Programuoti galima išmokti ir žaidžiant

Publikuota: 2015 m. lapkričio 25 d. trečiadienis

Programavimo įgūdžiai padės ne tik ateities karjeroje, bet ir išmokins spręsti problemas, logiškai mąstyti. Tiesa, programavimo pagrindų nebūtina mokytis sudėtingai – vaikai su jais gali susipažinti ir žaisdami mėgstamus žaidimus. Antrus metus Lietuvoje prie pasaulinės programavimo valandos (angl. „Hour of Code“) prisijungsianti „Microsoft“ siūlo tai daryti žaidžiant visame pasaulyje populiarų „Minecraft“ žaidimą ar virtualios tiesiogiai transliuojamos pamokos metu.

Programavimo valanda – nevyriausybinės organizacijos „Code.org“ trečius metus iš eilės organizuojama pasaulinė iniciatyva, kurios metu moksleiviai skatinami susipažinti su kompiuterių mokslu ir programavimu. Gruodžio 7–13 d. vyksiančioje programavimo valandos savaitėje pernai dalyvavo per 100 mln. moksleivių visame pasaulyje.

„Bendrovėje siekiame kiekvieną pasaulio gyventoją supažindinti su kompiuterių mokslu, programavimo pagrindais ir taip įgyti žinias, kurios būtinos pasaulyje, kuriame vis daugiau darbų persikelia į skaitmeninę erdvę. Šiemet prie iniciatyvos prisijungiame su visiems, ypač, vaikams puikiai pažįstamu „Minecraft“ žaidimu bei virtualia pamoka, kurios metu juos supažindinsime su programavimo pagrindais“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

Kiekvienas norintis gali išbandyti „Minecraft“ programavimo pamokas, kuriose žaidėjai išmoks programavimo pagrindų ir juos pasitelkę judės ir tyrinės žaidimo pasaulį, atlikdami vieną iš 14 specialių užduočių. Pastarąjį žaidimą visame pasaulyje žaidžia per 100 mln. žaidėjų. „Minecraft“ pamokoms reikalinga tik interneto naršyklė ir jas galima pasiekti čia.

Į žaidimus reikia įsitraukti ir tėvams

Lietuvos žaidimų kūrėjai pastebi, jog žaidimai ar jais paremtos patirtys turi itin daug potencialo padėti išmokti programuoti ne tik vaikams, bet ir tėvams. „Tereikia skirti šiek tiek daugiau dėmesio tam, kokie žaidimai žaidžiami šeimoje, pasidomėti, kaip galime „įdarbinti“ savo vaikų pomėgius, o tuo pačiu ir patiems tėvams kažko išmokti. Šiuo metu egzistuoja ne vienas žaidimas, kuris moko programavimo pagrindų. Pavyzdžiui, paprasti loginiai žaidimai, kaip „Kodable“ ar „Cargo-Bot“, tinkami net skaityti nemokantiems vaikams ir padės suvokti kam reikalingas programavimas bei kodėl jis įdomus“, – sako Artūras Rumiancevas, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys.

Pasak jo, vėliau galima pasitelkti ir žaidimus, kuriuose jau pateikti visi kūrybai būtini įrankiai, pavyzdžiui, „Little Big Planet“, „Disney Infinity“, „Super Mario Maker“ ar „Project Spark“: „Tiesioginių programavimų žinių jie nesuteiks, bet supažindins su šiai veiklai būtinais logikos principais. Svarbiausia, kad pramoga būtų vienodai įdomi tiek vaikams, tiek tėvams“.

Žaidimas – natūralus mokymosi instinktas

Paulius Briedis, Robotikos mokyklos įkūrėjas, teigia, jog žaidžiant žmogui daug lengviau mokytis ir įsiminti naujus dalykus. „Tai natūralus ir instinktyvus mokymosi būdas. Reikia užduotis paruošti taip, kad natūralaus mokymosi neužgožtų tolimi tikslai, ilgos teorijos iki jų išbandymų praktikoje. Savo mokykloje mokomės programuoti, kurdami virtualius realybės žaidimus, mokydami pradinukus naudojame dvimačių žaidimų ir animacijos programavimą, o su pačiais mažiausiais dirbame jiems pažįstamų žaidimų erdvėse iš kurių galima išsisukti tik su programavimo sprendimais“, – sako jis.

