Prieš kitų metų egzaminų naujovę – „repeticija“ sostinės vienuoliktokams

Publikuota: 2016 m. lapkričio 29 d. antradienis
Jau nuo kitų metų Lietuvos abiturientai susidurs su nauju vertinimo įrankiu – brandos darbu. Tai – naujiena mūsų šalyje, kuri leis savarankiškai gilintis į labiausiai interesus atitinkančią brandos darbo idėją, patikrins jo turimas kompetencijas, kūrybiškumą, motyvaciją, organizuotumą, skatins analitinį mąstymą. Na, o kol diskutuojami to privalumai ir trūkumai, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) inžinerijos licėjaus mokiniai pradeda šios naujovės „repeticiją“.

Visi 64 šios ugdymo įstaigos vienuoliktokai jau dabar pradeda gilintis į jiems aktualias temas – VGTU inžinerijos licėjus, Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU), bendradarbiaudami su Nacionaliniu egzaminų centru (NEC), vienuoliktokams siūlo tam tikrą pasibandymą – parengė inžinerinio ugdymo praktikos programą pagal brandos darbo aprašą. Tai tikrai svarbus žingsnis, kadangi kitais metais iš brandos darbo gavus ne mažesnį nei 9 balų įvertinimą stojantiesiems į pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programas bus suteikta 0,25 papildomo balo.

„Labai palaikome idėją jau šiais metais mokiniams sudaryti galimybę išbandyti projektinio darbo formatą. Kadangi NEC bendradarbiauja su VGTU atstovais vedant mokymus dėl brandos darbo rengimo ir vertinimo, tikiu, kad po projektinio darbo išbandymo VGTU inžinerijos licėjuje gausime vertingų pasiūlymų, kaip papildyti brandos darbo rengimo ir vertinimo rekomendacijas, skirtas mokiniams ir mokytojams. Manau, kad VGTU inžinerijos licėjus yra viena iš tų bendrojo ugdymo įstaigų, kurios vizija, žmogiškieji ištekliai, infrastruktūra puikiai atitinka brandos darbo rengimo ir vertinimo principus“, – sako NEC Egzaminų skyriaus vedėja dr. Asta Ranonytė.

Jau 2017-2018 mokslo metais pradėsiantis realiai funkcionuoti naujas vertinimo įrankis nebus privalomas visiems abiturientams. Pasak A. Ranonytės, svarstydami apie tai, koks mokinys galėtų rinktis brandos darbą,  tikimasi, kad tai bus motyvuotas, atsakingas, atkaklus žmogus. Būtent tokius būsimus studentus, o vėliau – ir savo srities specialistus stengiasi ugdyti VGTU inžinerijos licėjus.

„Kadangi ši mokykla yra specializuota, viena iš jos skirtybių – inžinerinio ugdymo praktikos įgyvendinimas. NEC pristačius brandos darbo viziją, nusprendėme apjungti privalomą praktiką ir pasiruošimą šiai naujovei. Tai kelia moksleivio mokymosi procesą į kitą lygį, leidžia ne tik giliau analizuoti pasirinktą idėją, bet ir pritaikyti praktinius gebėjimus“, – sako VGTU docentė, Edukologinių kompetencijų grupės vadovė Ilona Valantinaitė.

Ugdymo specialistė pasakoja, kad VGTU buvo sudaryta reikiamas kompetencijas ir išsilavinimą turinti komanda, parengusi šios brandos darbo „repeticijos“ programą, kuri vėliau pristatyta darbų konsultantais dirbsiantiems dėstytojams, darbų vadovų vaidmenį prisiimsiantiems mokytojams ir galiausiai – vyresniųjų klasių mokiniams. Nors brandos darbas – savarankiška veikla, vienuoliktokai turės galimybę konsultuotis tiek su VGTU dėstytojais, tiek su savo mokytojais,  o reikalavimai bei vertinimas bus kiek nuosaikesnis nei tikrojo brandos darbo.

„Moksleivių nusiteikimas maloniai nustebino – šią naujovę jie pasitiko gana entuziastingai, puikiai suprato būsimą tvarką. Tai bus savotiškas pasibandymas ir mokytojams, dėstytojams, suprasime, kiek esame tam pasiruošę, kur dar reikia pasitempti. Kritiškai pažvelgę į savo sukauptą patirtį, galėsime pateikti vertingas rekomendacijas – juk su daugeliu problemų ir jų sprendimo būdų galime susidurti tik per praktinę veiklą. VGTU inžinerijos licėjus taps pirmuoju, kuriame išbandysime unikalią inžinerinio ugdymo praktikos programą, parengtą pagal brandos darbo aprašą“, – sako I. Valantinaitė.

VGTU inžinerijos licėjaus direktorės pavaduotojo inžineriniam ugdymui Daliaus Barkausko teigimu, iki lapkričio 25 dienos buvo baigtos tvirtinti vienuoliktokų praktikos darbų temos – temų grupes pasiūlė universitetas, o potemes moksleiviai rinkosi bei formulavo kartu su mokytojais – praktikos darbo vadovais. Visos temos atitinka inžinerinio ugdymo programą arba glaudžiai susijusios su šiuo mokslu.

„Galiu patikinti, kad didžioji dalis mokinių tikrai yra patenkinti šia iniciatyva. Jie supranta, kad tai yra papildomos žinios, kurios pravers studijuojant universitete, taip pat leis pasigilinti į jiems įdomią sritį. Džiaugiamės, kad turime galimybę taip glaudžiai bendradarbiauti su universitetu, galime konsultuotis, tartis ar vesti pamokas kartu su VGTU dėstytojais, o mūsų moksleiviai turi galimybę mokytis universiteto auditorijose dar būdami mokyklos suole“, – sako D. Barkauskas.

Kitais mokslo metais visi Lietuvos abiturientai turės galimybė atlikti mokslinio, meninio ar inžinerinio pobūdžio projektą – tai gali būti atliktas tyrimas arba sukurtas produktas. Brandos darbas bus vertinamas pagal iš anksto nustatytus kriterijus.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »