Apklausa parodė, kad 35,6 proc. smulkaus verslo įmonių nėra girdėję apie konkrečias inovacijų priemones, tinkančius jų verslui.
Spalio 6 d. Socialinių mokslų kolegijoje Vilniuje pirmą kartą rengiamas naujo formato renginys augančiam verslui – „InnoBoost“.
Atliktas tyrimas parodė, kad smulkus verslas nežino apie inovacijas
Valdymo inovacijų agentūra šiais metai atliko smulkių įmonių apklausą didžiuosiuose Lietuvos miestuose. 160 smulkių įmonių apklausa parodė, kad 35,6 proc. smulkaus verslo įmonių nėra girdėję apie konkrečias inovacijų priemones, tinkančius jų verslui. Dar 14 proc. tuo visai nesidomi. 53 proc. mano, kad inovacijų kūrimas arba neaktualus jų verslui arba jie šiuo metu nežino, kaip ir kokias inovacijas galėtų sukurti. 73 proc. apklaustųjų nėra girdėję apie Lietuvos inovacijų kūrimo programą „Sumani Specializacija“ #Sumani2020.
Agentūros vadovė Ieva Adomaitytė-Subačienė teigia: „InnoBoost“ sumanėm kai pas mus atėjo privataus vaikų žaidimų kambario savininkė ir paklausė, kaip man išgyventi, jeigu mūsų rajone atsidarė trečias žaidimų kambarys ir visi vienodi. Tada pagalvojom: taškas, reikia kažką daryti. Reikia grąžinti inovacijas į realybę“.
Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?
Inovacijos yra nuolat siejamos su lazeriais, robotika, kosmoso technologijomis. Tačiau smulkus verslas, kuris siuva, kepa ir taiso batus ir verda kavą sudaro 92 proc. ekonomikos. Neinovuodamos įmonės įsisuka į užburtą ratą: neturėdamos lėšų investuoti į naujoves ir idėjas, neuždirba papildomų pajamų, neturėdamos pajamų, negali investuoti. Svarbu suprasti, kad inovacijos gali būti visokios: nuo vadybos iki marketingo, ar logistikos.
Galima inovuoti kuriant kitokią reklamą. Kurti istorijas ir emocinį ryšį su klientu: kaip gimė tokia verslo idėja, ilgai buvo kurti unikalūs receptai, o produktai yra perkami iš smulkiųjų ūkininkų, kuriems dažnai šis verslas yra vienintelis pragyvenimo šaltinis. Tai vadinama „storytelling“ marketingu. Prekių ženklų reputacijos ir komunikacijos specialistas bei vienas iš Verslo dirbtuvių moderatorių Tomas Kirša, teigia, kad bet koks smulkus verslas turėtų didžiuotis savo verslu ir apie tai pasakoti.
„Man nuoširdžiai gaila, kad Lietuvoje vis dar tik didžiųjų įmonių atstovai didžiuojasi kuriamais verslais ir jų pasiekimais, kai daugeliui vartotojų vienas iš esminių pasirinkimą lemiančių faktorių – visgi emocinis, o ne vien paremtas skaičiais. Juk pirkėjai mieliau piniginę atvėrę ūkininkui, ar amatininkui, pasakojančiam apie save, kaip jis užaugino, ar sukūrė siūlomą prekę. Sakysite jis turi gamtos dovaną – iškalbą? O gal jis tiesiog nebesistengia lygintis į brangiai kainuojančias kitų prekių ženklų komunikacijos strategijas ir ieško jam priimtinų sprendimų“. T. Kiršos teigimu „storytelling“ tipo marketingo sėkmės raktas – tinkamai parinktas komunikacijos stilius ir jokių „aukštų materijų“ tipo minčių.
MITA pataria nuo ko pradėti
Iš esmės inovacijos nėra nieko stebuklingo, tai tik būdas daryti tuos pačius dalykus kitaip. Atrodytų to reikia bet kokiam verslui norint išlikti konkurencingu. Jos gimsta ne tik slėniuose ir verslo inkubatoriuose, bet ir mažame versle. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius Kęstutis Šetkus pastebi, kad „paaiškinti smulkiajam ir vidutiniam verslui, kas tai yra inovacijas, galima labai paprastai. Inovacijos – tai iš esmės produktų ar paslaugų patobulinimai, naujovių taikymas, todėl inovacijas gali tiek kurti, tiek diegti savo veikloje kiekviena įmonė. Pradėti galima nuo Inovacinių čekių priemonės – tai pirmas žingsnis, norintiems užmegzti pirminį kontaktą su mokslu, atlikti tyrimus, kurti kažką naujo pagrindžiant naujausiomis mokslo žiniomis.“
MITA prisijungia prie „InnoBoost“ iniciatyvos ir kviečia kuriančius ar tik planuojančius kurti verslą jau spalio 6 d. praleisti Verslo dirbtuvėse „InnoBoost’17“.