Planšečių pardavimas pasiekė 119 mln.

Šiemet planšečių gamintojai parduos 119 mln. įrenginių. Tai beveik dvigubai daugiau nei pernai. O štai 2016 m. jie galės realizuoti apie 370 mln. planšečių, prognozuoja tyrimų kompanijos „Gartner“ analitikai.

Anksčiau tyrimų kompanija IDC publikavo gerokai kuklesnę prognozę – tikėjosi, kad 2012 m. bus parduota tik apie 106 mln. planšečių.

„Apple iOS“ platforma, su kuria dirba planšetė „iPad“, toliau dominuos tarp operacinių sistemų ir užims 61,4 proc. pasaulio rinkos, rodo šių metų rezultatai. „Apple“ išlieka lyderė, nepaisant prognozuojamo „Microsoft“ įrenginių su „Windows 8“ pasirodymo rinkoje ir „Amazon“ biudžetinių planšečių „Kindle Fire“ pasirodymo, mano „Gartner“.

Analitikai prognozuoja, kad kompanija gali išsaugoti lyderystę iki 2016 m. – tada jos rinkos dalis susitrauks iki 45 proc. IDC ekspertai spėja, kad jau nuo 2015 m. bus parduodama daugiau planšečių su „Google Android“ platforma nei su „iOS“.

Primename, kad nuo kovo 16 d. „Apple“ pradėjo trečios kartos planšetės „iPad“ prekybą. Dabar ją gali įsigyti daugiau nei 30 šalių gyventojai. Pagrindinis jos pranašumas – išskirtinės raiškos ekranas „Retina“, gebantis atvaizduoti 2048x1536 taškus – keturis kartus daugiau nei pirmųjų dviejų kartų planšetėse ir maksimaliai rinkoje apskritai. Po jos pasirodymo ekspertai drąsiau prognozavo „Apple“ įrenginių, kurie bus realizuoti šiais metais, pardavimo skaičių.

Trečios kartos planšetės dirbs su „Android“ platforma, tvirtai pirmaujančia pagal populiarumą išmaniųjų telefonų segmente, pažymi „Gartner“. Iki 2016 m. jos dalis išaugs iki 37 proc. ir labai priartės prie „iOS“. Nepaisant „Windows 8“ lydinčių lūkesčių, jog iki 2016 m. jų pardavimas išaugs iki 12 proc., šių planšečių pardavimo šiais metais dalis – tik apie 4 proc.

„Sprendžiant iš visko, konkurentai laukė, ką šiemet pristatys „Apple“, nes ir „Consumer Electronics Show“, ir „Mobile World Congress“ anonsuota labai mažai planšečių“, – atkreipia dėmesį „Gartner“ analitikė Karolina Milanezi.

Jos žodžiais, dauguma gamintojų laukia platformos „Windows 8“ pasirodymo, tikėdamiesi, kad „Microsoft“ prekės ženklas padės jiems įsitvirtinti ir vartotojų, ir korporatyvinėse rinkose.  

„Gartner“ prognozuoja, kad planšečių pardavimas korporatyviniams klientams 2015 m. sudarys apie 35 proc. rinkos. Be to, tikimasi, kad daugelis kompanijų savo darbuotojams visiškai arba iš dalies kompensuos jų pasirinktos planšetės įsigijimą.

„Apple“ vadovas Timas Kukas tiki, kad anksčiau ar vėliau planšečių rinka nustelbs tradicinius kompiuterius.