Vienerius metus veikiančiose Aktyviosiose klasėse – geresni mokymosi rezultatai

Publikuota: 2014 m. kovo 26 d. trečiadienis

Prieš metus, 2013 m. kovo 21 d., Vilniaus Taikos progimnazijoje buvo atidaryta pirmoji Lietuvoje Aktyvioji klasė. Tarpusavyje derinant skaitmeninį mokomąjį turinį, specialią įrangą ir įprastus vadovėlius 5-6 klasių mokiniams pradėtos vesti gamtos ir žmogaus bei matematikos dalykų pamokos. Per metus Aktyviosios klasės sprendimas buvo įdiegtas 15-oje mokyklų visoje Lietuvoje. Šiemet planuojama įrengti dar 16 tokių klasių.

„Aktyvioji klasė buvo sukurta siekiant suteikti galimybę mokiniams bei mokytojams naudotis skaitmeniniu turiniu ir pažangiomis išmaniosiomis technologijomis. Mokytojams šiose klasėse yra paprasčiau dirbti, o mokiniai, galėdami pamokose naudotis naujausiomis technologijomis, būna aktyvesni. Šiandien Aktyviąja klase jau naudojasi 60 mokytojų ne tik Vilniuje ar Kaune, bet ir kituose šalies miestuose – Alytuje, Šilalėje bei Kalvarijoje. Mūsų projekte dalyvaujančius mokytojus konsultuojame, rengiame nemokamus technologinius bei metodinius mokymus. Naujos kartos mokymu domisi vis daugiau mokyklų, todėl šiemet Lietuvoje planuojame įrengti dar 16 Aktyviųjų klasių“, – pasakojo projektą vystančios leidybos įmonės „Šviesa“ vadovė Jurgita Nacevičienė.

Tokio pobūdžio kompleksinis Aktyviųjų klasių projektas Lietuvoje įgyvendinamas pirmą kartą. Projekte dalyvaujančiose mokyklose buvo įdiegtos mokymui ir mokymuisi skirtos interaktyvios priemonės, skaitmeninis turinys bei nuolat organizuojami specialūs mokymai pedagogams – visa tai sėkmingai padeda plėsti naujos kartos mokymo ir mokymosi sprendimus, didinti jų efektyvumą bei kurti inovatyvią ir patirtimi aktyviai besidalinančią mokytojų bendruomenę.

Pasak Aktyviojoje klasėje jau metus gamtos ir žmogaus dalyko pamokas vedančios Vilniaus Taikos progimnazijos mokytojos Rasos Žukauskienės, šioje klasėje besimokantys mokiniai tapo aktyvesni ir pamokų metu labiau sutelkia dėmesį.

„Pamokų Aktyviojoje klasėje metu mokiniams visuomet pateikiamos įdomios užduotys, todėl pamokos neprailgsta, visi lengviau išlaiko dėmesį. Tokias pamokas paprasta planuoti, nes užduotys parengtos iš anksto, o mokiniai jas sprendžia nuotoliniu būdu. Mokykloje įkūrus Aktyviąją klasę nudžiugino ir geresni kontrolinių darbų rezultatai – derinant įvairias mokymo priemones, mokiniai lengviau įsimena informaciją, greičiau sprendžia užduotis, daro mažiau klaidų“, − sakė R. Žukauskienė.

Aktyviosios klasės sprendimas, įdiegtas mokyklose, apima mokomąjį turinį (skaitmeninė mokytojo darbo aplinka „e.Šviesa“, skaitmeninių vadovėlių komplektai ir interaktyviosios pateiktys – matematikos bei gamtos ir žmogaus dalykai, metodinės rekomendacijos), įrangą (interaktyvios lentos, apklausos ir vertinimo sistemos, programinė įranga „ActivInspire“), mokymus ir specialistų konsultacijas mokytojams bei jiems sukurtą virtualią erdvę, kur galima būtų talpinti išteklius ir dalintis patirtimi.

Įdiegti sprendimai orientuoti į penktas-šeštas klases, kuriose dėstomi gamtos ir žmogaus, matematikos dalykai, tačiau pačia klase gali naudotis ir kitų sričių pedagogai. Taip pat šiuo metu jau yra paruošti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, 9-10 klasės matematikos, 9 klasės lietuvių kalbos, 7 klasės istorijos, 7 klasės fizikos ir 7-9 klasių biologijos interaktyviųjų pateikčių rinkiniai.

Išsamesnę informaciją apie Aktyviąsias klases galima rasti internete www.aktyviklase.lt.

Šaltinis:
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Nuo pirmos klasės – interaktyvios ir žaismingos pamokos

Naujais mokslo metais dar viena Lietuvos mokykla savo mokiniams ir mokytojams atvėrė „Aktyvios klasės“ duris. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »