Vilniaus universitetas mokykloms siūlys netradicinius mokymosi būdus

Publikuota: 2015 m. birželio 17 d. trečiadienis

Vilniaus universiteto Senato salėje bendrojo lavinimo įstaigoms įteiktos sutartys dėl ilgalaikio bendradarbiavimo vykdant „Intelektualios ateities mokyklos“ projektą. Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto (MII) Informatikos metodologijos skyrius, atkreipdamas dėmesį į individualius kiekvieno mokinio poreikius, sukurs jiems pritaikytą rekomendavimo sistemą ir asmenines mokymosi aplinkas.

Susitikime su mokyklų atstovais VU studijų prorektorė doc. Nijolė Radavičienė priminė, kad vienas svarbiausių universiteto strateginių prioritetų – stiprių pedagogų rengimas.

Sutarčių įgyvendinimo koordinatorius, MII Informatikos metodologijos skyriaus vyresnysis mokslo darbuotojas doc. Jevgenijus Kurilovas, analizuodamas dabartinę švietimo situaciją, pabrėžė, kad, taikant tik tradicinius mokymo(si) metodus, nepanaudojamas visas besimokančiųjų potencialas.

„Didžiausia problema yra tai, kad mokiniai skiriasi, tačiau jiems taikomas vienodas mokymo(si) turinys, vienodi mokymo(si) metodai, formuluojamos tos pačios užduotys. Yra mokinių, kuriems tai tinka, bet daugumai – ne. Ir ne todėl, kad jie kvailesni – jie tiesiog skirtingi. Švietimo sistema privalo visiems suteikti vienodas galimybes, kad kiekvienas mokytųsi pagal jam tinkamą scenarijų“, – apie mokymosi proceso personalizavimo svarbą kalbėjo jis. Pasak doc. J. Kurilovo, naudojant išmaniąsias technologijas, mokiniams įmanoma pritaikyti individualius mokymosi metodus nedidinant mokytojų krūvio ir skaičiaus.

MII Informatikos metodologijos skyriuje patvirtinta nauja tyrimų tema 2015–2019 metams „Išmaniųjų technologijų taikymo mokymui, mokymuisi ir kultūrinei terpei tyrimai“. Ji apima edukacinių paslaugų tobulinimo, elektroninių mokymosi aplinkų personalizavimo, mobiliojo mokymo ir mokymosi palaikymo, semantinio saityno paslaugų diegimo, kompiuterių programų ir mobiliųjų programėlių pritaikymo kultūrinei terpei ir jų išbandymo mokyklose klausimus.

Tam, kad išsikelti tikslai būtų vykdomi sklandžiai ir kokybiškai, bus įkurta bendra švietimo ekspertų ir mokslininkų darbo grupė. „Prašysime jūsų pildyti mūsų parengtus klausimynus, dalyvauti apklausose, pateikti ataskaitas. Reaguodami į jūsų išsakytą kritiką, pastabas ir klausimus, savo tyrimus kreipsime viena ar kita linkme“, – mokyklų atstovams sakė doc. J. Kurilovas.

Bendradarbiavimo sutartis su VU pasirašė Klaipėdos Simono Dacho progimnazija, Jonavos Jeronimo Ralio gimnazija, Šiaulių Didždvario gimnazija, Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykla-daugiafunkcis centras, Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla, Klaipėdos Gedminų progimnazija, Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija, Kauno „Varpelio“ pradinė mokykla, Vilniaus „Vyturio“ pradinė mokykla, Palangos pradinė mokykla, Vilniaus Gabijos gimnazija, Utenos Krašuonos progimnazija, Vilniaus „Ryto“ progimnazija, Panevėžio Juozo Miltinio gimnazija, Kėdainių Šviesioji gimnazija ir Tauragės Martyno Mažvydo progimnazija.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »