Vaikų raštingumo gerinimui – naujos lietuvių kalbos ir literatūros bendrosios ugdymo programos

Publikuota: 2015 m. liepos 10 d. penktadienis

Švietimo ir mokslo ministerijoje vyko Lietuvių kalbos pradinio ugdymo bei Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrųjų programų projektų pristatymas. Darbo grupė, sudaryta iš šalies mokslininkų ir mokytojų ekspertų, programų projektus ruošė nuo 2013 metų. Jais siekiama pagerinti bendrąjį vaikų raštingumo lygį ir brandos egzaminų rezultatus, sukurti lietuvių kalbos ugdymo programų dermę.

Naujajame Lietuvių kalbos pradinio ugdymo programos projekte mokinių ugdymosi pasiekimai ir vertinimo normos aprašomos pagal aiškią kalbos gebėjimų struktūrą, akcentuojamas aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ir vertybinių nuostatų ugdymas, pateikiama privaloma literatūra, o skaitymo turinio apimtyse nurodoma, kokią turinio dalį turėtų sudaryti skirtingo žanro tekstai.

Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo programos projekte orientuojamasi į sisteminį kalbos mokymą, aukštesnius skaitymo ir raštingumo pasiekimus, vertybinį ugydmą. Be to, konkrečiai apibrėžiama, ką turi mokėti 6, 8, 10 klases baigę mokiniai.

„Tyrimai rodo, kad vaikų raštingumas nepakankamas, visa kritika gula ant lituanistų pečių. Todėl svarbu, kad jūsų sunkus darbas duotų teigiamų rezultatų - mokytojai pasirengtų tinkamai dirbti pagal šias programas, o vaikai išmoktų taisyklingai rašyti, kritiškai mąstyti, ugdytųsi vertybines normas“, – pažymėjo švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Atlikus derinimo veiksmus, švietimo ir mokslo ministrė patvirtins programų projektus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »