Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Publikuota: 2017 m. spalio 3 d. antradienis

Spalio 6 d. Socialinių mokslų kolegijoje Vilniuje pirmą kartą rengiamas naujo formato renginys augančiam verslui – „InnoBoost“.

Atliktas tyrimas parodė, kad smulkus verslas nežino apie inovacijas

Valdymo inovacijų agentūra šiais metai atliko smulkių įmonių apklausą didžiuosiuose Lietuvos miestuose. 160 smulkių įmonių apklausa parodė, kad 35,6 proc. smulkaus verslo įmonių nėra girdėję apie konkrečias inovacijų priemones, tinkančius jų verslui. Dar 14 proc. tuo visai nesidomi. 53 proc. mano, kad inovacijų kūrimas arba neaktualus jų verslui arba jie šiuo metu nežino, kaip ir kokias inovacijas galėtų sukurti. 73 proc. apklaustųjų nėra girdėję apie Lietuvos inovacijų kūrimo programą „Sumani Specializacija“ #Sumani2020.

Agentūros vadovė Ieva Adomaitytė-Subačienė teigia: „InnoBoost“ sumanėm kai pas mus atėjo privataus vaikų žaidimų kambario savininkė ir paklausė, kaip man išgyventi, jeigu mūsų rajone atsidarė trečias žaidimų kambarys ir visi vienodi. Tada pagalvojom: taškas, reikia kažką daryti. Reikia grąžinti inovacijas į realybę“.

Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Inovacijos yra nuolat siejamos su lazeriais, robotika, kosmoso technologijomis. Tačiau smulkus verslas, kuris siuva, kepa ir taiso batus ir verda kavą sudaro 92 proc. ekonomikos. Neinovuodamos įmonės įsisuka į užburtą ratą: neturėdamos lėšų investuoti į naujoves ir idėjas, neuždirba papildomų pajamų, neturėdamos pajamų, negali investuoti. Svarbu suprasti, kad inovacijos gali būti visokios: nuo vadybos iki marketingo, ar logistikos.

Galima inovuoti kuriant kitokią reklamą. Kurti istorijas ir emocinį ryšį su klientu: kaip gimė tokia verslo idėja, ilgai buvo kurti unikalūs receptai, o produktai yra perkami iš smulkiųjų ūkininkų, kuriems dažnai šis verslas yra vienintelis pragyvenimo šaltinis. Tai vadinama „storytelling“ marketingu. Prekių ženklų reputacijos ir komunikacijos specialistas bei vienas iš Verslo dirbtuvių moderatorių Tomas Kirša, teigia, kad bet koks smulkus verslas turėtų didžiuotis savo verslu ir apie tai pasakoti.

„Man nuoširdžiai gaila, kad Lietuvoje vis dar tik didžiųjų įmonių atstovai didžiuojasi kuriamais verslais ir jų pasiekimais, kai daugeliui vartotojų vienas iš esminių pasirinkimą lemiančių faktorių – visgi emocinis, o ne vien paremtas skaičiais. Juk pirkėjai mieliau piniginę atvėrę ūkininkui, ar amatininkui, pasakojančiam apie save, kaip jis užaugino, ar sukūrė siūlomą prekę. Sakysite jis turi gamtos dovaną – iškalbą? O gal jis tiesiog nebesistengia lygintis į brangiai kainuojančias kitų prekių ženklų komunikacijos strategijas ir ieško jam priimtinų sprendimų“. T. Kiršos teigimu „storytelling“ tipo marketingo sėkmės raktas – tinkamai parinktas komunikacijos stilius ir jokių „aukštų materijų“ tipo minčių.

MITA pataria nuo ko pradėti

Iš esmės inovacijos nėra nieko stebuklingo, tai tik būdas daryti tuos pačius dalykus kitaip. Atrodytų to reikia bet kokiam verslui norint išlikti konkurencingu. Jos gimsta ne tik slėniuose ir verslo inkubatoriuose, bet ir mažame versle. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius Kęstutis Šetkus pastebi, kad „paaiškinti smulkiajam ir vidutiniam verslui, kas tai yra inovacijas, galima labai paprastai. Inovacijos – tai iš esmės produktų ar paslaugų patobulinimai, naujovių taikymas, todėl inovacijas gali tiek kurti, tiek diegti savo veikloje kiekviena įmonė. Pradėti galima nuo Inovacinių čekių priemonės – tai pirmas žingsnis, norintiems užmegzti pirminį kontaktą su mokslu, atlikti tyrimus, kurti kažką naujo pagrindžiant naujausiomis mokslo žiniomis.“

MITA prisijungia prie „InnoBoost“ iniciatyvos ir kviečia kuriančius ar tik planuojančius kurti verslą jau spalio 6 d. praleisti Verslo dirbtuvėse „InnoBoost’17“.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Bankai kviečia į finansinio švietimo renginius

Kovo 27 d. prasideda jau tradicine tapusi Europos pinigų savaitė, kurios tikslas – stiprinti finansinio raštingumo žinias, gerinti bei populiarinti finansinį švietimą ypač tarp vaikų ir jaunuolių. skaityti »

Vaikai raginami išmokti taupyti ir užsidirbti

Kovo 27 d.–balandžio 2 d. Lietuvoje ir kitose šalyse minima Vaikų finansinio švietimo savaitė. skaityti »

Moksleiviai vis labiau įsitraukia į verslo skatinimui skirtus renginius

Jau trečius metus iš eilės Lietuvos moksleivius draugėn suburia verslumo skatinimui skirtas renginys „MEKA 2017“. skaityti »

Mokslininkai „Robotiadoje“ nagrinės Visatos klausimus

„Robotiadoje“ pirmą kartą Lietuvoje Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) ir Europos kosmoso agentūros (ESA) mokslininkai kartu bandys atsakyti į klausimą – kokie iššūkiai laukia, norint pažinti Visatą. skaityti »

Lietuva rengiasi prisistatymui parodoje „EXPO 2017“ Kazachstane

Šiandien Vilniuje pristatoma Kazachstane vyksianti pasaulinė paroda „EXPO 2017“. Kartu minimas Lietuvos ir Kazachstano diplomatinių santykių užmezgimo 25-metis. skaityti »

Artėja didžiausia IT paroda „CeBIT 2017“

Kasmet pavasarį Vokietijoje, Hanoveryje, organizuojama tarptautinė informacinių technologijų ir telekomunikacijų paroda „CeBIT“. Šiemet ji vyks kovo 20-24 dienomis. skaityti »

Baltijos šalys draugiškai prisistatys Londono knygų mugėje

Kovo 14-16 dienomis vykstančiame didžiuliame leidybos profesionalų iš viso pasaulio susibūrime Londone Lietuva, Latvija ir Estija toliau vystys trišalio dalyvavimo modelį. skaityti »

Vilniuje viešės Nobelio premijos laureatas

Kovo 14-17 d. Nacionaliniame fizinių ir technologijos mokslų centre vyks 60-oji tarptautinė fizikos ir gamtos mokslų studentų konferencija „Open Readings 2017“. skaityti »

Jungtinis Vilniaus dainorėlių choras kviečia į koncertą

Vilniaus miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigos ir Lietuvos edukologijos universitetas ir įgyvendina bendrą edukacinį projektą – „Dainuoju chore“. skaityti »

Baltarusijos bankas įsigijo Lietuvoje išleistą baltarusišką knygą

Baltarusijos bankas „Belgazprom“, pagarsėjęs savo meninėmis kolekcijomis, šių metų gegužę numato surengti Pranciškaus Skorinos knygų parodą įvairiose šalyse. skaityti »