„Google“ pristatė nemokamą Lietuvai pritaikytą interneto įrankį

Bendrovės „Google“ verslo plėtros vadovas Baltijos šalims Vytautas Kubilius su kolegomis Vilniuje pristatė nemokamą įrankį – vartotojų elgsenos barometrą, įvairioms verslo įmonėms padėsiantį išsiaiškinti, kaip jų klientai naudojasi internetu pirkdami atitinkamos rinkos prekes ar paslaugas.

„Consumer barometer“ elgsenos tyrimas atliktas bendradarbiaujant su rinkos tyrimų kompanijomis „IAB Europe“ ir „TNS Infratest“, 2013 metais jis pirmą kartą atliktas Centrinės ir Rytų Europos, taip pat – Baltijos šalyse, taigi, jame naudingos informacijos apie savo potencialius klientus gali rasti ir vien Lietuvoje veiklą vykdančios ir vietos rinkoje prekes ar produktus siūlančios įmonės.

Tyrimas Lietuvoje buvo vykdomas dviem etapais – iš pradžių telefonu buvo apklausti 1000 vartotojų, nustatyti jų interneto naudojimosi įpročiai. Vėliau apklausti dar 2500 žmonių, aiškinantis jų įpročius, susijusius su interneto naudojimu ir prekių ar paslaugų pirkimu 36 skirtingose prekių ir paslaugų kategorijose, kurios suskirstytos į 7 sektorius: mažmeninę prekybą, elektronikos prekes ir telekomunikacijų paslaugas, bakalėją ir sveikatos apsaugą, automobilius, pramogas, keliones, finansus ir nekilnojamą turtą.

„Consumer Barometer“ atskleidė, kad vis labiau aiškėja vartotojų polinkis prieš perkant informaciją apie vienokį ar kitokį produktą susirinkti internetu, susižinoti kainas, o patį produktą įsigyti realioje parduotuvėje. Tokią tendenciją įmonė pavadino ROPO - „research online, purchase offline“ (analizavimas internetu, pirkimas gyvai).

Skirtinguose veiklos sektoriuose ROPO tendencija yra nevienodo stiprumo. Pavyzdžiui, keliones, viešbučius vartotojai ne tik apžiūri, bet ir rezervuoja internetu, tačiau automobilius iš pradžių apsižiūri internete, o vėliau perka salone net 75 proc. pirkėjų.

Viena iš „Google“ naujo įrankio pristatymo metu pateikta įžvalga – kad Lietuvos vartotojai iš esmės niekuo nesiskiria nuo Vakarų Europos – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos vartotojų, mat internetu naudojasi jau trys ketvirčiai mūsų šalies populiacijos. Naršyti internete 75 proc. mūsų internautų naudojasi stacionariais ar nešiojamaisiais kompiuteriais, 35 proc. – išmaniaisiais telefonais, 9 proc. – planšetiniais kompiuteriais, nors pastebima, kad jaunesni vartotojai (19–34 metų) internete yra gerokai aktyvesni už bendrąją populiaciją.

Interneto įrankiu consumerbarometer2013.com nemokamai gali naudotis ne tik verslo įmonės, bet ir privatūs vartotojai.