Per penkerius metus „Wi-Fi“ rinka padvigubės

Analitinė bendrovė „MarketsandMarkets“ paskelbė prognozes apie belaidžių tinklų „Wi-Fi“ populiarėjimą. Ekspertai tikisi, kad 2015 m. „Wi-Fi“ tinklo įrangos pardavimo apimtys sudarys 14,8 mlrd. JAV dolerių, o po penkerių metų ši suma pasieks 33,6 mlrd. dolerių.

Manoma, kad dėl didėjančio mobiliojo ryšio srauto ir apskritai interneto naudotojų skaičiaus, nuo 2015-ųjų iki 2020-ųjų „Wi-Fi“ rinka didės vidutiniškai 17,8 proc. per metus. Azijos-Ramiojo okeano regione ir Lotynų Amerikoje prognozuojamas dar didesnis augimas – 22,6 proc. ir 20,2 proc.

Iš ataskaitos matyti, kad didžiausia dalis „Wi-Fi“ pajamų ateis iš Šiaurės Amerikos. Tam turės įtakos didėjantis išmaniųjų įrenginių skaičius, interneto ryšio poreikis viešosiose vietose, visuomeninio transporto populiarėjimas. Į „Wi-Fi“ investuos švietimo ir medicinos įstaigos, viešbučiai ir prekybos centrai.

Analitikų teigimu, šiuo metu Šiaurės Amerikoje vis dar susiduriama su saugaus tinklo, žemos duomenų perdavimo spartos ir apskritai interneto neprieinamumo problemomis.

„MarketsandMarkets“ suminėjo ir stambiausius belaidės įrangos gamintojus: „Alcatel-Lucent“, „Aruba Networks“, „Cisco Systems Inc.“, „Ericsson“, „Juniper Networks“, „Motorola Solutions“, „Netgear“ ir „Ruckus Wireless“ (įmonės išvardytos abėcėline tvarka). Rinkos lyderės – „Cisco Systems Inc.“ Ir „Juniper Networks“, siūlančios „Wi-Fi“ įrangą ir paslaugas verslo klientams, ryšių operatoriams bei interneto tinklų pastatuose ir gatvėse tiekėjams.

Įmonės belaidžius tinklus linkusios užsisakyti iš mobiliojo ryšio operatorių. Pvz., JAV mobiliojo ryšio bendrovės „AT&T“ teikiamomis „Wi-Fi“ paslaugomis naudojasi „McDonalds“, „Startucks“, „FedEX“, „Hilton“ ir kt. „MarketsandMarkets“ specialistai teigia, kad „Wi-Fi“ rinkoje pastebimas kokybiškų paslaugų trūkumas.