Stambiausia Kinijos interneto parduotuvė bus padalyta į tris dalis

Kompanija „Alibaba“, valdanti Kinijos el. komercijos rinką, nusprendė atlikti savo antrinės įmonės – interneto parduotuvės „Taobao“ – reorganizaciją. Jos metu „Taobao“ tinklalapis bus padalytas į tris atskiras įmones: „Taobao Marketplace“, „Taobao Mall“ ir „eTao“. Spėjama, jog pirmoji koncentruosis ties privačių kompanijų sandėriais, antroji suteiks galimybę įgyvendinti sandėrius tarp kompanijų ir privatininkų, o trečioji atliks paieškos sistemos funkcijas.

Kaip nurodo „Reuters“, toks „Alibaba“ sprendimas reiškia, jog kažin ar artimiausiu metu „Taobao“ imsis IPO, kaip tikėjosi rinkos žaidėjai. Be to, sprendimas padalyti „Taobao“ gali apsunkinti „Alibaba“ akcininkų santykius. Šiuo metu 40 proc. kompanijos priklauso „Yahoo!“, ir „Alibaba“ ne kartą teigė ketinanti išpirkti šią dalį.

„Goldman Sachs“ vertinimu, „Taobao“, kuri vienija 30 tūkst. platintojų, valdo 70 proc. internetinių pardavimų Kinijoje. Kas minutę „Taobao“ puslapyje parduodama apie 53 tūkst. prekių.