Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Publikuota: 2017 m. spalio 3 d. antradienis

Spalio 6 d. Socialinių mokslų kolegijoje Vilniuje pirmą kartą rengiamas naujo formato renginys augančiam verslui – „InnoBoost“.

Atliktas tyrimas parodė, kad smulkus verslas nežino apie inovacijas

Valdymo inovacijų agentūra šiais metai atliko smulkių įmonių apklausą didžiuosiuose Lietuvos miestuose. 160 smulkių įmonių apklausa parodė, kad 35,6 proc. smulkaus verslo įmonių nėra girdėję apie konkrečias inovacijų priemones, tinkančius jų verslui. Dar 14 proc. tuo visai nesidomi. 53 proc. mano, kad inovacijų kūrimas arba neaktualus jų verslui arba jie šiuo metu nežino, kaip ir kokias inovacijas galėtų sukurti. 73 proc. apklaustųjų nėra girdėję apie Lietuvos inovacijų kūrimo programą „Sumani Specializacija“ #Sumani2020.

Agentūros vadovė Ieva Adomaitytė-Subačienė teigia: „InnoBoost“ sumanėm kai pas mus atėjo privataus vaikų žaidimų kambario savininkė ir paklausė, kaip man išgyventi, jeigu mūsų rajone atsidarė trečias žaidimų kambarys ir visi vienodi. Tada pagalvojom: taškas, reikia kažką daryti. Reikia grąžinti inovacijas į realybę“.

Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Inovacijos yra nuolat siejamos su lazeriais, robotika, kosmoso technologijomis. Tačiau smulkus verslas, kuris siuva, kepa ir taiso batus ir verda kavą sudaro 92 proc. ekonomikos. Neinovuodamos įmonės įsisuka į užburtą ratą: neturėdamos lėšų investuoti į naujoves ir idėjas, neuždirba papildomų pajamų, neturėdamos pajamų, negali investuoti. Svarbu suprasti, kad inovacijos gali būti visokios: nuo vadybos iki marketingo, ar logistikos.

Galima inovuoti kuriant kitokią reklamą. Kurti istorijas ir emocinį ryšį su klientu: kaip gimė tokia verslo idėja, ilgai buvo kurti unikalūs receptai, o produktai yra perkami iš smulkiųjų ūkininkų, kuriems dažnai šis verslas yra vienintelis pragyvenimo šaltinis. Tai vadinama „storytelling“ marketingu. Prekių ženklų reputacijos ir komunikacijos specialistas bei vienas iš Verslo dirbtuvių moderatorių Tomas Kirša, teigia, kad bet koks smulkus verslas turėtų didžiuotis savo verslu ir apie tai pasakoti.

„Man nuoširdžiai gaila, kad Lietuvoje vis dar tik didžiųjų įmonių atstovai didžiuojasi kuriamais verslais ir jų pasiekimais, kai daugeliui vartotojų vienas iš esminių pasirinkimą lemiančių faktorių – visgi emocinis, o ne vien paremtas skaičiais. Juk pirkėjai mieliau piniginę atvėrę ūkininkui, ar amatininkui, pasakojančiam apie save, kaip jis užaugino, ar sukūrė siūlomą prekę. Sakysite jis turi gamtos dovaną – iškalbą? O gal jis tiesiog nebesistengia lygintis į brangiai kainuojančias kitų prekių ženklų komunikacijos strategijas ir ieško jam priimtinų sprendimų“. T. Kiršos teigimu „storytelling“ tipo marketingo sėkmės raktas – tinkamai parinktas komunikacijos stilius ir jokių „aukštų materijų“ tipo minčių.

MITA pataria nuo ko pradėti

Iš esmės inovacijos nėra nieko stebuklingo, tai tik būdas daryti tuos pačius dalykus kitaip. Atrodytų to reikia bet kokiam verslui norint išlikti konkurencingu. Jos gimsta ne tik slėniuose ir verslo inkubatoriuose, bet ir mažame versle. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius Kęstutis Šetkus pastebi, kad „paaiškinti smulkiajam ir vidutiniam verslui, kas tai yra inovacijas, galima labai paprastai. Inovacijos – tai iš esmės produktų ar paslaugų patobulinimai, naujovių taikymas, todėl inovacijas gali tiek kurti, tiek diegti savo veikloje kiekviena įmonė. Pradėti galima nuo Inovacinių čekių priemonės – tai pirmas žingsnis, norintiems užmegzti pirminį kontaktą su mokslu, atlikti tyrimus, kurti kažką naujo pagrindžiant naujausiomis mokslo žiniomis.“

MITA prisijungia prie „InnoBoost“ iniciatyvos ir kviečia kuriančius ar tik planuojančius kurti verslą jau spalio 6 d. praleisti Verslo dirbtuvėse „InnoBoost’17“.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

SMK organizuoja jaunimo kūrybos festivalį „Galiu kurti prie jūros“

Liepos 11–13 dienomis Klaipėdoje pirmą kartą organizuojamas jaunimo kūrybiškumą skatinantis trijų dienų festivalis „Galiu kurti prie jūros“. Festivalis yra nemokamas, skirtas 14-25 metų jaunimui, ieškančiam prasmingos ir kūrybiškos veiklos. skaityti »

Siekdama spartinti inovacijas „Visa“ atveria savo platformą startuoliams

Rugsėjo 25-27 dienomis finansinių technologijų kūrėjai yra kviečiami dalyvauti renginyje „Hack the Money“. skaityti »

Trečiasis Vilniaus inovacijų forumas: nuo svečių iš NASA iki atviro inovacijų maršruto vilniečiams

Forume „Innovation Drift“ didelis dėmesys bus skiriamas kibernetiniam saugumui, potencialiems technologijų keliamiems pavojams, robotikai, transportui, kosminėms ir nanodalelių technologijoms, išmaniems miestams. skaityti »

Baltijos kelio 28-osioms metinėms paminėti – paroda ir koncertas

LR Seimo rūmuose eksponuojama fotografijų paroda „Bunda jau Baltija“. skaityti »

Lietuvos paviljonas parodoje „EXPO 2017“ – svarbių tarptautinių susitikimų vieta

Lietuvos paviljonas yra tarp dešimties populiariausių tarptautinės parodos „EXPO 2017“, kuri šiuo metu vyksta Kazachstano sostinėje Astanoje, paviljonų. skaityti »

SMK organizuoja jaunimo kūrybos festivalį „Galiu kurti prie jūros“

Liepos 11–13 dienomis Klaipėdoje pirmą kartą organizuojamas jaunimo kūrybiškumą skatinantis trijų dienų festivalis „Galiu kurti prie jūros“. Festivalis yra nemokamas, skirtas 14-25 metų jaunimui, ieškančiam prasmingos ir kūrybiškos veiklos. skaityti »

VU biblioteka kviečia į parodą „Keliaujanti Lietuva“

Vilniaus universiteto biblioteka pasitinka vasarą, pristatydama teminę parodą „Keliaujanti Lietuva“. skaityti »

Parodoje „EXPO 2017“ – Nacionalinė Lietuvos diena

Kazachstano sostinėje Astanoje nuo birželio 10 d. vyksta pasaulinė paroda „EXPO 2017“. Joninių išvakarės, birželio 23-ioji, parodoje paskelbta Lietuvos nacionaline diena. skaityti »

8-asis „Hacker Games“: nuo uodų naikinimo aparato iki išmaniųjų technologijų akliesiems

Visą savaitgalį kūrybiškiausi programinės, techninės įrangos ir žaidimų kūrėjai varžėsi 8-ajame VGTU „LinkMenų fabrike“ vykusiame hakatone „Hacker Games“. skaityti »

LR Ūkio ministras dalyvauja gyvybės mokslų forume „BIO International Convention 2017“ JAV

Birželio 18–23 d. ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius kartu su verslo ir mokslo delegacija bei VšĮ „Versli Lietuva“ atstovais su darbo vizitu lankosi Jungtinėse Amerikos Valstijose. skaityti »

„Hacker Games“ hakatono dalyviams talkins profesionalūs mentoriai

Birželio 15 d. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) „LinkMenų fabrike“ startuos aštuntasis hakatonas „Hacker Games“. skaityti »