Prieš kitų metų egzaminų naujovę – „repeticija“ sostinės vienuoliktokams

Publikuota: 2016 m. lapkričio 29 d. antradienis
Jau nuo kitų metų Lietuvos abiturientai susidurs su nauju vertinimo įrankiu – brandos darbu. Tai – naujiena mūsų šalyje, kuri leis savarankiškai gilintis į labiausiai interesus atitinkančią brandos darbo idėją, patikrins jo turimas kompetencijas, kūrybiškumą, motyvaciją, organizuotumą, skatins analitinį mąstymą. Na, o kol diskutuojami to privalumai ir trūkumai, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) inžinerijos licėjaus mokiniai pradeda šios naujovės „repeticiją“.

Visi 64 šios ugdymo įstaigos vienuoliktokai jau dabar pradeda gilintis į jiems aktualias temas – VGTU inžinerijos licėjus, Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU), bendradarbiaudami su Nacionaliniu egzaminų centru (NEC), vienuoliktokams siūlo tam tikrą pasibandymą – parengė inžinerinio ugdymo praktikos programą pagal brandos darbo aprašą. Tai tikrai svarbus žingsnis, kadangi kitais metais iš brandos darbo gavus ne mažesnį nei 9 balų įvertinimą stojantiesiems į pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programas bus suteikta 0,25 papildomo balo.

„Labai palaikome idėją jau šiais metais mokiniams sudaryti galimybę išbandyti projektinio darbo formatą. Kadangi NEC bendradarbiauja su VGTU atstovais vedant mokymus dėl brandos darbo rengimo ir vertinimo, tikiu, kad po projektinio darbo išbandymo VGTU inžinerijos licėjuje gausime vertingų pasiūlymų, kaip papildyti brandos darbo rengimo ir vertinimo rekomendacijas, skirtas mokiniams ir mokytojams. Manau, kad VGTU inžinerijos licėjus yra viena iš tų bendrojo ugdymo įstaigų, kurios vizija, žmogiškieji ištekliai, infrastruktūra puikiai atitinka brandos darbo rengimo ir vertinimo principus“, – sako NEC Egzaminų skyriaus vedėja dr. Asta Ranonytė.

Jau 2017-2018 mokslo metais pradėsiantis realiai funkcionuoti naujas vertinimo įrankis nebus privalomas visiems abiturientams. Pasak A. Ranonytės, svarstydami apie tai, koks mokinys galėtų rinktis brandos darbą,  tikimasi, kad tai bus motyvuotas, atsakingas, atkaklus žmogus. Būtent tokius būsimus studentus, o vėliau – ir savo srities specialistus stengiasi ugdyti VGTU inžinerijos licėjus.

„Kadangi ši mokykla yra specializuota, viena iš jos skirtybių – inžinerinio ugdymo praktikos įgyvendinimas. NEC pristačius brandos darbo viziją, nusprendėme apjungti privalomą praktiką ir pasiruošimą šiai naujovei. Tai kelia moksleivio mokymosi procesą į kitą lygį, leidžia ne tik giliau analizuoti pasirinktą idėją, bet ir pritaikyti praktinius gebėjimus“, – sako VGTU docentė, Edukologinių kompetencijų grupės vadovė Ilona Valantinaitė.

Ugdymo specialistė pasakoja, kad VGTU buvo sudaryta reikiamas kompetencijas ir išsilavinimą turinti komanda, parengusi šios brandos darbo „repeticijos“ programą, kuri vėliau pristatyta darbų konsultantais dirbsiantiems dėstytojams, darbų vadovų vaidmenį prisiimsiantiems mokytojams ir galiausiai – vyresniųjų klasių mokiniams. Nors brandos darbas – savarankiška veikla, vienuoliktokai turės galimybę konsultuotis tiek su VGTU dėstytojais, tiek su savo mokytojais,  o reikalavimai bei vertinimas bus kiek nuosaikesnis nei tikrojo brandos darbo.

„Moksleivių nusiteikimas maloniai nustebino – šią naujovę jie pasitiko gana entuziastingai, puikiai suprato būsimą tvarką. Tai bus savotiškas pasibandymas ir mokytojams, dėstytojams, suprasime, kiek esame tam pasiruošę, kur dar reikia pasitempti. Kritiškai pažvelgę į savo sukauptą patirtį, galėsime pateikti vertingas rekomendacijas – juk su daugeliu problemų ir jų sprendimo būdų galime susidurti tik per praktinę veiklą. VGTU inžinerijos licėjus taps pirmuoju, kuriame išbandysime unikalią inžinerinio ugdymo praktikos programą, parengtą pagal brandos darbo aprašą“, – sako I. Valantinaitė.

VGTU inžinerijos licėjaus direktorės pavaduotojo inžineriniam ugdymui Daliaus Barkausko teigimu, iki lapkričio 25 dienos buvo baigtos tvirtinti vienuoliktokų praktikos darbų temos – temų grupes pasiūlė universitetas, o potemes moksleiviai rinkosi bei formulavo kartu su mokytojais – praktikos darbo vadovais. Visos temos atitinka inžinerinio ugdymo programą arba glaudžiai susijusios su šiuo mokslu.

„Galiu patikinti, kad didžioji dalis mokinių tikrai yra patenkinti šia iniciatyva. Jie supranta, kad tai yra papildomos žinios, kurios pravers studijuojant universitete, taip pat leis pasigilinti į jiems įdomią sritį. Džiaugiamės, kad turime galimybę taip glaudžiai bendradarbiauti su universitetu, galime konsultuotis, tartis ar vesti pamokas kartu su VGTU dėstytojais, o mūsų moksleiviai turi galimybę mokytis universiteto auditorijose dar būdami mokyklos suole“, – sako D. Barkauskas.

Kitais mokslo metais visi Lietuvos abiturientai turės galimybė atlikti mokslinio, meninio ar inžinerinio pobūdžio projektą – tai gali būti atliktas tyrimas arba sukurtas produktas. Brandos darbas bus vertinamas pagal iš anksto nustatytus kriterijus.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »