Ministrai susitarė dėl švietimo tikslų Bolonijos šalyse iki 2015–ųjų

Aukštajam mokslui tenka esminis vaidmuo siekiant įveikti Europą ištikusią ekonominę krizę. Tokią nuostatą išreiškė 47 šalių švietimo ministrai, balandžio 26–27 dienomis susirinkę į aštuntąją Bolonijos proceso šalių ministrų konferenciją Bukarešte (Rumunija). 

Kaip teigiama ministrų pasirašytame Bukarešto komunikate, stipri ir patikima aukštojo mokslo sistema yra žinių visuomenės klestėjimo pagrindas. Todėl net ir sunkiu laikotarpiu, kurį išgyvena Europos šalys, svarbu užtikrinti finansinę ir kitokią paramą aukštosioms mokykloms, kurios rengia kūrybingus, inovatyvius, kritiškai mąstančius ir atsakingus absolventus, prisidėsiančius prie ekonomikos vystymosi. 

„Kad aukštasis mokslas taptų šalies pažangos varikliu, būtina užtikrinti jam pakankamą finansavimą. Todėl ir ES struktūrinės paramos 2014–2020 metais prioritetai turi būti suplanuoti taip, kad komunikate minimus uždavinius įgyvendintume kuo geriau“, – teigia Lietuvos studentų sąjungos prezidentas Dainius Dikšaitis, kuris konferencijoje dalyvavo kaip šalies delegacijos narys.

Bukarešto komunikate iškelti trys strateginiai tikslai, kurių bus siekiama iki  kitos Bolonijos proceso šalių ministrų konferencijos 2015–aisiais. Tai kokybiškesnis aukštasis mokslas, geresni absolventų įsidarbinimo rodikliai ir stipresnė mobilumo sistema. 

Anot D.Dikšaičio, Lietuva dar nėra visiškai pasirengusi įgyvendinti šiuos tikslus. „Kad pasiektume komunikate iškeltų tikslų mūsų šalyje, būtina stiprinti ne tik aukštųjų mokyklų, bet ir  aukštąjį mokslą prižiūrinčių institucijų kompetencijas“, – teigia jis. „Šiuo metu Lietuva nėra pasirengusi kurti laiką pralenkiančius, inovatyvius sprendimus, kurie padėtų pasivyti pažangiausias Bolonijos proceso šalis“, – mano Sąjungos prezidentas.

Bolonijos šalių ministrų konferencija – tai periodiškai organizuojamas renginys, kurio metu 47 Europos aukštojo mokslo erdvės šalių švietimo ministrai, Europos valdžios institucijų ir verslo bei studentų atstovai įvertina Bolonijos proceso įgyvendinimo pažangą ir nusprendžia, kaip toliau bus siekiama Bolonijos deklaracijoje numatytų aukštojo mokslo tikslų.

Bolonijos procesą pradėjo 1999 m. paskelbta Bolonijos deklaracija „Europos aukštojo mokslo erdvė" (EHEA). Šią deklaraciją, susirinkę  Bolonijoje (Italija), pasirašė 29 Europos šalių švietimo ministrai. Bolonijos deklaracija numatė pagrindinius tikslus ir gaires padedančius kurti bendrą Europos aukštojo mokslo erdvę.