Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Publikuota: 2017 m. spalio 3 d. antradienis

Spalio 6 d. Socialinių mokslų kolegijoje Vilniuje pirmą kartą rengiamas naujo formato renginys augančiam verslui – „InnoBoost“.

Atliktas tyrimas parodė, kad smulkus verslas nežino apie inovacijas

Valdymo inovacijų agentūra šiais metai atliko smulkių įmonių apklausą didžiuosiuose Lietuvos miestuose. 160 smulkių įmonių apklausa parodė, kad 35,6 proc. smulkaus verslo įmonių nėra girdėję apie konkrečias inovacijų priemones, tinkančius jų verslui. Dar 14 proc. tuo visai nesidomi. 53 proc. mano, kad inovacijų kūrimas arba neaktualus jų verslui arba jie šiuo metu nežino, kaip ir kokias inovacijas galėtų sukurti. 73 proc. apklaustųjų nėra girdėję apie Lietuvos inovacijų kūrimo programą „Sumani Specializacija“ #Sumani2020.

Agentūros vadovė Ieva Adomaitytė-Subačienė teigia: „InnoBoost“ sumanėm kai pas mus atėjo privataus vaikų žaidimų kambario savininkė ir paklausė, kaip man išgyventi, jeigu mūsų rajone atsidarė trečias žaidimų kambarys ir visi vienodi. Tada pagalvojom: taškas, reikia kažką daryti. Reikia grąžinti inovacijas į realybę“.

Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Inovacijos yra nuolat siejamos su lazeriais, robotika, kosmoso technologijomis. Tačiau smulkus verslas, kuris siuva, kepa ir taiso batus ir verda kavą sudaro 92 proc. ekonomikos. Neinovuodamos įmonės įsisuka į užburtą ratą: neturėdamos lėšų investuoti į naujoves ir idėjas, neuždirba papildomų pajamų, neturėdamos pajamų, negali investuoti. Svarbu suprasti, kad inovacijos gali būti visokios: nuo vadybos iki marketingo, ar logistikos.

Galima inovuoti kuriant kitokią reklamą. Kurti istorijas ir emocinį ryšį su klientu: kaip gimė tokia verslo idėja, ilgai buvo kurti unikalūs receptai, o produktai yra perkami iš smulkiųjų ūkininkų, kuriems dažnai šis verslas yra vienintelis pragyvenimo šaltinis. Tai vadinama „storytelling“ marketingu. Prekių ženklų reputacijos ir komunikacijos specialistas bei vienas iš Verslo dirbtuvių moderatorių Tomas Kirša, teigia, kad bet koks smulkus verslas turėtų didžiuotis savo verslu ir apie tai pasakoti.

„Man nuoširdžiai gaila, kad Lietuvoje vis dar tik didžiųjų įmonių atstovai didžiuojasi kuriamais verslais ir jų pasiekimais, kai daugeliui vartotojų vienas iš esminių pasirinkimą lemiančių faktorių – visgi emocinis, o ne vien paremtas skaičiais. Juk pirkėjai mieliau piniginę atvėrę ūkininkui, ar amatininkui, pasakojančiam apie save, kaip jis užaugino, ar sukūrė siūlomą prekę. Sakysite jis turi gamtos dovaną – iškalbą? O gal jis tiesiog nebesistengia lygintis į brangiai kainuojančias kitų prekių ženklų komunikacijos strategijas ir ieško jam priimtinų sprendimų“. T. Kiršos teigimu „storytelling“ tipo marketingo sėkmės raktas – tinkamai parinktas komunikacijos stilius ir jokių „aukštų materijų“ tipo minčių.

MITA pataria nuo ko pradėti

Iš esmės inovacijos nėra nieko stebuklingo, tai tik būdas daryti tuos pačius dalykus kitaip. Atrodytų to reikia bet kokiam verslui norint išlikti konkurencingu. Jos gimsta ne tik slėniuose ir verslo inkubatoriuose, bet ir mažame versle. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius Kęstutis Šetkus pastebi, kad „paaiškinti smulkiajam ir vidutiniam verslui, kas tai yra inovacijas, galima labai paprastai. Inovacijos – tai iš esmės produktų ar paslaugų patobulinimai, naujovių taikymas, todėl inovacijas gali tiek kurti, tiek diegti savo veikloje kiekviena įmonė. Pradėti galima nuo Inovacinių čekių priemonės – tai pirmas žingsnis, norintiems užmegzti pirminį kontaktą su mokslu, atlikti tyrimus, kurti kažką naujo pagrindžiant naujausiomis mokslo žiniomis.“

MITA prisijungia prie „InnoBoost“ iniciatyvos ir kviečia kuriančius ar tik planuojančius kurti verslą jau spalio 6 d. praleisti Verslo dirbtuvėse „InnoBoost’17“.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

SMK organizuoja jaunimo kūrybos festivalį „Galiu kurti prie jūros“

Liepos 11–13 dienomis Klaipėdoje pirmą kartą organizuojamas jaunimo kūrybiškumą skatinantis trijų dienų festivalis „Galiu kurti prie jūros“. Festivalis yra nemokamas, skirtas 14-25 metų jaunimui, ieškančiam prasmingos ir kūrybiškos veiklos. skaityti »

„Penki“ ir GOODLIFE kviečia į nemokamą treniruotę Verkių regioniniame parke (2)

Šviesolaidinis tinklas „Penki“ ir sporto bei laisvalaikio klubas GOODLIFE kviečia į antrą nemokamą funkcinę treniruotę. Susitikime rugpjūčio 23 d. (ketvirtadienį) 19.30 val. Verkių regioniniame parke. skaityti »

Lietuvių kalbos kultūros metams paminėti – tarptautinė mokslinė konferencija Seime

Lapkričio 10 d., penktadienį, 9 val. Konferencijų salėje (Seimo III r.) rengiama tarptautinė konferencija „Kalbos, kultūros ir švietimo politika: sąveika ir sankirtos“, skirta Lietuvių kalbos kultūros metams paminėti. skaityti »

Inovacijų savaitės renginiai – nuo konferencijų iki lankymosi automobilių gamykloje

Septyniuose Lietuvos miestuose vyks konferencijos, diskusijos, praktiniai seminarai, pažintiniai turai po inovatyvias įmones, gamyklas ar mokslines laboratorijas. skaityti »

Maskvoje vyks kasmetinis tarptautinis bankinės ir mažmeninės prekybos įrangos forumas

Spalio 4–5 dienomis Maskvoje 9-ąjį kartą rengiamas tarptautinis „PLUS“ forumas tema „Bankinė savitarnos ir mažmeninės prekybos įranga 2017“. skaityti »

Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Apklausa parodė, kad 35,6 proc. smulkaus verslo įmonių nėra girdėję apie konkrečias inovacijų priemones, tinkančius jų verslui. skaityti »

Mūsų pareiga sukurti bendrų vertybių rinkinį politiniams sprendimams priimti

Lietuvoje lankysis prof. Klausas Schwabas, pasauliui žinomas kaip „Davoso forumo“ sumanytojas, įkūrėjas ir vadovas. skaityti »

Europos kalbų dieną Lietuvoje skambės poezija

Rugsėjo 26-oji – Europos kalbų diena. Šią dieną įvairiuose Lietuvos miestuose daugybe kalbų prabils lietuvių poetų eilėraščiai. skaityti »

„Rinkis priekę lietuvišką“ šiemet nustebins net pačius išrankiausius

Nuo debatų aktualia tema, verslo inovacijų, skonio ar mados naujienų, iki pirmosios Lietuvoje šokolado meninių fotografijų ekspozicijos – visa tai laukia parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“. skaityti »

Kaip filologai galėtų padėti informatikams?

Lietuvių kalbos institute vyks tarptautinė mokslinė Jono Jablonskio konferencija „Skaitmeniniai kalbos ištekliai, jų plėtros kryptys ir panaudos galimybės“, atversianti kalbos kelio į informacinių technologijų pasaulį problemas ir ateitį. skaityti »

„TEDxISM“ konferencijoje – netikėti klausimai apie ateitį

„Nesitikėk to, ko tikiesi“ – tokiu intriguojančiu šūkiu šiemet siekia suvilioti dalyvius idėjų konferencija „TEDxISM“. skaityti »