Programuoti galima išmokti ir žaidžiant

Publikuota: 2015 m. lapkričio 25 d. trečiadienis

Programavimo įgūdžiai padės ne tik ateities karjeroje, bet ir išmokins spręsti problemas, logiškai mąstyti. Tiesa, programavimo pagrindų nebūtina mokytis sudėtingai – vaikai su jais gali susipažinti ir žaisdami mėgstamus žaidimus. Antrus metus Lietuvoje prie pasaulinės programavimo valandos (angl. „Hour of Code“) prisijungsianti „Microsoft“ siūlo tai daryti žaidžiant visame pasaulyje populiarų „Minecraft“ žaidimą ar virtualios tiesiogiai transliuojamos pamokos metu.

Programavimo valanda – nevyriausybinės organizacijos „Code.org“ trečius metus iš eilės organizuojama pasaulinė iniciatyva, kurios metu moksleiviai skatinami susipažinti su kompiuterių mokslu ir programavimu. Gruodžio 7–13 d. vyksiančioje programavimo valandos savaitėje pernai dalyvavo per 100 mln. moksleivių visame pasaulyje.

„Bendrovėje siekiame kiekvieną pasaulio gyventoją supažindinti su kompiuterių mokslu, programavimo pagrindais ir taip įgyti žinias, kurios būtinos pasaulyje, kuriame vis daugiau darbų persikelia į skaitmeninę erdvę. Šiemet prie iniciatyvos prisijungiame su visiems, ypač, vaikams puikiai pažįstamu „Minecraft“ žaidimu bei virtualia pamoka, kurios metu juos supažindinsime su programavimo pagrindais“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

Kiekvienas norintis gali išbandyti „Minecraft“ programavimo pamokas, kuriose žaidėjai išmoks programavimo pagrindų ir juos pasitelkę judės ir tyrinės žaidimo pasaulį, atlikdami vieną iš 14 specialių užduočių. Pastarąjį žaidimą visame pasaulyje žaidžia per 100 mln. žaidėjų. „Minecraft“ pamokoms reikalinga tik interneto naršyklė ir jas galima pasiekti čia.

Į žaidimus reikia įsitraukti ir tėvams

Lietuvos žaidimų kūrėjai pastebi, jog žaidimai ar jais paremtos patirtys turi itin daug potencialo padėti išmokti programuoti ne tik vaikams, bet ir tėvams. „Tereikia skirti šiek tiek daugiau dėmesio tam, kokie žaidimai žaidžiami šeimoje, pasidomėti, kaip galime „įdarbinti“ savo vaikų pomėgius, o tuo pačiu ir patiems tėvams kažko išmokti. Šiuo metu egzistuoja ne vienas žaidimas, kuris moko programavimo pagrindų. Pavyzdžiui, paprasti loginiai žaidimai, kaip „Kodable“ ar „Cargo-Bot“, tinkami net skaityti nemokantiems vaikams ir padės suvokti kam reikalingas programavimas bei kodėl jis įdomus“, – sako Artūras Rumiancevas, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys.

Pasak jo, vėliau galima pasitelkti ir žaidimus, kuriuose jau pateikti visi kūrybai būtini įrankiai, pavyzdžiui, „Little Big Planet“, „Disney Infinity“, „Super Mario Maker“ ar „Project Spark“: „Tiesioginių programavimų žinių jie nesuteiks, bet supažindins su šiai veiklai būtinais logikos principais. Svarbiausia, kad pramoga būtų vienodai įdomi tiek vaikams, tiek tėvams“.

Žaidimas – natūralus mokymosi instinktas

Paulius Briedis, Robotikos mokyklos įkūrėjas, teigia, jog žaidžiant žmogui daug lengviau mokytis ir įsiminti naujus dalykus. „Tai natūralus ir instinktyvus mokymosi būdas. Reikia užduotis paruošti taip, kad natūralaus mokymosi neužgožtų tolimi tikslai, ilgos teorijos iki jų išbandymų praktikoje. Savo mokykloje mokomės programuoti, kurdami virtualius realybės žaidimus, mokydami pradinukus naudojame dvimačių žaidimų ir animacijos programavimą, o su pačiais mažiausiais dirbame jiems pažįstamų žaidimų erdvėse iš kurių galima išsisukti tik su programavimo sprendimais“, – sako jis.

Virtuali programavimo pamoka Lietuvoje

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft Lietuva“ kartu su programavimo ir žaidimų kūrimo specialistais „App Camp“ gruodžio 11 d. organizuoja virtualią programavimo pagrindų pamoką, kuri bus tiesiogiai transliuojama internetu. Taip pat skelbiamas konkursas moksleiviams sugalvoti programėlės idėją, kuri pagerintų ar kitaip padėtų jų mokykliniam gyvenimui. Geriausios idėjos autorius kartu su klasiokais laimės kelionę į minėtą pamoką Vilniuje bei šūsnį įvairių prizų. Daugiau informacijos apie pačią pamoką ir konkursą čia.

Pernai Lietuvoje panašią tiesioginę virtualią pamoką stebėjo apie 2 tūkst. moksleivių iš daugiau 70 mokyklų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Edukacinė aplinka: ar jau subrendome pokyčiams mokyklose?

Niekas neabejoja, jog namų aplinka turi būti jauki, patogi, darbo vieta – leidžianti susikaupti, tačiau tik dabar prabylama apie edukacinių erdvių kokybinius poreikius. skaityti »

Rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą

Atsižvelgiant į vis tobulėjančias technologijas ir išaugusį informatikos išmanymo poreikį, rengiamasi keisti informatikos ugdymo programą mokyklose. skaityti »

Tarptautinėje architektūros parodoje Venecijoje – VGTU profesoriaus darbas

Venecijoje baigėsi pusmetį trukusi 15-toji Tarptautinė architektūros paroda pavadinta „15th International Architecture Exhibition – la Biennale di Venezia 2016“. skaityti »

Kėdainiuose – KTU mokslininkų sukurta inovatyvi nuotekų valymo technologija

Kėdainių nuotekų valykloje – pokyčių metas. Netrukus joje pradės veikti atnaujinti filtravimo įrenginiai. skaityti »

LEU pirmakursių išsidėstymas pagal gyvenamąsias vietoves – interaktyviame žemėlapyje

Sukurtas interaktyvus žemėlapis, kuriame vaizduojamas Lietuvos edukologijos universiteto I kurso studentų išsidėstymas pagal gyvenamąsias vietoves (miestus, miestelius) ir savivaldybes 2016 m. rudens semestro duomenimis. skaityti »

Privalomas priešmokyklinis ugdymas palengvins mokytojo darbą

Siekiant užtikrinti optimalią vaiko raidą, atsižvelgiant į jo asmens unikalumą ir ugdymosi poreikius, padedant pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje, nuo šių mokslo metų Lietuvoje įvestas privalomas priešmokyklinis ugdymas. skaityti »

„Clarivate Analytics“ – naujas vardas mokslinėje komunikacijoje

Thomson Reuters kompanijos atstovai žiniasklaidoje paskelbė apie intelektinės ir mokslinės informacijos verslo pardavimą privataus kapitalo fondams „Onex Corporation“ ir „Baring Private Equity Asia“ už 3,55 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

Lietuvos ir Kanados mokslininkų atliktas tyrimas padės suprasti dažnų žmogaus ligų kilmę

Prestižiniame mokslo žurnale „Nature Structural and Molecular Biology” išspausdintame straipsnyje bendras Toronto, Vilniaus universiteto ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto mokslininkų tyrimas atskleidė, kaip vystosi žarnyno veiklos sutrikimas, susijęs su laktozės netoleravimu. skaityti »

KTU studentai laimėjo „Google“ interneto rinkodaros iššūkio konkurse

Naujųjų medijų kalbą KTU studijuojančių jaunuolių komanda laimėjo kategorijoje „Google+ Social Media Marketing“ ir pelnė „Google+ Social Media Marketing Regional Winner Europe“ apdovanojimą. skaityti »

„Knygų Kalėdos“ keičia žmonių gyvenimus

Iki 2017 m. sausio 6 d. Lietuvoje vyksta Prezidentės akcija „Knygų Kalėdos“. skaityti »