Panevėžio studentui robotų entuziastui – kelialapis į prestižinį renginį Japonijoje

Publikuota: 2017 m. balandžio 11 d. antradienis

Kauno technologijos universiteto Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (KTU PTVF) magistrantas Giedrius Liaučys, sukonstravęs robotą „Ciongs“, ir dalyvavęs olimpiados „Robotiada 2017“ rungtyje „3kg Sumo“ laimėjo nacionalinį kelialapį į Japoniją. Tokie kelialapiai Lietuvoje paskirti tik du.

„Robotą pradėjau surinkinėti prieš penkerius metus – 12-oje gimnazijos klasėje, tačiau dėl išteklių stygiaus robotą galėjau pabaigti tik prieš pusmetį. Tokio roboto gamyba ne tik techniškai sudėtinga, bet ir reikalauja didelių finansinių resursų. Konkurencingo roboto detalių rinkinio kaina prasideda nuo 2 tūkstančių eurų“, – pasakojo G. Liaučys.

Kelialapis buvo laimėtas „Baltic Robot Sumo“ varžybose, kurios yra Japonijoje vykstančio „International Robot Sumo“ renginio atrankinis etapas Baltijos šalyse.

Studentas domisi robotais nuo 8-tos klasės, o įvairiose robotų varžybose Lietuvoje ir už jos ribų dalyvauja nuo 2009-ųjų. Pasak G. Liaučio, Lietuvoje šiuo metu yra tik du tokio tipo veikiantys robotai.

Veda robotikos užsiėmimus moksleiviams

KTU PTVF magistrantas G. Liaučys ne tik studijuoja, konstruoja robotus, bet ir veda robotikos užsiėmimus Panevėžio regiono moksleiviams – jis yra Technologijų mokymo centro (TMC), įsikūrusio KTU PTVF, robotistų būrelio mokytojas. Jo vadovaujami moksleiviai šių metų „Robotiadoje“ laimėjo visas prizines vietas „Free style“ rungtyje.

„Tai – rungtis, kurioje nėra jokių techninių apribojimų robotui, čia svarbiausia pati idėja, kūrybiškumas, o ne roboto greitis ar galia“, – aiškino G. Liaučys.

Minėtoje „Robotiados“ rungtyje prizininkais tapo Robotikos akademijos būrelio lankytojai: Skaistė Kairytė ir Vasarė Pilkaitė su robotu „Piliulinis tabletatorius 30003“, kuris yra skirtas atminties sutrikimų turintiems žmonėms (pavyzdžiui, gali dalinti vaistų dozes), Matas Matula su robotu „Candy Grabber“ ir Paulius Jasėnas su robotu „Guitar+“ (žaislinė gitara, integruota į tikrą).

TMC būrelio moksleivis Kornelijus Petronis iš Subačiaus gimnazijos rungtyje „iRobot“ su savo robotu, perdarytu iš siurblio, iškovojo trečiąją vietą.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »