ŠMM ir profsąjungos sutarė dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo principų

Publikuota: 2017 m. sausio 20 d. penktadienis

Švietimo profesinių sąjungų ir švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų susitikime pristatytos ir aptartos etatinio mokytojų darbo tvarkos alternatyvos.

Preliminariai sutarta dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio nuostatų: pedagogo etatą sudarytų 36 valandos - kontaktinės (pamokoms skirtos) ir nekontaktinės. Tikslesnė jų sandara bus aptariama kituose susitikimuose. Etatas galės būti dalijamas. Taip pat galėtų būti numatyta kintamoji atlyginimo dalis už gerą darbą. Atlyginimo dydį lems ir darbo stažas.

Nauja mokytojų darbo apmokėjimo tvarka turėtų suteikti mokytojams daugiau stabilumo ir aiškumo, kaip skaičiuojamas darbo užmokestis. Tikimasi, kad tai padės pritraukti į mokyklas jaunų specialistų, aukštos kvalifikacijos darbuotojų.

„Modeliuodami naują mokytojų darbo užmokesčio tvarką privalome sudaryti patrauklias sąlygas į mokyklas ateiti jauniems mokytojams, pastebėti ir įvertinti dirbančių mokytojų kompetencijas ir užtikrinti adekvatų pedagogų atlyginimą. Atlygis turėtų būti skaičiuojamas ne tik už pamokas, pasirengimą joms, mokinių darbų taisymą, bet ir kitus darbus“, - sakė ministrė Jurgita Petrauskienė.

Ministerijos atstovai pristatė tris galimas etatinio mokytojų darbo apmokėjimo alternatyvas, parengtas remiantis tarptautine praktika. Pirmoji panaši į dabartinį darbo užmokesčio skaičiavimo modelį, antroje alternatyvoje  numatyta įvairesnė kintamoji atlyginimo dalis, pavyzdžiui, skiriamas priedas už gerus mokinių rezultatus.

Trečioji alternatyva – lankstus darbo krūvis ir motyvuojanti kintamoji atlyginimo dalis. Ji sukuria prielaidas motyvacijai karjeros pradžioje, skatinamas kompetencijų augimas, atlyginama už darbo stažą, veiklos rezultatus.

Profsąjungos siūlė, kad būtų vienodai atlyginama už tos pačios kvalifikacijos reikalaujančius  darbus, būtų išskirtas klasės auklėtojo etatas. Taip pat siūlyta daugiau valandų nei dabar skirti mokinių darbų taisymui, pasiruošimui pamokoms.

Trumpai pristatyti užsienio šalyse veikiantys etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modeliai. Pavyzdžiui, Austrijoje, sprendžiant jaunų mokytojų trūkumo problemą, karjeros pradžioje siūlomi didesni atlyginimai, vėliau jų augimą mažiau lemia įgyta kvalifikacija ar darbo stažas. Didžioje Britanijoje didesni atlyginimai siūlomi vietovėse, kur trūksta pedagogų, pavyzdžiui, Londone.

Estijoje skatinama mokyklų autonomija, mokyklų vadovams suteikta teisė lankčiai formuoti darbo krūvius, t.y. dalį atlyginimo sudaro kintamoji dalis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »