Lietuvio sukurta mobilioji programėlė „Helmut“ padeda skaitmenizuoti nuotraukų negatyvus

Publikuota: 2013 m. balandžio 25 d. ketvirtadienis

Lietuvio fotografo ir programuotojo Kosto Rutkausko sukurta mobilioji programėlė „Helmut“ leidžia lengvai ir greitai skaitmenizuoti senų nuotraukų negatyvus. Vos prieš kelias dienas išleista aplikacija jau spėjo sulaukti didžiulio „Android“ išmaniųjų telefonų naudotojų susidomėjimo.

Programėlės paskirtis – fotojuostoje užfiksuotus vaizdus paversti skaitmeninėmis nuotraukomis. Norint tai atlikti tereikia telefono ir šviesos šaltinio. Programėlės kūrėjų teigimu, jų tikslas buvo sukurti fotonegatyvų skaitmenizavimo sprendimą, kuriam užtektų tik išmaniojo telefono ir elementarios (pageidautinai paties pasidaryto) švieslentės, o kokybė atitiktų de facto kokybinius reikalavimus publikuojant nuotraukas internete.

Naudotis programėle palyginti paprasta: fotojuostą reikia padėti ant šviečiančio paviršiaus – tam gali tikti ir šviečiantis telefono, kompiuterio ar planšetės ekranas, arba tiesiog saulėtą dieną ją galima priglausti prie lango. Svarbiausia, kad juosta būtų apšviesta tolygiai.

Telefonas atlieka vaizdo skenavimo funkciją: nufotografavus apšviestą negatyvą ši programėlė leis vaizdą apkirpti ir atlikti pagrindinius redagavimo veiksmus (pvz., pakoreguoti šviesumą, kontrastą, spalvų balansą, sodrumą, ryškumą). Gautą rezultatą galima ne tik išsaugoti, bet ir tiesiogiai pasidalinti „Facebook“, „Flickr“ ar „Dropbox“ sistemose.

Skirtingai nuo panašių komercinių sprendimų (pvz. „LomoScanner“), „Helmut“ orientuojamasi ne į visiškai automatizuotą konvertavimą (kuris realybėje retai kada veikia tinkamai), o į pilnai valdomą procesą. „Kadangi pats skenuoju juostas jau penketą metų, išbandžiau daug tiek prastų, tiek labai gerų (būgninių) juostų skenerių, atitinkamai ir jų programinę irangą. Žinojau, ko labiausiai reikia, norint kompensuoti dėl įvairių juostų tipų ir šviesos atsirandančius iškraipymus, norint išgauti geriausias spalvas. Žinojau, ką reikia automatizuoti, o ką kiekviename kadre reikia leisti pilnai tvarkyti pačiam fotografui. Visas tas žinias ir panaudojome kurdami šį produktą“, – komentuoja programėlės autorius.

Beje, K. Rutkauskas techninius projekto ypatumus mums mielai paaiškino plačiau: „Galbūt todėl paprastam vartotojui iš pradžių app'sas gali pasirodyti ne toks paprastas (arba atvirkščiai – primityvus; juk daug kas sako (net nebandę) – prainvertuok spalvas ir gausis tas pats; kaip fotografas aš būčiau labai laimingas jei taip butu tiesa...). Aš ir pats tą praėjau, pradėjęs užsiimti fotojuostų skenavimu. Tačiau įvaldžius klasikinius (ir pvz. “Photoshop'e„ randamus) įrankius (kurių analogai mūsų pačių numatyti nuo nulio “Helmut'e„), kaip kad “Color Levels„, “UnSharp Mask„, arba “Color Balance„, rezultatai gaunami tikrai labai geri. Aš asmeniskai džiaugiuosi tuo, ką pavyko sukurti su kolega Maksimu. Ir čia dar nėra projekto pabaiga. Mes dirbame kartu su industriniais dizaineriais is Berlyno prie “atvirojo–kodo" lightboxo, t.y. savomis jėgomis pagaminamos švieslentės projekto, kuris būtų konstruojamas iš paties žmogaus pasirinktų medžiagų, arba skaitmenines brėžinių versijas būtų galima siųsti į kokią nors 3D komponentų spausdinimu užsiimančią įmonę, kuri galimai tokį įrenginį pagamintų pigiau, lyginant su komerciniais analogais. Mes patys gyvename Danijoje ir čia tokias paslaugas teikia ne viena įmonė; tikėtina, jog artimiausioje ateityje ši rinka atsiras ir Lietuvoje".

K. Rutkauskas teigia, kad naudojant aukštos klasės telefonus rezultatai būna labai geri. Išbandyti ir įvertinti nemokamą programėlę galite ją atsisiuntę iš „Google Play“.

 

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Dar daugiau „Samsung“ įrenginių bus galima suderinti su „Galaxy Gear“

„Samsung Electronics“ pranešė apie operacinės sistemos „Android 4.3“ („Jelly Bean“) atnaujinimą, leidžiantį išmanųjį laikrodį „Galaxy Gear“ naudoti ne tik su „Galaxy Note 3“, bet ir su „Galaxy S4“, „Galaxy S 3“ bei „Galaxy Note 2“ išmaniaisiais telefonais. skaityti »

Mobilioji euro programėlė jau sulaukė daugiau nei 10 tūkstančių atsisiuntimų

Gyventojai valiutos keitimo vietų ieško bei kainas perskaičiuoja pasitelkę ir mobiliąsias programėles. skaityti »

„Microsoft“ išleido „Android“ sistemai skirtas programas „World“, „Exel“ ir „Power Point“

Kompanija „Microsoft“ internetinėje parduotuvėje „Google Play“ pateikė pirmines populiarių biuro programų „Word“, „Excel“ ir „Power Point“ sistemai „Android“ versijas skaityti »

Tobulinant „Windows 10“, į pagalbą pasitelkiami naudotojai

„Windows 10“ – pirmoji operacinė sistema pasaulyje, kurioje veikia kompanijos „Microsoft“ sukurtas atgalinio ryšio su naudotojais mechanizmas. skaityti »

Nuo sausio 1 d. bankroto administratorius įmonėms atrenka kompiuterinė programa

Nuo 2015 m. sausio 1 dienos bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių administratoriai atrenkami naudojantis kompiuterine programa. Programa užtikrins skaidrumą ir nešališkumą skiriant administratorių įmonei ir palengvins teismų darbą. skaityti »

„Microsoft“ kuria naują naršyklę

Korporacija „Microsoft“ kuria naują naršyklę. Darbinis jos pavadinimas „Spartan“. skaityti »

Keliaukime po Vilnių „išmaniai“

Nuo šiol Lietuvos gyventojai ir užsienio svečiai Vilniaus, Trakų bei Kernavės turistines traukos vietoves galės pažinti naudodamiesi mobiliąja programa išmaniesiems telefonams. skaityti »

Euras – jau ir mobiliosiose programėlėse

Geriau susipažinti su euru ir praktiniais jo įvedimo aspektais leis mobiliosios programėlės, pelniusios prizus Finansų ministerijos skelbtame konkurse „Mobilusis euro gidas“. skaityti »

Lietuvių sukurtas žaidimas – rekomenduojamų „Windows 8“ programų sąraše

Spalio mėnesio pabaigoje lietuvių studijos „Nordcurrent“ išleistas žaidimas „Happy Chef 2“ pateko į JAV vartotojams skirtos „Windows“ parduotuvės rekomenduojamų žaidimų sąrašą. skaityti »

10 naudingiausių mobiliųjų programėlių mokiniams ir mokytojams

Išmanieji telefonai, kompiuteriai ar planšetės tapo neatsiejamais šiandieninių vaikų gyvenimo palydovais. Technologijų pasaulio čiabuviais vadinamą jaunąją kartą vis sunkiau sudominti tradicinėmis mokymo priemonėmis – spalvoti ekranai mokinius masina labiau nei kreida ir lenta. skaityti »

Kūrybinių dirbtuvių „App Camp“ dalyviai pirmąkart kurs kultūros paveldo programėles

Skatindami programėlių kūrėjus papildyti kultūros rinką inovatyviais produktais, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto (VU KF) mokslininkai skelbia kultūros sekciją didžiausiose Baltijos ir Šiaurės Europos mobiliųjų programėlių dirbtuvėse „App Camp 2014“. skaityti »