Verslumas reikalingas visiems – ne tik verslininkams

Publikuota: 2015 m. spalio 29 d. ketvirtadienis

Kaip ir skaitmeninis raštingumas ar kalbų mokėjimas, verslumas šiandien yra aktualus visiems, o ne tik verslo, vadybos ir ekonomikos studentams. Norintiems sėkmingai įsidarbinti šiuolaikiniame pasaulyje, jau studijų metu reikėtų išugdyti geresnį verslumo suvokimą. Tam ir skirtas naujas tarptautinis projektas, kuriame su Ispanijos ir Lenkijos organizacijomis bendradarbiauja Vytauto Didžiojo universitetas (VDU).

Europos verslumo tyrimų fondas nustatė, kad dėstytojams vis dar trūksta žinių ir patirties, reikalingos studentų verslumo gebėjimų plėtojimui. Dauguma jų neturi aiškaus supratimo apie šiuos gebėjimus arba sieja juos tik su ekonomikos ir verslo studijomis. Projektas siekia sukurti priemones, kurios pagilintų skirtingų mokslo sričių dėstytojų žinias verslumo gebėjimų ugdyme ir leistų efektyviai integruoti verslumo ugdymą į įvairias studijų programas.

„Ko gero, čia ir laukia didžiausias iššūkis – pritraukti socialinių, menų, gamtos ir kitų mokslų sričių dėstytojus, sudominti juos galimybe ne tik patiems įgyti bazinių verslumo gebėjimų, bet ir juos ugdyti dėstomuose dalykuose“, – paaiškino VDU Edukologijos katedros vedėja, Projektinės veiklos tarnybos direktorė doc. dr. Lina Kaminskienė.

Naująjį „Erasmus+“ strateginės partnerystės projektą „Universiteto dėstytojų profesinis tobulėjimas siekiant gerinti studentų verslumo gebėjimus“ vykdo koordinatorius Liublino ekonomikos ir inovacijų universitetas (Lenkija) kartu su partneriais – VDU (Lietuva), Alavos prekybos ir pramonės rūmais (Ispanija) ir Žmogiškųjų išteklių plėtros organizacija (Ispanija).

Pasak projekte dalyvaujančio Pablo Almarazo, Alavos prekybos ir pramonės rūmų Mokymo ir konsultavimo vadovo, šiandieniniame pasaulyje verslumo suvokimą gilinti būtina visiems.  

„Svarbiausias universiteto vaidmuo yra drąsinti studentus būti kūrybiškais darbe ar versle, įjautrinti juos mąstymui apie realų pasaulį ir išvystyti versle itin naudingus įgūdžius – komandinį darbą, kūrybiškumą, problemų sprendimą. Svarbu suprasti, kad visa tai naudinga ne tik būsimiems verslininkams, o visiems“, – pabrėžė P. Almarazas.

Ispanas atkreipė dėmesį, kad net pati pradedančio verslininko (angl. entrepreneur) sąvoka yra platesnė, nei gali pasirodyti – tai nėra tik nepriklausomą naują verslą pradedantys žmonės. „Tai žmogus, kuris sugalvojo naują idėją ar verslą, iš kurio galima uždirbti, įskaitant ir atvejus, kai jau konkrečioje įmonėje dirbantis žmogus sugalvojo naują idėją, produktą ar procedūrą tos įmonės viduje. Šie žmonės nori pasiekti savo tikslus darydami kažką kitaip, nei įprasta“, – patikslino jis.

Pasakodamas apie projektui aktualius dalykus, kurių supratimą bus siekiama gerinti, P. Almarazas atskleidė, jog tarp didžiausių klaidų, kurias daro pradedantys verslininkai – nepakankamai ištirta verslo idėja ir ekonominiai, finansiniai, rinkodaros išteklių klausimai.

Daugybė verslininkų neklausia savęs – „Ar aš turiu klientą? Kas jis, kur jis, kaip jį pasiekti? Ar jis norės man tiek mokėti?“. Tai labai svarbūs klausimai, kurių neuždavus, rengiant verslo planą, dažniausiai patiriama nesėkmė. Kita dažna nesėkmės priežastis, anot P. Almarazo, yra nepakankama patirtis savo sektoriuje. Tuo tarpu sėkmės paslaptis – gebėjimas išsiskirti, būti kitoniškam, turėti naujų idėjų.

„Naujojo projekto misija – įtraukti skirtingų dalykų dėstytojus į verslumo gebėjimų mokymus Ispanijoje bei tarptautinėje komandoje su Liublino ekonomikos ir vadybos universiteto dėstytojais parengti septynis verslumo gebėjimus ugdančius scenarijus, kurie leis į dėstomą dalyką įtraukti temas, skirtas verslumo, kūrybiškumo, rizikos valdymo gebėjimų tobulinimui, naujų idėjų išgryninimui, organizacijų valdymo kompetencijų ugdymui“, – tvirtina doc. dr. Lina Kaminskienė.

Pasak docentės, planuojamų dėstytojų mokymų koncepcija bus grindžiama nuostata „mokymasis verslumui, bet ne apie verslumą“ (angl. learning not about entrepreneurship but for entrepreneurship).

Prie projekto įgyvendinimo aktyviai prisideda ir Vytauto Didžiojo universiteto Verslo praktikų centras, kuris studentų verslumą ugdo įvairiuose renginiuose ir projektuose, leidžiančiuose studentams išbandyti save praktikoje, užmezgant realų ryšį su verslininkais – „Entreprenerio akademijoje“, „Verslumo laboratorijose“, „Idėjų inkubatoriuje“.

Projekto rengėjai patirties semsis ne tik Europoje, bet ir Šiaurės Amerikoje –  verslumo ugdymo gerąsias praktikas žadama perimti išnagrinėjus atitinkamus pavyzdžius Ispanijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, JAV ir Kanadoje. Atlikus šią analizę, patirtis bus perkelta ir integruota į verslumo ugdymo modelį aukštojo mokslo sektoriuje.

Projekto konsorciumą sudaro 4 organizacijos iš trijų Europos šalių: projekto koordinatorius – Liublino ekonomikos ir inovacijų universitetas (Wyzsza Szkola Ekonomii i Innowacji w Lublinie), Lenkija; projekto partneriai: VDU, Lietuva; Alavos prekybos ir pramonės rūmai (Chamber of Commerce and Industry of Alava), Ispanija; ir Žmonių išteklių plėtros organizacija (Fondo Formación Euskadi S.L.L.), Ispanija.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »