). Pusė apklaustųjų į muziejus eina su draugais, kas trečias lankytojas – su vaikais, 11 proc. – su mokytojais.

Tyrimas parodė, kad yra stipri muziejų lankomumo priklausomybė nuo amžiaus, t.y. kuo jaunesni respondentai, tuo dažniau jie lankosi muziejuose. Iki 30 metų amžiaus grupė sudaro 69 proc. visų lankytojų. Dėl dalyvavimo edukacinėse programose muziejuose apsilanko 11 proc. visų muziejų lankytojų, dvigubai daugiau tokių yra tarp moksleivių (23 proc.).

„Žinodami, kad muziejai traukia jaunus žmones, jau beveik dešimt metų tęsiame dialogą su Kultūros bei Švietimo ir mokslo ministerijų atstovais dėl efektyvesnio muziejų resursų panaudojimo mokyklų bendrojo lavinimo programose, - sako Lietuvos muziejų asociacijos vadovas, Šiaulių „Aušros" muziejaus direktorius Raimundas Balza. – Tyrimo rezultatai parodė, jog pedagogai ir moksleiviai teigiamai vertina pamokas muziejuose. Apklaustųjų nuomone, čia jie gauna ir įsimena daugiau informacijos, geriau suvokia dėstomą temą, turi galimybių atlikti praktinį darbą. Be to, muziejuose yra daugiau vaizdinių priemonių."

Absoliuti dauguma bent kartą dalyvavusių edukacinėje programoje teigė, kad dalyvavimas jiems buvo naudingas. R. Balzos nuomone, toks vertinimas skatina muziejininkus aktyviau ieškoti naujų veiklos formų, organizuoti įvairesnius renginius, moksleivių diskusijas, seminarus, plėtoti mokyklų ir muziejų bendradarbiavimą.

Europos socialinio fondo ir Lietuvos valstybės finansuojamame muziejų asociacijos projekte „Muziejus – mokykla – moksleivis. Muziejų ir bendrojo lavinimo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas" dalyvaujantys muziejai – projekto partneriai – Lietuvos dailės, Nacionalinis M.K.Čiurlionio dailės muziejai, Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai, Lietuvos jūrų, Šiaulių „Aušros", Maironio lietuvių literatūros, Lietuvos aviacijos, Lietuvos teatro, muzikos ir kino, Lietuvos energetikos, Literatūrinis A. Puškino, A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinis, Alytaus kraštotyros, Kėdainių krašto, Rokiškio krašto, Kretingos, Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejai ir Vilniaus memorialinių muziejų direkcija susitelkė bendriems darbams, siekdami įvykdyti kultūros proveržį į šalies mokyklas. Jau nuo š.m. rugsėjo mėnesio visų 60-ties Lietuvos savivaldybių moksleiviai ir mokytojai galės nemokamai dalyvauti 17-oje inovatyvių neformalaus švietimo programų, iš dalies suderintų su mokyklų bendrojo lavinimo programomis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

3D technologijos leidžia ištirti priešistorės gyvūniją

Berlyno gamtos istorijos muziejaus specialistai, atlikę naujausią kompiuterinės tomografijos tyrimą ir gavę trimatį tiriamo objekto vaizdą, nuo šios galės ištirti sunkiai net pro mikroskopą įžiūrimas fosiles ir atskleisti prieš milijonus metų egzistavusius gyvius. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »