Programuoti galima išmokti ir žaidžiant

Publikuota: 2015 m. lapkričio 25 d. trečiadienis

Programavimo įgūdžiai padės ne tik ateities karjeroje, bet ir išmokins spręsti problemas, logiškai mąstyti. Tiesa, programavimo pagrindų nebūtina mokytis sudėtingai – vaikai su jais gali susipažinti ir žaisdami mėgstamus žaidimus. Antrus metus Lietuvoje prie pasaulinės programavimo valandos (angl. „Hour of Code“) prisijungsianti „Microsoft“ siūlo tai daryti žaidžiant visame pasaulyje populiarų „Minecraft“ žaidimą ar virtualios tiesiogiai transliuojamos pamokos metu.

Programavimo valanda – nevyriausybinės organizacijos „Code.org“ trečius metus iš eilės organizuojama pasaulinė iniciatyva, kurios metu moksleiviai skatinami susipažinti su kompiuterių mokslu ir programavimu. Gruodžio 7–13 d. vyksiančioje programavimo valandos savaitėje pernai dalyvavo per 100 mln. moksleivių visame pasaulyje.

„Bendrovėje siekiame kiekvieną pasaulio gyventoją supažindinti su kompiuterių mokslu, programavimo pagrindais ir taip įgyti žinias, kurios būtinos pasaulyje, kuriame vis daugiau darbų persikelia į skaitmeninę erdvę. Šiemet prie iniciatyvos prisijungiame su visiems, ypač, vaikams puikiai pažįstamu „Minecraft“ žaidimu bei virtualia pamoka, kurios metu juos supažindinsime su programavimo pagrindais“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

Kiekvienas norintis gali išbandyti „Minecraft“ programavimo pamokas, kuriose žaidėjai išmoks programavimo pagrindų ir juos pasitelkę judės ir tyrinės žaidimo pasaulį, atlikdami vieną iš 14 specialių užduočių. Pastarąjį žaidimą visame pasaulyje žaidžia per 100 mln. žaidėjų. „Minecraft“ pamokoms reikalinga tik interneto naršyklė ir jas galima pasiekti čia.

Į žaidimus reikia įsitraukti ir tėvams

Lietuvos žaidimų kūrėjai pastebi, jog žaidimai ar jais paremtos patirtys turi itin daug potencialo padėti išmokti programuoti ne tik vaikams, bet ir tėvams. „Tereikia skirti šiek tiek daugiau dėmesio tam, kokie žaidimai žaidžiami šeimoje, pasidomėti, kaip galime „įdarbinti“ savo vaikų pomėgius, o tuo pačiu ir patiems tėvams kažko išmokti. Šiuo metu egzistuoja ne vienas žaidimas, kuris moko programavimo pagrindų. Pavyzdžiui, paprasti loginiai žaidimai, kaip „Kodable“ ar „Cargo-Bot“, tinkami net skaityti nemokantiems vaikams ir padės suvokti kam reikalingas programavimas bei kodėl jis įdomus“, – sako Artūras Rumiancevas, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys.

Pasak jo, vėliau galima pasitelkti ir žaidimus, kuriuose jau pateikti visi kūrybai būtini įrankiai, pavyzdžiui, „Little Big Planet“, „Disney Infinity“, „Super Mario Maker“ ar „Project Spark“: „Tiesioginių programavimų žinių jie nesuteiks, bet supažindins su šiai veiklai būtinais logikos principais. Svarbiausia, kad pramoga būtų vienodai įdomi tiek vaikams, tiek tėvams“.

Žaidimas – natūralus mokymosi instinktas

Paulius Briedis, Robotikos mokyklos įkūrėjas, teigia, jog žaidžiant žmogui daug lengviau mokytis ir įsiminti naujus dalykus. „Tai natūralus ir instinktyvus mokymosi būdas. Reikia užduotis paruošti taip, kad natūralaus mokymosi neužgožtų tolimi tikslai, ilgos teorijos iki jų išbandymų praktikoje. Savo mokykloje mokomės programuoti, kurdami virtualius realybės žaidimus, mokydami pradinukus naudojame dvimačių žaidimų ir animacijos programavimą, o su pačiais mažiausiais dirbame jiems pažįstamų žaidimų erdvėse iš kurių galima išsisukti tik su programavimo sprendimais“, – sako jis.

Virtuali programavimo pamoka Lietuvoje

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft Lietuva“ kartu su programavimo ir žaidimų kūrimo specialistais „App Camp“ gruodžio 11 d. organizuoja virtualią programavimo pagrindų pamoką, kuri bus tiesiogiai transliuojama internetu. Taip pat skelbiamas konkursas moksleiviams sugalvoti programėlės idėją, kuri pagerintų ar kitaip padėtų jų mokykliniam gyvenimui. Geriausios idėjos autorius kartu su klasiokais laimės kelionę į minėtą pamoką Vilniuje bei šūsnį įvairių prizų. Daugiau informacijos apie pačią pamoką ir konkursą čia.

Pernai Lietuvoje panašią tiesioginę virtualią pamoką stebėjo apie 2 tūkst. moksleivių iš daugiau 70 mokyklų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

VGTU studentai kels Vilnių į virtualią realybę

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) jau trečią kartą vieši Žilvinas Lilas – Kelno (Vokietija) medijų meno akademijos profesorius, vienas iš Paidia instituto Kelne įkūrėjų, ketverius metus dirbęs kompanijoje „Disney“, nuo 2004 m. dėstantis akademinei bendruomenei, verslo ir vyriausybinėms institucijoms daugiau nei dešimtyje šalių. skaityti »

7 patarimai abiturientams, kaip pasirinkti tinkamas studijas

Jau greitai Lietuvos abiturientai ne tik laikys brandos egzaminus, bet ir darys vieną svarbiausių sprendimų savo gyvenime – rinksis studijas ir kartu ir būsimą karjeros kelią. skaityti »

„LOGO“ olimpiada atskleidė tendenciją: vis daugiau merginų renkasi IT mokslus

Programavimą renkasi vis daugiau merginų. Tokią tendenciją išryškino šių metų „LOGO“ konkursas ir olimpiada, kurioje dalyvavo 106 antrų-aštuntų klasių mergaitės. skaityti »

Garsiniai skaitymai supažindins su geriausiomis 2016 m. knygomis vaikams

Pasakos prieš miegą – įprastas dalykas. O jei pasaka pradėtume rytą? skaityti »

Vaikų knygos dieną bus apdovanoti labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai

Nacionaliniame dramos teatre, iškilmingai bus apdovanoti 2016 m. labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai: rašytojai, iliustruotojai, vertėjai, taip pat skaitymo skatinimo specialistai ir tyrinėtojai. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

VDU bus įkurtas pirmasis Lietuvoje Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras

Bendradarbiaujant su italų mokslininkais ir sekant Australijos, D. Britanijos ir kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvoje bus steigiamas pirmasis Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras – Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) laimėjo šio centro kūrimui skirtą Europos Komisijos (EK) remiamą projektą, finansuojamą pagal Europos tyrimų ir inovacijų programą „Horizon 2020“. skaityti »

VU profesorius – pirmasis Lietuvos mokslininkas, gavęs prestižinę Europos mokslo tarybos dotaciją

Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro Biotechnologijos instituto profesoriui Sauliui Klimašauskui paskirta prestižinė, 2,5 mln. eurų siekianti Europos mokslo tarybos (EMT) dotacija patyrusiems mokslininkams (angl. European Research Council Advanced Grant). skaityti »

Vilniaus universitete gimsta tradicija teikti Atminties diplomus

„Grįžtanti atmintis – Recovering Memory“. Taip pavadintas Vilniaus universiteto (VU) projektas, kuriuo siekiama prisiminti ir pagerbti tuos bendruomenės narius, studentus ir darbuotojus, kurie dėl permainingos Lietuvos istorijos, totalitarinių režimų ar vietos žmonių kolaboravimo buvo pašalinti iš universiteto, neteko galimybės baigti studijas, įgyti išsilavinimą, tęsti mokslinius tyrimus, pedagoginę ar kitą su universitetu susijusią veiklą. skaityti »

Tautinių mažumų departamentas skelbia baigiamųjų mokslo darbų konkursą

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbia baigiamųjų mokslo darbų Lietuvos tautinių mažumų tematika konkursą. skaityti »