Apie nepasiturinčius klientus praneš „Facebook“

„Facebook“ užpatentavo sistemą, kuri leis įmonėms perduoti bankams informaciją apie kliento mokumą, remiantis jo draugų rekomendacijomis. Apie tai praneša Jungtinių Amerikos Valstijų prekių ženklų patentų biuras.

Socialinių tinklų mechanizmas paremtas draugų ryšiais. Bankas, pradėjęs analizuoti kredito užklausą, gali paklausti apie pareiškėjo finansinę padėtį jo „Facebook“ draugų.

Jei kelių draugų įvertinimas yra panašus ir jo užtenka kreditui gauti, socialinis tinklas praneša bankui, kad galima toliau nagrinėti kredito prašymą. Jei draugų finansinis įvertinimas yra žemesnis, nei bankas reikalauja, kredito prašymas atmetamas.

Tiesa, ne visų draugų atsakymai vertinami vienodai. Daugiau atsižvelgiama į tų draugų vertinimą, su kuriais užsakovas turi daugiau bendrų draugų. Kol kas neaišku, ar žmogus galės atsisakyti nuo tokios automatinės analizės.  

Mokumo tikrinimas – tik vienas iš mechanizmų, numatytų „Facebook“ patente. Jame dar nurodyta naudotojų apsauga nuo nepageidaujamų pranešimų, apgaulingos reklamos. Tam taip pat bus naudojami socialinio tinklo ryšiai.

Kol kas „Facebook“ neturi galimybės perduoti duomenų apie naudotojų mokumą bankams. Dauguma kredito organizacijų jau dabar analizuoja socialinių tinklų paskyras, mėgindamos išsiaiškinti būsimo kliento mokumą.   

2015 m. liepą savo technologiją, skirtą analizuoti sąskaitos likutį, užpatentavo „Apple“. Įmonė sukūrė reklamos platinimo sistemą, kuri rodo „Aplle“ įrenginių naudotojams tik tų pirkinių reklamą, kuriems įsigyti pastarieji turėtų pinigų.