Nauja mokymo patirtis iš tarptautinės konferencijos

Publikuota: 2014 m. liepos 21 d. pirmadienis

VU Ekonomikos fakulteto atstovai dekanas prof. Jonas Martinavičius, prodekanė prof. Greta Drūteikienė ir Ekonominės informatikos katedros vedėjas prof. Rimvydas Skyrius dalyvavo šeštojoje kasmetinėje tarptautinėje švietimo ir naujųjų mokymo technologijų konferencijoje, vykusioje Barselonoje (Ispanija). Į konferenciją susirinko apie 700 dėstytojų, mokslininkų, švietimo specialistų iš daugiau kaip 70 šalių.

Tai buvo įvairiapusė konferencija, kurios svarbiausią mintį išsakė vienas pagrindinių pranešėjų iš Harvardo universiteto (JAV) prof. Ericas Mazuras. Jis kėlė klausimą: „Atmintis ar supratimas: ar mes teisingai mokome?“ Pranešime jis pabrėžė, kad švietimas yra daugiau nei tiesiog informacijos perdavimas, tačiau būtent tai vis dėlto dažniausiai daroma (nors ta pati medžiaga gali būti lengvai prieinama spausdintine forma) ir studentams pagrindinis paskaitų tikslas tampa pasižymėti kuo daugiau pastabų ir sukaupti konspektus. Tik keli studentai turi galimybių, motyvacijos ir pakankamai disciplinos visą gaunamą informaciją apibendrinti ir sujungti į vienovę. Daryti visos informacijos sintezę yra bene svarbiausias, bet vis dėlto silpniausias švietimo aspektas, kuriuo turi rūpintis lavinimo įstaigos. Konferencijoje daug dėmesio skirta naujųjų technologijų taikymui švietime: programinei įrangai, užsienio kalbų mokymo pagalbinei įrangai, galimoms vaizdo medžiagoms, internetinių kursų ir virtualaus mokymosi plėtrai, mobiliųjų technologijų pritaikymui ir t. t.

„Turėjome puikią galimybę susitikti su įvairių šalių atstovais: išgirsti naujausias idėjas, padiskutuoti, užmegzti ryšius. Konferencijoje buvo pateikta nemažai praktinių pavyzdžių ir patarimų apie mokymo proceso tobulinimą, naujųjų technologijų taikymą, darbo su studentais efektyvinimą, tarptautinio bendradarbiavimo galimybes, žinoma, ne mažiau įdomūs ir svarbūs buvo mokslinių tyrimų rezultatų pristatymai“, – sakė EF dekanas prof. J. Martinavičius.

Konferencijoje pranešimus skaitė ir EF atstovai. Prof. G. Drūteikienė kartu su Julija Šarupičiūte pristatė rengtą publikaciją „Universiteto ir kolegijos įvaizdis: studentų suvokimas“. „IATED institucijos (The International Academy of Technology, Education and Development) organizuotoje konferencijoje teko dalyvauti antrą sykį, tai išties labai naudingas renginys, kuriame galima pasisemti puikių gerosios praktikos pavyzdžių, be to, kas gali būti geriau nei galimybė padiskutuoti tiesiogiai su jų įgyvendintojais. Kalbant apie mano pristatytą pranešimą, sulaukiau įdomių klausimų apie Lietuvos universitetų įvaizdžio kūrimo ir valdymo problemas“, – pasakojo prof. G. Drūteikienė.

Prof. R. Skyrius sesijoje „Verslo ir vadybos švietimo patirtys“ pateikė kartu su dekanu rengtą pranešimą „Vadybos ir ekonomikos programų studentų požiūris į studijas VU EF“. Pranešime buvo pabrėžiami praktiniai studijų kokybės vertinimo momentai, derinant įvairių suinteresuotų grupių (studentų, dėstytojų, darbdavių, visuomenės) požiūrius ir įvairius vertinimo objektus – studijų programas, dalykus, dėstymą. Empiriniai požiūrių tyrimai parodė, kad tarp įvairių suinteresuotų grupių egzistuoja vertinimų skirtumai, kurie turi tapti tolimesnių tyrimų pagrindu. Pranešimas susilaukė auditorijos susidomėjimo; kai kurie kolegos iš užsienio universitetų nustebę pažymėjo, kad ir jie tiria studijų kokybės problemas tokiais pat aspektais.

Konferencijoje dalyvavo atstovai iš daugybės garsių prestižinių mokymo įstaigų: Kembridžo universiteto, Harvardo universiteto, Ženevos universiteto, Edinburgo universiteto, Amsterdamo universiteto, Notingamo universiteto, Melburno universiteto, Pretorijos universiteto, Šiaurės Karolinos universiteto, Griffitho universiteto, Oklando universiteto, Barselonos universiteto, Konkordijos universiteto, Otavos universiteto, Mančesterio universiteto, Monrealio universiteto, Gento universiteto, Maskvos valstybinio universiteto, Bolonijos universiteto, Keiptauno universiteto, Brazilijos universiteto, Pietų Australijos universiteto, Nacionalinio Singapūro universiteto, Sinaloa universiteto, Malajos universiteto ir daugelio kitų. Konferencijoje lankėsi ir keletas atstovų iš kitų Lietuvos aukštųjų mokyklų: VGTU, KTU ir Socialinių mokslų kolegijos.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »