Netradicinis geografijos mokymas

Šaltinis: ucc.lt

David Hunter vidurinėje mokykloje mokinius moko geografijos, naudodamas zombiais pagrįstą mokymą.  Dauguma žmonių neprisimena vidurinėje mokykloje buvusių geografijos pamokų ir ko jose išmoko. Pagrindinė to priežastis – nuobodus mokymas.

Bellevue mokyklos Vašingtone mokytojas David Hunter moko geografijos 6–7 klasių moksleivius. Siekdamas sudominti mokinius geografija, jis sukūrė unikalią programą.

D. Hunter klasė yra įtraukta į projektą, ji veikia panašiai kaip žaidime, įskaitant aiškias užduotis, nuoseklius atsiliepimus ir vieną temą – zombiai. Mokymo programa pavadinta „Zombiais pagrįstas mokymasis: geografijos pamokos zombių apokalipsės tematika“. Zombiais pagrįstas grafinis romanas pakeičia standartinį vadovėlį ir taip yra įgyvendinami žaidimizacijos (angl. gamification) aspektai pamokose.

David pradėjo kurti kursą po apsilankymo „Big Picture“ mokymosi konferencijoje, kurioje mokytojai nusprendė rasti efektyvesnių mokymo būdų.  Konferencijoje buvo skaitomi įvairūs pranešimas, o vienas mokytojas papasakojo apie savo mokinį, kuris labai domėjosi zombiais ir taip kilo idėja įtraukti šias būtybes į mokymosi procesą sukuriant atskirą programą.

Tėvų ir administracijos atsakas į programą buvo stebėtinai teigiamas atsižvelgiant į rajono mokyklos „tradicinę istoriją“. Mokiniai taip pat teigiamai reagavo į unikalų mokymo formatą, nors buvo skeptikų, kurie teigė, kad zombiai nebus „patrauklūs“ merginoms. Mokytojas tokius nuogąstavimus paneigia, esą mergaitės nuolat klausinėja, kada bus kita pamoka ir kas vyks joje.

Paprastai klasėje yra nustatyta, kad mokiniai gali bendrauti per projektus, kurie to reikalauja norint užbaigti veiklą ar mokslinį tyrimą. Tačiau mokymo programa yra lanksti ir lengvai įgyvendinama bet kokioje klasėje. „Aš norėjau sukurti mokymo programą, kurią būtų lengva integruoti bet kuriam mokytojui, “ – pasakojo D. Hunter.  Taip pat programoje yra „išėjimo bilietai“ ar kažkas panašaus į tai, ką moksleivis parodo tą dieną, kai jau pasiekė iškeltą tikslą.

Ypač reikėtų paminėti, grafinį romaną pavadinimu „Dead Reckon“, sukurtą David ir profesionalių dailininkų, pastarasis yra viena pagrindinių mokymo priemonių. Jame parašyta istorija nustato klasės tikslą ir tuo pačiu yra aprašomi scenarijai zombių apokalipsės tematika, kuriems reikalingi geografiniai įgūdžiai. Minėtame romane, susiduriama su temomis, kurios įeina į tikrą geografinį tyrimą, įskaitant bendrijos planavimą, migracijos modelius ir fizines sistemas, tokias kaip reljefas ir klimatas.

David atkreipia dėmesį, kad mokiniams lengviau susieti įsivaizduojamą zombių pasaulį, nei savo miestą. „Realiame pasaulyje yra daug sudėtingesnių ir abstrakčių dalykų“, komentuoja David, „o išgalvotas pasaulis kaip tik atitinka vidurinės mokyklos lygį“.

Mokymo programa sulaukė dėmesio iš netoliese esančių mokyklų, kurie taip pat nusprendė integruoti šį mokymosi kursą.