Virtuali programavimo pamoka Lietuvoje

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft Lietuva“ kartu su programavimo ir žaidimų kūrimo specialistais „App Camp“ gruodžio 11 d. organizuoja virtualią programavimo pagrindų pamoką, kuri bus tiesiogiai transliuojama internetu. Taip pat skelbiamas konkursas moksleiviams sugalvoti programėlės idėją, kuri pagerintų ar kitaip padėtų jų mokykliniam gyvenimui. Geriausios idėjos autorius kartu su klasiokais laimės kelionę į minėtą pamoką Vilniuje bei šūsnį įvairių prizų. Daugiau informacijos apie pačią pamoką ir konkursą čia.

Pernai Lietuvoje panašią tiesioginę virtualią pamoką stebėjo apie 2 tūkst. moksleivių iš daugiau 70 mokyklų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Aptarti planuojami pokyčiai vertinant ir skiriant mokyklų vadovus

Diskutuojant dėl mokyklų vadovų kadencijų svarbu numatyti kompleksinius sprendimus, susijusius su mokyklų vadovų bei mokyklų vertinimu, savivaldos vaidmeniu, pedagogo profesijos patrauklumo didinimu. skaityti »

Dvi akredituotos sostinės mokyklos tampa ilgosiomis gimnazijomis

Dvi sostinės mokyklos įgijo teisę siekti ilgosios gimnazijos statuso: Vladislavo Sirokomlės vidurinė – su humanitarine kryptimi, o Joachimo Lelevelio – pagal inžinerinio ugdymo programą. skaityti »

Reikia keisti mokytojų rengimo sistemą

2030 m. bendrojo lavinimo mokyklose trūks beveik 5 tūkst. visų dalykų mokytojų: iki reikalingo skaičiaus stokosime net 1449 matematikos mokytojų, taip pat gamtos mokslų (1277), fizikos (873), lietuvių kalbos ir literatūros (853) ir ne tik. skaityti »

Vyksta žiemos priėmimas į dalį VU studijų programų

Sausio mėn. 4–31 d. vykdomas I priėmimo etapas į dalį Vilniaus universitete (VU) vykdomų programų. skaityti »

VU Medicinos fakulteto mokslininkė – tarp pripažintų Europos ekspertų

Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Visuomenės sveikatos instituto docentė Liubovė Murauskienė tapo nepriklausomos Europos Komisijos Veiksmingų būdų investuoti į sveikatą ekspertų grupės (Expert Panel on Effective ways of Investing in Health) nare. skaityti »

Geriausių Europos architektūros kūrinių konkurse – VGTU mokslo ir administracijos centras

Europos Komisija ir „Mies van der Rohe“ Fondas paviešino sąrašą architektūros kūrinių, kurie dalyvaus 2017 metų Europos architektūros – „Mies van der Rohe“ prizo – konkurse. skaityti »

Edukologijos universitetas ir Vytauto Didžiojo universitetas ketina susijungti iki metų pabaigos

Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) ir Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) tikisi susijungti iki 2017 metų pabaigos. skaityti »

Jaunieji kompiuterinės Kalėdų pasakos kūrėjai džiugino originalumu

Kaune finišavo penkiolikos metų jubiliejų švenčiantis respublikinis informatikos konkursas „Kompiuterinė Kalėdų pasaka 2016“. skaityti »

Ministrė J. Petrauskienė rengia pasitarimą dėl mokyklų vadovų

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė kviečia savivaldybių švietimo padalinių vadovų asociaciją į pasitarimą dėl mokyklų direktorių darbo. skaityti »

„Jaunojo pedagogo akademija“ kviečia moksleivius „pasimatuoti“ pedagogo profesiją

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) tradiciškai kviečia 11–12 klasių moksleivius į „Jaunojo pedagogo akademiją“ (JPA). skaityti »