Prieš kitų metų egzaminų naujovę – „repeticija“ sostinės vienuoliktokams

Publikuota: 2016 m. lapkričio 29 d. antradienis
Jau nuo kitų metų Lietuvos abiturientai susidurs su nauju vertinimo įrankiu – brandos darbu. Tai – naujiena mūsų šalyje, kuri leis savarankiškai gilintis į labiausiai interesus atitinkančią brandos darbo idėją, patikrins jo turimas kompetencijas, kūrybiškumą, motyvaciją, organizuotumą, skatins analitinį mąstymą. Na, o kol diskutuojami to privalumai ir trūkumai, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) inžinerijos licėjaus mokiniai pradeda šios naujovės „repeticiją“.

Visi 64 šios ugdymo įstaigos vienuoliktokai jau dabar pradeda gilintis į jiems aktualias temas – VGTU inžinerijos licėjus, Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU), bendradarbiaudami su Nacionaliniu egzaminų centru (NEC), vienuoliktokams siūlo tam tikrą pasibandymą – parengė inžinerinio ugdymo praktikos programą pagal brandos darbo aprašą. Tai tikrai svarbus žingsnis, kadangi kitais metais iš brandos darbo gavus ne mažesnį nei 9 balų įvertinimą stojantiesiems į pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programas bus suteikta 0,25 papildomo balo.

„Labai palaikome idėją jau šiais metais mokiniams sudaryti galimybę išbandyti projektinio darbo formatą. Kadangi NEC bendradarbiauja su VGTU atstovais vedant mokymus dėl brandos darbo rengimo ir vertinimo, tikiu, kad po projektinio darbo išbandymo VGTU inžinerijos licėjuje gausime vertingų pasiūlymų, kaip papildyti brandos darbo rengimo ir vertinimo rekomendacijas, skirtas mokiniams ir mokytojams. Manau, kad VGTU inžinerijos licėjus yra viena iš tų bendrojo ugdymo įstaigų, kurios vizija, žmogiškieji ištekliai, infrastruktūra puikiai atitinka brandos darbo rengimo ir vertinimo principus“, – sako NEC Egzaminų skyriaus vedėja dr. Asta Ranonytė.

Jau 2017-2018 mokslo metais pradėsiantis realiai funkcionuoti naujas vertinimo įrankis nebus privalomas visiems abiturientams. Pasak A. Ranonytės, svarstydami apie tai, koks mokinys galėtų rinktis brandos darbą,  tikimasi, kad tai bus motyvuotas, atsakingas, atkaklus žmogus. Būtent tokius būsimus studentus, o vėliau – ir savo srities specialistus stengiasi ugdyti VGTU inžinerijos licėjus.

„Kadangi ši mokykla yra specializuota, viena iš jos skirtybių – inžinerinio ugdymo praktikos įgyvendinimas. NEC pristačius brandos darbo viziją, nusprendėme apjungti privalomą praktiką ir pasiruošimą šiai naujovei. Tai kelia moksleivio mokymosi procesą į kitą lygį, leidžia ne tik giliau analizuoti pasirinktą idėją, bet ir pritaikyti praktinius gebėjimus“, – sako VGTU docentė, Edukologinių kompetencijų grupės vadovė Ilona Valantinaitė.

Ugdymo specialistė pasakoja, kad VGTU buvo sudaryta reikiamas kompetencijas ir išsilavinimą turinti komanda, parengusi šios brandos darbo „repeticijos“ programą, kuri vėliau pristatyta darbų konsultantais dirbsiantiems dėstytojams, darbų vadovų vaidmenį prisiimsiantiems mokytojams ir galiausiai – vyresniųjų klasių mokiniams. Nors brandos darbas – savarankiška veikla, vienuoliktokai turės galimybę konsultuotis tiek su VGTU dėstytojais, tiek su savo mokytojais,  o reikalavimai bei vertinimas bus kiek nuosaikesnis nei tikrojo brandos darbo.

„Moksleivių nusiteikimas maloniai nustebino – šią naujovę jie pasitiko gana entuziastingai, puikiai suprato būsimą tvarką. Tai bus savotiškas pasibandymas ir mokytojams, dėstytojams, suprasime, kiek esame tam pasiruošę, kur dar reikia pasitempti. Kritiškai pažvelgę į savo sukauptą patirtį, galėsime pateikti vertingas rekomendacijas – juk su daugeliu problemų ir jų sprendimo būdų galime susidurti tik per praktinę veiklą. VGTU inžinerijos licėjus taps pirmuoju, kuriame išbandysime unikalią inžinerinio ugdymo praktikos programą, parengtą pagal brandos darbo aprašą“, – sako I. Valantinaitė.

VGTU inžinerijos licėjaus direktorės pavaduotojo inžineriniam ugdymui Daliaus Barkausko teigimu, iki lapkričio 25 dienos buvo baigtos tvirtinti vienuoliktokų praktikos darbų temos – temų grupes pasiūlė universitetas, o potemes moksleiviai rinkosi bei formulavo kartu su mokytojais – praktikos darbo vadovais. Visos temos atitinka inžinerinio ugdymo programą arba glaudžiai susijusios su šiuo mokslu.

„Galiu patikinti, kad didžioji dalis mokinių tikrai yra patenkinti šia iniciatyva. Jie supranta, kad tai yra papildomos žinios, kurios pravers studijuojant universitete, taip pat leis pasigilinti į jiems įdomią sritį. Džiaugiamės, kad turime galimybę taip glaudžiai bendradarbiauti su universitetu, galime konsultuotis, tartis ar vesti pamokas kartu su VGTU dėstytojais, o mūsų moksleiviai turi galimybę mokytis universiteto auditorijose dar būdami mokyklos suole“, – sako D. Barkauskas.

Kitais mokslo metais visi Lietuvos abiturientai turės galimybė atlikti mokslinio, meninio ar inžinerinio pobūdžio projektą – tai gali būti atliktas tyrimas arba sukurtas produktas. Brandos darbas bus vertinamas pagal iš anksto nustatytus kriterijus.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »