VDU profesorė – CLARIN ERIC asamblėjos prezidentė

Publikuota: 2016 m. balandžio 18 d. pirmadienis

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Humanitarinių mokslų fakulteto (HMF) Lietuvių kalbos katedros profesorė Rūta Petrauskaitė išrinkta Europos mokslinių tyrimų infrastruktūros konsorciumui priklausančios bendros kalbos išteklių ir technologijų tinklinės infrastruktūros CLARIN ERIC generalinės asamblėjos prezidente. Prezidentu renkamas nacionalinės institucijos atstovas CLARIN ERIC generalinėje asamblėjoje dvejų metų kadencijai.

„Man ši vieta reiškia balsavusių šalių narių pasitikėjimą ir įpareigojimą dar labiau konsoliduoti šios mokslinių tyrimų infrastruktūros bendruomenę, skatinti tarpvalstybinį bendradarbiavimą. Taip pat  dar labiau atverti sukauptus išteklius įvairių sričių tyrėjams, kuo daugiau jų įtraukiant į tolimesnę kalbos išteklių kaupimo ir kalbos technologijų kūrimo veiklą“, – mintimis apie naujas pareigas dalijosi VDU prof. habil dr. Rūta Petrauskaitė.

Šias pareigas prof. R. Petrauskaitė perims iš Vokietijos mokslo ir švietimo ministerijos atstovo Helge Kahler nuo gegužės 1 d.

CLARIN ERIC (angl. Common Language Resources and Technology Infrastructure Network, European Research Infrastructure Consortium) yra viena didžiausių mokslinių tyrimų infrastruktūrų ir didžiausia Europos humanitarinių ir socialinių mokslų (HSM) srityje. CLARIN ERIC teikia galimybes visų, ypač HSM, sričių Europos tyrėjams lengvai pasiekti įvairaus pobūdžio skaitmeninius tekstynus ir kalbos duomenų bankus, rankraštinius, garso bei vaizdo archyvus, nepriklausomai nuo to, kur jie yra ir šiuolaikiškomis informacinėmis technologijomis visapusiškai naudotis jais atliekant mokslinius tyrimus.

CLARIN ERIC vienija 17 narių. Lietuva ja tapo 2014 m. į ERIC įsijungus elektroninių lietuvių kalbos išteklių infrastruktūrai „E-lingua“ (CLARIN-LT).

R. Petrauskaitė yra habilituota humanitarinių mokslų daktarė, Lietuvos mokslo tarybos pirmininko pavaduotoja. Nuo 2008 m. R. Petrauskaitė vadovauja Lietuvos mokslo tarybos Humanitarinių ir socialinių mokslų komitetui (2013 m. pirmininke paskirta antrai kadencijai). R. Petrauskaitė atstovauja Lietuvos mokslo tarybai asociacijos „Mokslo Europa“ (angl. Science Europe) Mokslinių duomenų darbo grupėje, Europos bendradarbiavimo programos mokslo ir technologijų srityje COST Mokslo komitete, Europos mokslo ir inovacijų programos „Horizontas 2020“ komitetuose ir kitose tarptautinėse organizacijose mokslo politikos ir plėtros  klausimais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »